Ko sem Draga Abrahama, predsednika društva ljubiteljev starodobne tehnike Oldtimer Abraham, ter člana Aleksandra Bencika in Karla Flisarja poslušal, s kakšno energijo mi razlagajo, kako so opravili letošnjo krožno vožnjo s traktorji starodobniki, se mi je utrnila le ena misel. To nedvomno ni bila njihova zadnja vožnja, njihov naslednji cilj pa bi bil spet lahko daleč stran od Goričkega in Pomurja ali zunaj mej Slovenije.
Ničesar ne prepuščajo naključju
Preberite še
Odpri v novem zavihkuMed prejemniki priznanj za rejniško dejavnost tudi Pomurki
Minister za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti Luka Mesec je podelil priznanja za dolgoletno in uspešno izvajanje rejniške dejavnosti. Letošnje prejemnice so tri, med temi sta tudi Aleksandra Zorko Šemen iz Turnišča in Smiljka Turk iz Puconec.
V začetku meseca je enajst članov društva krenilo na krožno vožnjo na Hrvaško. Iz Murske Sobote so se zapeljali do Ormoža, kjer so prestopili mejo. Pot s starimi traktorji – Bencik je vozil mccormicka letnik 1960, 14 konjskih moči, Flisar pa steyrja letnik 1967, 30 konjskih moči, jih je vodila naprej proti Lepoglavi, Krapini, Zaprešiću in Karlovcu. Po osmih dneh so se skozi Metliko, Kočevje in Šentjur vrnili na izhodiščno točko.
Prve tri dni jih je pral dež, a Flisar, ki se je tovrstne društvene vožnje udeležil prvič pred dvema letoma, pravi, da jih nič ne more ustaviti. »Ko sem šel prvič, sem mislil, kako dolgo bo to trajalo, kaj vse bomo morali urediti, da nam bo šlo brez težav. Zdaj pa že komaj čakam, da se bomo dogovorili, kam gremo naslednje leto.«
Pri takih vožnjah ničesar ne prepuščajo naključju, dodaja Bencik. »Že februarja smo si rezervirali nastanitve, vsakič se naredi potovalni načrt. Zmeraj določimo tudi tistega, ki vodi kolono.« Po Hrvaški in na poti domov so vozili s povprečno hitrostjo 18 kilometrov na uro, vsak dan so prevozili okoli 50 kilometrov. »Ni načrt, da en dan prevozimo čim več, ampak da na poti predvsem uživamo, si ogledamo znamenitosti in se imamo lepo.«
Tokrat so si v enem od muzejev s starodobniki v Krapini ogledali kar 2,5 milijona evrov vreden starinski avtomobil znamke Mercedes, kakršnih je le pet na svetu. »Ostali smo brez besed in odprtih ust,« se spomni Flisar. A brez besed in odprtih ust so pogosto tudi tisti, ki to potujočo karavano srečajo na poti. »Tudi tokrat je bilo tako. Ko smo se kje ustavili, je vse zanimalo, kdo smo in kam gremo. Smo se že navadili na fotografske aparate in bliskavice,« pove Bencik.
Najprej proslava, nato morda celo v Bruselj
Da gre vse gladko, se dosledno držijo postopkov in pravil. S starodobnimi traktorji vozijo le po lokalnih cestah, hitrejšim vozilom od sebe vedno odstopijo prednost. Če pride do kakšne manjše okvare, jo po navadi hitro sami odpravijo. Če okvare ne morejo odpraviti, pa imajo s seboj na vožnji tudi vlečni drog, s katerimi nato vlečejo okvarjeni traktor.
Poleg te zadnje vožnje po delu Hrvaške so v preteklosti že bili v Slovenski Istri, na Gorenjskem, kjer so se povzpeli na Vršič, obiskali Koroško, se večkrat vozili po Avstriji in med drugim dvakrat obvozili Blatno jezero na Madžarskem. Na nobeni od teh voženj niso imeli težav s policijo. No, v vzhodni sosedi so se s starodobniki vozili po državni cesti, saj so precej dobro izkoristili poznanstvo z enim od glavnih uradnikov madžarske policije.
Predsednik Abraham ima ob 20-letnici društva ljubiteljev starodobne tehnike Oldtimer Abraham Peskovci, namen katerega je ohranjanje stare kmetijske tehnike in mehanizacije, še veliko načrtov. Ena od želj je s traktorji starodobniki prevoziti pot do evropske prestolnice Bruslja. Najprej pa bo treba julija pod streho spraviti proslavo ob jubileju, so se za konec našega druženja strinjali vsi trije.