vestnik

Avtohiša Meško – skoraj 35 let tradicije in kakovosti

AH Meško, 28. 6. 2024
Vanesa Jaušovec
Avtohiša Meško
Aktualno

Avtohiša Meško, eden od pionirjev avtomobilizma v Sloveniji, s ponosom praznuje svojo bogato zgodovino in dosežke.

 Ustanovljena je bila leta 1990, kar pomeni, da bo podjetje prihodnje leto proslavilo častitljivih 35 let delovanja. Njihova sodobna avtohiša v Tišinski ulici v Murski Soboti s ponosom nosi slogan »Avtohiša s tradicijo«. Na sosednjem dvorišču legendarnega Agroservisa, kjer zadnji dve leti deluje njihova kleparsko-ličarska delavnica, pa še dodatno utrjujejo svoj ugled s sloganom »Ohranjamo tradicijo«.

Z Juretom Škaperjem, vodjo prodajno-servisnega centra, smo se pogovarjali o aktualnih trendih pri prodaji novih in rabljenih vozil ter o elektrifikaciji avtomobilov.

»Podjetje se primarno ukvarja s prodajo novih in rabljenih vozil ter celovitim vzdrževanjem in servisiranjem avtomobilov. Že več kot desetletje smo uspešen zastopnik blagovne znamke Hyundai v prodajnem in poprodajnem segmentu, kar se kaže v odličnih rezultatih znotraj prodajno-servisne mreže. Poleg tega je Avtohiša Meško tudi dolgoletni partner prestižne blagovne znamke BMW. Trenutno imamo status partnerja Level 4, kar nam omogoča vzdrževanje in servisiranje vozil blagovnih znamk BMW in Mini z dostopom do vseh proizvajalčevih diagnostičnih orodij in zapisov zgodovine vozil. Ena od pomembnih prednosti za stranke je uvedba digitalne servisne knjige, ki jo je BMW uvedel leta 2013 za vozila serije F in novejša. Ta digitalni zapis zgodovine servisov zagotavlja natančen in transparenten pregled nad vzdrževanjem vozila, kar povečuje zaupanje in zadovoljstvo strank.«

avtohiša-meško, avtomobilizem, jure-škaper
Vanesa Jaušovec
Jure Škaper, vodja prodajno-servisnega centra AH Mšeko, napoveduje svetlo prihodnost podjetja

Trendi pri prodaji novih in rabljenih vozil

Prodaja novih in rabljenih vozil je v zadnjih letih postala težko predvidljiva, še posebej po izbruhu pandemije covida-19. Vpliv koronavirusa, vojne v Ukrajini ter dviga obrestnih mer EURIBOR je precej otežil napovedovanje povpraševanja in poslovnih načrtov.

»V zadnjem času opažamo povečan interes za rabljena vozila. Stranke se pogosteje odločajo za nakup rabljenih avtomobilov, kar je verjetno posledica dviga cen novih vozil. Ta dvig cen ni le posledica izkoriščanja razmer s strani proizvajalcev, temveč je tudi rezultat novih tehnoloških in varnostnih zahtev, ki jih narekujejo evropske direktive. Nova vozila morajo imeti vgrajene številne varnostne elemente in multimedijske naprave, kar povečuje njihovo ceno. Zanimivo je, da se tudi starejši kupci vse bolj zanimajo za sodobne tehnološke dodatke v vozilih. Zaradi tega številni raje izberejo dobro ohranjena rabljena vozila z razumljivim številom prevoženih kilometrov, saj so ta cenovno ugodnejša od novih vozil. Ta trend povečanega povpraševanja po rabljenih avtomobilih kaže na prilagodljivost in pragmatičnost kupcev, ki želijo za svoj denar dobiti čim več, obenem pa ohraniti visoko kakovost in tehnološko naprednost vozila. V ta namen smo v našem podjetju prilagodili ponudbo preverjenih rabljenih vozil in povečali zalogo, kjer je vedno možno izbrati med 50–60 vozili različnih znamk in modelov. Kljub temu prodaja vozil v Sloveniji in Evropi še ne dosega pričakovanih ravni. Slovenski trg naj bi letos zaključil s približno 40.000 prodanimi vozili, a je vprašanje, koliko od teh bo dejansko ostalo v državi, saj so pogoste t. i. dnevne registracije, kjer se vozila registrirajo in nato izvozijo. Na drugi strani pa se krepi trg rabljenih vozil, kjer se letno proda več kot 100.000 vozil. Po pandemiji smo se številni trgovci, vključno z Avtohišo Meško, usmerili v ta segment trga. Cilj je poiskati kakovostna rabljena vozila in jih ponuditi kupcem, ki želijo zanesljiv in cenovno ugoden avtomobil.«

