vestnik

Bančništvo, usmerjeno v digitalizacijo

Urban Červek, 13. 6. 2018
Izrisal: UROŠ ŠOŠTARIČ
Aktualno

Analiza slovenskega bančnega trga je pokazala, da so spletne in mobilne storitve večine slovenskih bank preokorne in premalo sledijo navadam uporabnikov, so pa razlike med bankami velike.

Svetovalno podjetje E-laborat je dvanajsto leto zapored analiziralo slovensko bančno panogo na področju digitalnega poslovanja. Spletne strani, mobilne spletne strani in spletne banke so v podjetju analizirali z vidika vsebin in funkcionalnosti, ki jih banke ponujajo, ter z vidika prilagojenosti navadam in pričakovanjem uporabnikov, torej uporabniške izkušnje.

Banke digitalno premalo odzivne

Le nekaj najboljših slovenskih bank sledi trendom in postavlja nove in izboljšane različice svojih platform in tako konkurira tujim bankam. Edina banka, ki je v analizi prejela boljše rezultate od tujega povprečja, je NLB, ugotavljajo pri podjetju E-laborat. Uroš Žižek, vodja razvoja in raziskav pri E-laboratu, meni, da slovenske banke sledijo trendom iz tujine in za razvoj namenjajo vse več denarja, kar se vsako leto vidi v zmanjšanju razmaka in razlik med slovenskimi in tujimi bankami.


Pomemben del raziskave je bil tako imenovani "mystery shopping", kjer se je ocenjevala digitalna odzivnost slovenskih bank. Znotraj te raziskave sta bili na informativne elektronske naslove in na spletne kontaktne obrazce poslani dve povpraševanji. Prvo se je nanašalo na možnost pridobitve kredita, drugo na informacije o odpiranju računa. Letos so v prvi uri od pošiljanja prejeli manj odgovorov kot leta 2016 (12,5 odstotka v 2017. proti 19,5 odstotka v 2016.). Upoštevajoč odgovore na obe vprašanji, je v istem dnevu odgovorilo 53,1 odstotka slovenskih bank, od 3,1 odstotka bank pa odgovora niso prejeli. Med preostalimi indikatorji je raziskava mobilnih spletnih mest slovenskih bank največ pomanjkljivosti zaznala v predstavitvi dostopa do lokacij poslovalnic in bankomatov. Te informacije so uporabnikom mobilnih naprav velikega pomena, saj so izredno funkcionalne in jih uporabniki pogosto potrebujejo.

NLB četrto leto na prvem mestu

"Zelo smo ponosni, da so naši skupni napori in vztrajnost, usmerjena v digitalizacijo in uporabnikom prijazno poslovanje, vidni in priznani tudi pri neodvisnih strokovnjakih. Prvo mesto smo v omenjeni raziskavi zadržali že četrto leto zapored in se tudi tokrat kot edina slovenska banka dvignili nad povprečje izbranih tujih bank," je sporočila Tanja Piškur, direktorica razvoja in upravljanja ponudbe pri NLB. "Bančništvo bo v prihodnosti usmerjeno v digitalizacijo, ki bodo komitentom ponujale preproste in napredne bančne storitve. Ta trenutek kaže na prevlado mobilnih tehnologij in temu seveda sledimo tudi v NLB. Pri vsekanalnem načinu poslovanja sta glavna kanala interakcije med strankami in banko ravno splet ter mobilni telefon, poslovalnice pa ohranjajo pomembno, vendar precej drugačno vlogo. Ta je osredotočena na svetovalno funkcijo in ne več na obdelavo transakcij. Spletno in obe mobilni banki redno nadgrajujemo in na ta način zagotavljamo še boljšo uporabniško izkušnjo," je zapisala Tanja Piškur.


Pri Novi KBM pa opozarjajo, da je bilo v analizo E-laborata zajeto še staro spletno mesto banke, ki ni bilo prilagojeno mobilnim napravam. "Marca letos pa smo lansirali novo spletno stran v slovenščini in angleščini, ki se prilagodi vsem napravam, tudi mobilnim, s svežimi vsebinami in novimi storitvami ter preprostim iskanjem informacij. V Novi KBM se zavedamo, da je digitalizacija poslovanja neizogibna in bistvena za naše poslovanje v prihodnosti. S tem namenom sledimo trendom, vlagamo v digitalni razvoj in nenehno izboljšujemo naše produkte in storitve," so sporočili iz mariborske banke.
Andrej Petelinšek
Slovenske banke se trudijo, da ostajajo na področju spletnega in mobilnega bančništva konkurenčne tujim bankam.