Če so bili pred desetletji avtobusi skoraj edino javno prevozno sredstvo v Pomurju, predvsem za tiste iz odročnih vasi, ki so morali urediti uradne ali zdravstvene zadeve v mestu ali so imeli delovno mesto izven kraja bivanja, je danes slika popolnoma spremenjena. Skoraj povsod so pri hiši avtomobili in mnogi se na avtobuse spomnijo le takrat, ko se odpravijo na eno- ali dvodnevni izlet. Kljub temu pa se v mnogih občinah in mestih vse pogosteje ukvarjajo s preusmeritvijo dnevnih migrantov na javna prevozna sredstva. Pri tem je med uspešnejšimi Mestna občina Murska Sobota, ki je uvedla mestni potniški promet in v zadnjem letu velike avtobuse zamenjala za manjše, primernejše za vožnjo po mestnih ulicah.
Preberite še
Odpri v novem zavihkuBine Pušenjak se je vrnil z zdravljenja v tujini, doma so jim pripravili sprejem
Bine Pušenjak je pri dveh letih in pol zbolel za tumorom osrednjega živčevja. Zadnjih šest tednov so z družino preživeli v Italiji na zdravljenju.
Vesna Rebrica, odgovorna za potniški promet na Avtobusnem prometu Murska Sobota (APMS), ve, kako natančno je treba načrtovati, proučiti in ovrednotiti vožnjo avtobusa, saj APMS izvaja zelo različne vrste prevozov potnikov: javni linijski prevoz potnikov v notranjem cestnem prometu, posebni linijski prevoz potnikov (npr. prevozi osnovnošolskih otrok) in občasni prevoz potnikov v notranjem in mednarodnem cestnem prometu (predvsem za turistične namene). Gospodarska javna služba (GJS) javni linijski prevoz potnikov v notranjem cestnem prometu izvaja na osnovi koncesijske pogodbe, ki je podpisana z Ministrstvom za infrastrukturo, preko katere država zagotavlja javni linijski prevoz potnikov kot javno dobrino, ki se financira iz cene storitev, državnega proračuna in drugih virov – to dobrino (prevoz z javnimi prevoznimi sredstvi) pa lahko sofinancirajo tudi lokalne skupnosti. Višina sredstev za izvajanje GJS se vsako leto določi s proračunom države, a je razen proračunskih sredstev in tarife pomembno tudi število potnikov na posamezni liniji. Torej, čim bolj so lokalne skupnosti zainteresirane za tovrsten prevoz in bodo občani sami ugotovili, da jim takšen prevoz ustreza (finančno in časovno), več potnikov bo na javnih prevoznih sredstvih. APMS kot koncesionar za izvajanje GJS opravlja za področje javnega linijskega prevoza potnikov v notranjem cestnem prometu redne analize stanja, posamezne linije pa analizirajo tudi prihodkovno. »Finančni vidik je pomemben, ker v kolikor finančna sredstva ne bi zadoščala za pokrivanje stroškov GJS, je potrebno izvajati ukrepe, kot je dostopnost, sprememba ali preoblikovanje linij. Vsekakor pa imamo kot podjetje interes zagotavljati primerno dostopnost prebivalstva do javnega linijskega prevoza in si prizadevamo vozne rede prilagajati potrebam prebivalcev,« je poudarila Vesna Rebrica.