avtohiša-meško, avtomobilizem, jure-škaper
Vanesa Jaušovec
Avtohiša Meško


Elektrifikacija vozil: izzivi in priložnosti

Številne spremembe, s tem pa tudi nove izzive na avtomobilskem trgu prinaša elektrifikacija vozil. Električna vozila pogosto sodijo v višji cenovni razred, kar vpliva na skupno prodajo. Kupci še vedno niso popolnoma prepričani o tej tehnologiji, predvsem zaradi vprašanj o infrastrukturi in dosegu baterij. Ali bodo lahko brez težav potovali od točke A do točke B? Ta vprašanja še vedno ostajajo odprta.

»Uporaba električnih vozil je v tem trenutku prava izbira za tiste, ki polnijo avtomobil doma, in tiste, ki izkoriščajo vir energije iz sončnih elektrarn. V nasprotnem primeru je res težko. Zakonodaja na področju polnilnic in stanovanjskih blokov se je začela urejati in tu lahko v prihodnje pričakujemo napredek. Mnogi proizvajalci, vključno s Hyundaiem, močno vlagajo v tehnologijo elektrifikacije. Dejansko ima Hyundai že okoli trideset odstotkov svoje modelne palete, ki jo sestavljajo izključno električna vozila. Pri nas sta najbolj prodajana IONIQ 5 in KONA EV, ki je v letošnjem letu zapeljala na slovenske ceste v povsem novi podobi. KONA EV druge generacije bo tako branila rezultate prodaje svoje predhodnice, ki je bila eden prvih in bolj prodajanih električnih vozil na slovenskem tržišču. Z novima modeloma IONIQ 5 in IONIQ 6, ki sta tehnološka bisera, smo druge proizvajalce električnih vozil presegli na številnih področjih. Oba modela si poleg vseh prednosti lastita laskavi naziv najboljši svetovni in električni avto za leto 2022 in 2023. Kljub temu prodaja vozil v Sloveniji in Evropi še ne dosega pričakovanih ravni. Slovenski trg naj bi letos zaključil s približno 40.000 prodanimi vozili, a je vprašanje, koliko jih bo dejansko ostalo v državi, saj so pogoste t. i. dnevne registracije, kjer se vozila registrirajo in nato izvozijo. Na drugi strani pa se krepi trg rabljenih vozil, kjer se letno proda več kot 100.000 vozil. Po pandemiji smo se številni trgovci, vključno z Avtohišo Meško, usmerili na ta segment trga. Cilj je poiskati kakovostna rabljena vozila in jih ponuditi kupcem, ki želijo zanesljiv in cenovno ugoden električni avtomobil.«

avtohiša-meško, avtomobilizem, jure-škaper
Vanesa Jaušovec
Avtohiša Meško

Prihodnost servisnih dejavnosti

Nepogrešljiv del vseh segmentov poslovanja postaja digitalizacija, kar še posebej velja za servisne dejavnosti. V Avtohiši Meško so se temu trendu prilagodili z inovativnimi pristopi, ki izboljšujejo uporabniško izkušnjo. Z njimi želijo strankam zagotoviti vrhunsko storitev, pa tudi večjo transparentnost.

