Veliki petek je bil v Prekmurju v znamenju obiska ministrice za infrastrukturo Alenke Bratušek, ki se je najprej v Kuzmi na povabilo tamkajšnjega domačina, poslanca Damijana Zrima, in župana Jožefa Škaliča, sestala z župani goričkih občin. Zaradi omenjenega sestanka se kopica pomurskih županov ni mogla udeležiti srečanja v Vitanju, ki ga je organiziralo ministrstvo za gospodarstvo, turizem in šport. V Vitanju je namreč minister Matjaž Han predstavljal načrt aktivnosti ministrstva na področjih športa in turizma v letošnjem in prihodnjem letu, pri čemer župane vsekakor najbolj zanimajo podrobnosti novega razpisa za sofinanciranje investicij v javno športno infrastrukturo, ki naj bi bil tokrat dvoleten in v skupni vrednosti 32,4 milijone evrov, objava pa je predvidena v mesecu maju. Zaradi zadržanosti županov bo ministrstvo na pobudo Zrima in ob gostiteljstvu murskosoboškega župana Damjana Anželja pripravilo še posebno predstavitev na to temo, ki bo potekalo v prostorih murskosoboške občine.
Preberite še
Odpri v novem zavihkuJevšek podal odgovor, ki sta ga Glavač in Anželj zagotovo želela slišati
Minister za kohezijo in regionalni razvoj Aleksander Jevšek je na minuli seji Sveta pomurske razvojne regije spregovoril tudi o financiranju sebeborskega zadrževalnika, ki je pogoj za izgradnjo vzhodne murskosoboške obvoznice.
Glavna tema: vzhodna obvoznica
Na srečanju v Kuzmi so sicer župani in predstavniki občin Kuzma, Rogašovci, Grad, Gornji Petrovci, Cankova, Šalovci, Hodoš, Kobilje, Puconci, Moravske Toplice, Tišina, Murska Sobota in Dobrovnik ministrico seznanili s še odprtimi zadevami na področju cestne infrastrukture in potrebnimi investicijami, ki se prestavljajo iz leta v leto ter so v domeni države. Beseda je seveda nanesla tudi na murskosoboško vzhodno obvoznico, ki velja za ključen projekt za razvoj gospodarstva, razbremenitev prometa in dostop do avtoceste za prebivalce vzhodnega dela Goričkega. O projektu, ki skupaj s sebeborskim zadrževalnikom, protipoplavnim objektom, ki je predpogoj za izgradnjo obvoznice, danes znaša krepko čez 30 milijonov evrov, je bilo prelitega že veliko črnila, na temo njegove pospešitve se je pa v zadnjih mesecih zvrstilo tudi precej sestankov. Za "svojega" si ga je vzel tudi poslanec Tine Novak, ki je v ta namen organiziral delovno skupino, preko katere naj bi lažje in hitreje koordinirali vse potrebne aktivnosti, da pride obvoznica vendarle v realizacijo. Po najnovejši časovnici naj bi se letos nadaljevalo pridobivanje zemljišč, ravno tako naj bi stekli postopki za pridobivanje gradbenega dovoljenja. Pričetek gradnje je predviden, kot komunicirajo pristojni, v letu 2025.
Bratuškova se je po sestanku v Kuzmi ustavila še v Murski Soboti, in sicer v nakupovalnem središču BTC City Murska Sobota, kjer je bila glavna tema pogovora ravno vzhodna obvoznica. Del predvidene trase, ki bo potekala vse od krožišča na Panonski ulici do krožišča pri motelu Čarda, si je ministrica ogledala kar na strehi nakupovalnega središča v družbi direktorja Mitje Horvata, poslanca Tineta Novaka, tesne sodelavke iz kabineta Olge Belec in ostalih strankarskih rojakov iz vrst vladajoče Svobode ter drugih sodelavcev z ministrstva.
Prve lopate si ne upa napovedovati
V izjavi za medije nam je Bratuškova dejala, da je vzhodna murskosoboška obvoznica prioriteten projekt in eden redkih projektov, za katerega je kljub poplavam ostal denar. Kot vemo, so poplave odnesle marsikateri državni infrastrukturni projekt, saj so bila sredstva preusmerjena v popoplavno sanacijo. "Aktivnosti peljemo naprej. Je še nekaj izzivov z zemljišči, a jih rešujemo. Tedensko spremljamo napredek pri projektu in tudi poslanec Novak mi redno diha za ovratnik. Zavedam se pomena projekta, zato ga bomo tudi izpeljali, kot je bil zastavljen," je poudarila ministrica, ki pa na vprašanje, ali bo prva lopata res zasajena že prihodnje leto, ni odgovorila pritrdilno. "Nočem napovedati nekaj, za kar nisem 100-odstotna, ampak delamo, da bo to čim prej," je pojasnila Bratuškova. Glede zadrževalnika je priznala, da je nekoliko nenavadno, da so na ministrstvu za infrastrukturo odgovorni za projekt, ki sodi bolj v domeno ministrstva za naravne vire in prostor, a da je v zvezi s tem v navezi z ministrom Jožetom Novakom in da zadrževalnik ta hip ni ovira, da se celoten projekt ne bi odvijal naprej po zastavljeni časovnici.
"Vsi delamo na tem. Naloga občine je, da nam pomaga pri zemljiščih, ravno tako so v enem delu predvidena evropska sredstva. Če bo vsak opravil svoj del, verjamem, da bomo prišli do cilja, ki si ga želimo," je še povedala ministrica, ki nam je v zaključku postregla še z zanimivim odzivom na vprašanje, ali bo torej vzhodna obvoznica leta 2029, kot je to predvideno v državnih proračunskih dokumentih, dokončno stala. "Ne me vleči za jezik ... ampak, da."