Mario Škrlec je 22-letni Radenčan, ki je že zgodaj v otroštvu začutil, da bi nekoč rad postal frizer. »V 6. razredu osnovne šole sem sam sebi začel urejati frizuro, ki nikoli ni bila takšna, kot sem hotel. Zmeraj sem si želel nekaj novega, zato sem se tudi odločil, da bom nekoč frizer, da bi vsakemu omogočil frizuro po želji. Lasje namreč že od nekdaj predstavljajo individualnost in človekov lastni okus, saj z možnostjo neskončnega spreminjanja pričesk omogočajo izražanje lastne estetske note,« pove Škrlec, ki sta mu bila moško striženje in urejanje brad že od nekdaj veliko bližje kot žensko striženje, saj lahko pri moškem striženju, tako meni, veliko bolj izraziš natančnost in domišljijo. »To je eden od temeljnih razlogov, da sem se podal na brivsko pot, med drugim je k temu prispevalo dejstvo, da brivnico v delovnem dnevu obišče mnogo več strank, delo z ljudmi pa mi je zanimivo in zabavno. Za brivnico sem se odločil tudi zato, ker ni nekaj vsakdanjega, temveč je to pri nas neka novost in posebnost,« pravi lastnik brivnice Brico v Gornji Radgoni, ki je vrata odprla januarja letos.
Preberite še
Odpri v novem zavihku(KAVČ #15) Nika Kovač: "Redko sem očarana, doma so me učili, da moram biti kritična – še posebej do politikov"
Sociologinja, antropologinja in vodja Inštituta 8. marec je postala sinonim za gibanja, ki spreminjajo družbo – od pravic žensk in enakopravnosti do pitne vode, medijske svobode in volilne participacije.
Želja po odprtju svoje brivnice je v njem tlela že od začetka šolanja za frizerja. »Želel sem si salon, v katerem bi lahko strankam ponudil storitev, kot si je želijo, hkrati pa tudi celovito izkušnjo, ki bi si jo zapomnili. Brivnica je prostor, kjer se združujeta tradicija in sodobnost. To je tisto, kar jo dela posebno in kar na ljudeh pusti vtis. Predvsem pomembno se mi zdi, da ne gre le za striženje, temveč za ustvarjanje vezi s strankami,« pravi mladi Radenčan, ki je, preden je odprl svojo, izkušnje nabiral v treh drugih brivnicah, na različnih seminarjih in predavanjih. Med drugim se je udeležil seminarja, ki ga je prejšnje leto organiziral eden trenutno najbolj znanih brivcev v Sloveniji, Edis Osmanović, in na katerem se je zbralo mnogo različnih brivcev iz vsega sveta. Letos bo dogodek potekal dva dni, Škrlec se ga bo tudi tokrat udeležil.
Pred začetkom samostojne poti, pove, ga je bilo nekoliko strah ne glede na izkušnje, znanje in pohvale strank. »Zdelo se mi je, da bi bila brivnica na tem območju zanimiva atrakcija in novost, saj jih je v okolici zelo malo.« Poglavitni razlog, da je poslovalnico odprl v Gornji Radgoni, so njegovi prijatelji in stranke, ki jim je želel omogočiti storitve čim bližje domu. Sicer pa stranke prihajajo tudi iz bolj oddaljenih krajev, kot so Lendava, Murska Sobota, Ljutomer in različni konci Goričkega, ne manjkajo niti stranke iz sosednje Avstrije.
Pričeska »tako kot zadnjič«
Brivci se ukvarjajo zgolj z moškimi pričeskami in bradami, po želji stranke pa uredijo tudi obrvi, obrijejo ušesne dlake ipd. V brivnici Brico je največ povpraševanja po striženju, predvsem pri mladih, ki si želijo bolj modernega striženja. »V brivnici poleg striženja ponujamo tudi urejanje in britje brade. Pri tem uporabimo vročo brisačo, s čimer dosežemo, da se pore na koži odprejo. S tem dlake lažje izstopijo, kar omogoča lažje britje in po britju bolj gladek oziroma nežnejši občutek. Tudi ta storitev je dokaj pogosta, saj moškim pomeni nekakšno sprostitev oziroma oddih,« pravi Mario Škrlec, ki opaža, da se dejavnost brivcev trenutno zelo hitro razvija, saj se po Sloveniji odpira vedno več brivnic.
Mladi, pa tudi starejši vedno bolj skrbijo za svoj videz ter želijo slediti modnim smernicam, ki jih vidijo na socialnih omrežjih in okoli sebe. Veliko ljudi pa je še vedno navezanih na klasiko, kot so jo nosili nekoč, pove Škrlec. »V naši brivnici najpogosteje strižemo frizuro 'tako kot zadnjič'. Med drugim je trenutno zelo pogosta frizura, predvsem pri mladih, 'burst fade', nekoč imenovana irokeza, le da je nekoliko modernizirana. Vedno bolj pa je priljubljena tudi brada. Med pogovorom s strankami sem ugotovil, da je razlogov za puščanje brade več. Eden od teh je, da si z brado videti bolj možat in tudi starejši. Drugi razlog za nošenje brade pa je, da se ni treba briti vsake tri dni za lepo, gladko kožo, ampak si z urejeno brado vseeno videti lepo.«
Brivnica Brico je, kljub temu da je odprta razmeroma kratek čas, zaživela na polno, vedno več ljudi sliši zanjo in tudi stranke prihajajo iz vse bolj oddaljenih krajev, o priljubljenosti pa priča tudi zasedenost terminov. To je tudi eden od razlogov, da Škrlec išče sodelavca. Sicer pa želi v prihodnje razširiti svoje podjetje, kar pomeni, da bi rad odprl še kakšen salon v kakšnem drugem kraju. »Pomembno pa mi je tudi deljenje brivskega znanja. Da tega ne bi zadržal zase, bi morda nekoč organiziral kakšen seminar ali kaj podobnega, vendar je do takrat treba pridobiti še veliko izkušenj in vložiti veliko trdega dela.«