vestnik

(BODI VIDEN, BODI PREVIDEN) Pešci povzročijo vsako deveto nesrečo, v kateri so udeleženi

A. B., 9. 10. 2021
Štefan Abraham
Prometne nesreče, v katere so vpleteni pešci, se običajno končajo tragično. Fotografija je simbolična. Foto Štefan Abraham
Aktualno

Zlasti starejši so pogosto žrtve zaradi napak, ki jih naredijo sami. Za večjo varnost pešcev izvajajo policisti številne preventivne in represivne aktivnosti.

Pešci so ena izmed varnostno najbolj izpostavljenih skupin prometnih udeležencev in so za vozniki avtomobilov druga najpogostejša žrtev prometnih nesreč. Še posebej pogosto so v nesrečah udeleženi v jesenskih in zimskih mesecih, ko so vremenske razmere neugodne, svetli del dneva pa je krajši. Tudi pomurski policisti so sprožili akcijo za večjo varnost najšibkejših udeležencev v cestnem prometu.


»Pešci so največkrat žrtve nesreč zaradi neustreznega ravnanja voznikov motornih vozil, ki vozijo z neprilagojeno hitrostjo, pod vplivom alkohola, preblizu desnemu robu vozišča ali z neočiščenimi ali orošenimi stekli na vozilu,« pravi Srečko Šteiner, inšpektor, odgovoren za promet pri Policijski upravi Murska Sobota.


Nesreče pa se zgodijo tudi zaradi napak ali neustreznega ravnanja pešcev. Zlasti starejši so pogosto žrtve prometnih nesreč zaradi lastnih napak ali kršitve predpisov. Večina nesreč, ki jih povzročijo starejši, je posledica slabšanja psihofizičnih sposobnosti, neustrezne barve oblačil, neuporabe odsevnih predmetov in tudi hoje pod vplivom alkohola. Večina nesreč z najhujšimi posledicami med pešci se zgodi na cestah, ki nimajo pločnikov, dokaj pogosto pa je tudi zbitje pešca na prehodu za pešce.


Pešci povzročijo vsako deveto nesrečo, v kateri so udeleženi. Za večjo varnost pešcev izvajajo policisti številne preventivne in represivne aktivnosti. Opozarjajo jih, naj poskrbijo, da so v prometu vidni, naj nosijo svetla oblačila in predmete, ki izboljšajo njihovo vidnost, kot so odsevni trakovi in kresničke, naj upoštevajo prometne predpise, prečkajo cesto na označenih prehodih za pešce, hodijo po pločnikih, če ti obstajajo, oziroma ob levem robu in poskusijo predvideti ravnanje drugih udeležencev v prometu. Voznike pa policisti pozivajo, naj upoštevajo, da so na cestah tudi pešci, zato naj jim odstopijo prednost, hitrost prilagodijo razmeram in dosledno upoštevajo omejitve, na območjih, kjer se običajno zadržujejo pešci, torej pred šolami ali v naseljih, vozijo še previdneje in zunaj naselij po sredini voznega pasu, da tako zmanjšajo možnost trka s pešcem, ki hodi ob vozišču.

»Policisti Policijske uprave Murska Sobota vse udeležence v cestnem prometu obravnavamo kot potencialne žrtve prometnih nesreč in ne kot potencialne kršilce cestnoprometnih predpisov. Samo zakonodaja ne bo dovolj, ampak moramo sami prispevati k večji varnosti,« še pove prometni policijski inšpektor.


Nosite kresničko


Hodim varno, ravnam preudarno je geslo, ki ga morajo upoštevati pešci, še sporočajo policisti. Torej: vedno hodimo po pločniku, kjer pa to ni mogoče, hodimo po levi strani ceste. Tako lahko pravočasno opazimo vozilo, ki nam pelje nasproti, pa tudi voznik lahko opazi nas. Če nas voznik morebiti spregleda, pa imamo še vedno dovolj časa, da se umaknemo. Kresničke nikoli ne nosimo okoli pasu, saj je avtomobilski žarometi ne bodo obsvetili. Obesimo jo za pas ali žep, pri tem pa pazimo, da lahko prosto niha. Če nosimo temna oblačila, nas vozniki opazijo na razdalji 26 metrov, če imamo svetla oblačila, na 38 metrov, če nosimo kresničko, pa na 136 metrov.

bodi-viden-bodi-previden prometne-nesreče pešci prometna-varnost policijska-uprava-murska-sobota