»Proces sprejema vozil je zdaj digitaliziran, kar pomeni, da stranke ob prihodu v servis preko mobilnih kanalov vnesejo vsa zahtevana naročila in stanje vozila. Na koncu stranka prejme vse informacije tudi preko elektronske pošte. Zaradi časovnih omejitev strank smo uvedli proces, kjer stranka pusti vozilo na servisu. V primeru, da ekipa odkrije morebitne dodatne napake, te posnamejo in video posnetek pošljejo stranki preko aplikacije. Stranka si posnetek lahko ogleda na mobilni napravi in potrdi ponudbo za odpravo napake, brez potrebe po telefonskem klicu ali obisku servisa. V korak s časom gremo še dodatno z razvojem lastne aplikacije – ta bo strankam omogočila različne možnosti komunikacije s podjetjem, naročanja servisnih storitev in nakupa dodatne opreme. Stranke bodo lahko tudi prijavile škodo povezano z zavarovalniškimi dogodki, naložile slike in tako opravile večji del prijave na daljavo.«

Poenostavljen postopek urejanja zavarovalnih škod

Analiza, ki so jo opravili, je pokazala, da je bil proces urejanja zavarovalnih škod za stranke pogosto dolgotrajen in stresen. Oškodovanci so morali najprej obiskati zavarovalnico, nato najti izvajalca za popravilo in čakati na prosti termin.

»Z željo po izboljšanju uporabniške izkušnje smo v Avtohiši Meško razvili nov poslovni model, ki strankam omogoča enostavnejše in hitrejše reševanje zavarovalnih škod. V naši poslovni enoti Agroservis strankam že na licu mesta ponudimo cenitev vozila, takoj zagotovimo termin za popravilo in nudimo nadomestno vozilo. Celoten postopek, od cenitve do popravila, poteka pri nas, kar omogoča kakovostno in pravočasno odpravo škode. V lanskem letu smo za vse sodelujoče zavarovalnice opravili več kot tisoč zavarovalnih cenitev, pri čemer je skoraj 30 odstotkov cenitev potekalo neposredno na našem cenilnem mestu. To dokazuje, da naš model učinkovito poenostavlja in pospešuje postopek urejanja zavarovalnih škod.«

kleparsko-ličarski-center, kleparstvo, ličarstvo, avtohiša-meško
AH Meško
Kleparsko-ličarski center AH Meško Agroservis

Zaokrožitev dejavnosti z novo kleparsko-ličarsko delavnico, ki prisega na napredne ekološke tehnologije za zmanjšanje ogljičnega odtisa

V letu 2022 je Avtohiša Meško svojo ponudbo razširila z odprtjem lastne kleparsko-ličarske delavnice. Pred tem so za te storitve najemali zunanje izvajalce, zdaj pa vse poteka v novem kleparsko-ličarskem centru Agroservis, ki se nahaja na sosednjem dvorišču. S tem so zaokrožili svoje dejavnosti in vse storitve združili »pod eno streho«.

Ime Agroservis so obdržali zaradi njegove tradicije in prepoznavnosti, ki so jo želeli obuditi. Tako so ustvarili povezano in harmonično okolje za vse storitve, povezane z avtomobili, ohranili so tudi delovna mesta zaposlenih, ki so skozi leta delovali pod to blagovno znamko.

»Povpraševanje po storitvah v kleparsko-ličarskem centru je veliko, saj v Murski Soboti ni neodvisnih centrov, ki bi ponujali tovrstne storitve. Center ni omejen na določene blagovne znamke, temveč servisira vozila vseh znamk. Potreba po storitvah je vsakodnevna zaradi pogostih poškodb, kot so poškodbe s parkirišč, lomi vetrobranskih stekel, karamboli in škoda zaradi toče. Posebej se izkažemo s tehnologijami popravila brez lakiranja, znanimi kot hladna popravila.«

Pri razvoju novega kleparsko-ličarskega centra v Avtohiši Meško so posebno pozornost namenili tehnologiji in ekologiji. Industrija kleparstva in ličarstva je pogosto povezana z visokim ogljičnim odtisom, zato so sklenili sodelovanje z enim največjih proizvajalcev, podjetjem PPG. Z uporabo barv in lakov na vodni osnovi so naredili velik korak k bolj ekološkemu poslovanju.

