vestnik

Bistriški učenci in učitelji obiskali Finsko

Vestnik, 14. 11. 2018
Arhiv šole
Srečanje v okviru projekta Erasmus+ je potekalo na Finskem. 
Aktualno

Osnovna šola Prežihovega Voranca Bistrica je v tem šolskem letu vključena v mednarodni projekt Erasmus+ z naslovom S sodobnimi učnimi pristopi do aktivnega državljanstva. Prek kratkim so se udeležili aktivnosti na Finskem, januarja pa bodo gostili naslednje srečanje.

Dvoletni projekt po besedah koordinatorke Erike Hvala izvajajo skupaj s šolami iz Estonije, Češke, Madžarske, Španije in Finske, ki je tudi krovna koordinatorka projekta. Ta omogoča izvajanje dejavnosti iz področja državljanske in domovinske vzgoje s ciljem spodbujanja multikulturnosti in razvijanja kompetenc aktivnega državljanstva.

b7e62f645aa46b72fda7a726c206f982
Arhiv šole
Srečanje v okviru projekta Erasmus+ je potekalo na Finskem.


Kot je dejala Hvala, je pomembno težišče dela sodelovanje z zunanjimi organizacijami, s ključnimi osebami in lokalno skupnostjo. Tako bodo izvedli različne delavnice in dejavnosti z učenci v povezavi s človekovimi pravicami, enakostjo, odgovornostjo do okolja, kulturno dediščino, aktivnim državljanstvom ter vključenostjo in sodelovanjem. Prvo delovno srečanje je tako potekalo v finskem mestu Kitee, kjer so udeleženci med drugim spoznavali finsko pokrajino in značilnosti šolskega sistema.

0323baa5714e4e8c506ce0b070205a79
Arhiv šole
Ogledali so si tudi finske šole in spoznali tamkajšnji šolski sistem.


Šolsko okolje tam že na prvi pogled spodbuja učenje in kreativno razmišljanje, omogoča aktivno vlogo učencev in predvideva veliko možnosti gibanja, dodaja koordinatorka. "Finske šole se lahko pohvalijo z učilnicami, ki razvijajo ročne in tehnične spretnosti otrok. Tako se lahko učenci učijo šivanja, pletenja, kvačkanja v učilnici, ki je opremljena s šivalnimi stroji in vsemi pripomočki za delo s tekstilom.Tehnična delavnica ponuja ogromno strojev in aparatov, skaterimi učenci obdelujejo les, varijo kovine, spoznavajo zakonitosti električnega toka in se nasplohusposabljajo v različnih tehničnih veščinah," tako Erika Hvala.

5c75e4570a51342fdc78537cc9e96270
Arhiv šole
Ogledali so si tudi finske šole in spoznali tamkajšnji šolski sistem.


Šola na Finskem je središče življenja mladih, tam pridobivajo znanja, ki ga pozneje uporabijo v nadaljnjem življenju v skupnosti.
Učitelji in učenci so imeli tam priložnost razvijanja različnihkompetenc, od digitalnih, socialnih in multikulturnosti, kar je tudi eden odbistvenih ciljev projekta. Udeleženci so obiskali tudi enega od begunskih centrov, ki deluje pod okriljem Rdečega križa. V bližini mestaJoensuu so jim predstavili finski sistem obravnavanja prosilcev za azil. Število slednjih sepovečuje, vendar je Finska zelo stroga država pri izdaji dovoljenj za bivanje, zato je veliko prosilcevprimorano zapustiti državo. V Evangeličanski ljudski srednji šoli v Kitteju so izvedli intervjuje s tujci,ki živijo na Finskem. Končni sklep, ki so ga dobili, je ta, da kljub kulturnim, jezikovnim in verskim razlikam, obstaja tudi ogromno podobnosti.

b3947ec6f46d7cedcdec94f354a2b4b7
Arhiv šole
Ogledali so si tudi finske šole in spoznali tamkajšnji šolski sistem.

Obiskali so šeUniverzo v Joensuuju, kjer so izvedli delavnice na temo možnosti aktivnega sodelovanja učencev pripomembnih družbenih vprašanjih z vidika obstoječih praks v različnih državah.Udeleženci srečanja na Finskem so se po besedah koordinatorke domov vrnili polni novih znanj in izkušenj, ki jih bodoskušali vpeljati v pedagoško prakso.Naslednje srečanje bo januarja 2019 na Srednji Bistrici, kjer bo v ospredju sodelovanje s pomembnimiosebami, poudarek pa bo tudi na aktivnostih, ki učence spodbujajo k aktivnemusodelovanju v družbi.

os-prezihovega-voranca-bistrica erasmus finska