»Avtohiša Meško je eden od petih centrov v državi, ki je v sodelovanju s PPG investiral v polavtomatsko mešalnico barv Moonwalk. Ta inovativni produkt omogoča izredno učinkovito mešanje barv z minimalnimi odpadki, kar zmanjšuje vpliv na okolje. Poleg tega mešalnica prihrani čas izvajalcem, saj jim omogoča hitrejše in natančnejše mešanje barv, kar povečuje njihovo produktivnost.«

Poleg kleparsko-ličarskih storitev v Agroservisu ponujajo tudi mehanske storitve, kot so avtodiagnostika, klasične mehanske storitve, vzdrževalna dela, servisiranje, polnjenje klimatskih naprav in vulkanizerstvo. Tako lahko stranke na enem mestu opravijo vse, kar njihovo vozilo potrebuje.

PPG moonwolk in Jure Škaper
AH Meško
PPG moonwolk in Jure Škaper

Ohranitev tradicije v Agroservisu

»Slogan podjetja Avtohiše Meško je »Hiša s tradicijo«. Pri Agroservisu, ki deluje kot posebna blagovna znamka, pa smo dodali slogan »Ohranimo tradicijo«. Agroservis je namreč na lokaciji, ki je že vrsto let poznana večini Pomurcev zaradi svoje povezanosti z avtomobilizmom. Na tem dvorišču so v preteklosti potekali prodaja različnih avtomobilskih znamk, tehnični pregledi, kleparsko-ličarske storitve in popravila tovornih vozil. S sloganom »Ohranimo tradicijo« želimo poudariti nadaljevanje te bogate zgodovine in strokovnosti na znani lokaciji.«

Svetla prihodnost za Avtohišo Meško

Podjetje je na pragu pomembne širitve, ki bo zagotovo prinesla nove priložnosti in povečala njihovo prisotnost na tržišču – razvijajo namreč prodajno-servisni center na področju Štajerske. "V lanskem letu smo prejeli povabilo uvoznika k širitvi našega poslovanja. Po tem vabilu smo našli primerno lokacijo na avtomobilsko elitni lokaciji, v mariborskem predelu Tezno, kjer se že nahajajo številna avtomobilska podjetja. Uspešno smo opravili nakup zemljišča in trenutno urejamo dokumentacijo, potrebno za začetek gradnje.«Prvi premiki bi se tako lahko zgodili že v prihodnjem letu, prednost novega centra pa bo tudi ta, da bo v njem strankam na voljo več znamk. »Odločili smo se, da bomo na tej lokaciji delovali kot multibrand center. To pomeni, da bomo povabili oziroma sklenili sodelovanje še z eno dodatno znamko in jo zastopali na tem tržišču."

kleparsko-ličarski-center, kleparstvo, ličarstvo, avtohiša-meško
AH Meško
idejni projekt novega prodajno-servisnega centra AH Meško

Z novim centrom bo Avtohiša Meško zagotovo utrdila svoj položaj med vodilnimi ponudniki na avtomobilskem trgu v regiji, kar bo pozitivno vplivalo tudi na celotno avtomobilsko industrijo v Mariboru in širše. Avtohiša Meško s svojo dolgoletno tradicijo in predanostjo kakovosti tako ostaja zanesljiv partner v svetu avtomobilizma, ki svojim strankam zagotavlja vrhunsko storitev in podporo.

avtohiša-meško meško avtoličarska-delavnica agroservis ah-meško avtomobilizem