V prostorih soboške in puconske občine je potekala javna razgrnitev študije variant za izvedbo državnega prostorskega načrtovanja za daljnovod Murska Sobota–Mačkovci, od stojnega mesta 16 do 21. Trasa že postavljenega daljnovoda, ki je pomemben za oskrbo prebivalstva in gospodarstva z električno energijo, prav tako pa za napajanje elektrificirane železniške proge Pragersko–Hodoš, je že vse od projektiranja predmet polemik. Nasprotujejo ji namreč lastniki bližnje klinike Rimska čarda, ki menijo, da so navedeni stebri preblizu klinike. Sprožen je bil tudi upravni spor in nazadnje je upravno sodišče odpravilo odločbo soboške upravne enote o služnosti, prav tako je bilo v sodbi razveljavljeno delno gradbeno dovoljenje za odsek daljnovoda v problematičnem delu od stojnega mesta 16 do 21.
Selitev stebrov konec leta 2024?
Preberite še
Odpri v novem zavihkuDobro vino je še vedno cenjeno, ocenjujejo v Vinogradništvu Kolarič
Družina Kolarič je prve trte zasadila daljnega leta 1946. Na sedmih hektarjih vinogradov pridelujejo dvanajst sort, posebej ponosni so na svojo penino.
Družba Elektro Maribor je tako bila primorana uvesti aktivnosti za postavitev daljnovoda na drugi lokaciji in tako je ministrstvo za okolje in prostor pripravilo študijo variant spremenjene trase daljnovoda, ki jo je izdelala soboška družba ZEU. »Vse pripombe nam še niso znane in upamo, da bo konsenz okoli predlagane najustreznejše variante sprejet,« pravijo v družbi. Sašo Šraj, lastnik klinike Rimska čarda, pa je vesel, da se končno stvari premikajo, a nad trajanjem postopkov ne more biti navdušen. »Predlagane so štiri variante, a nobena še ni bila izbrana. Postopek se bo še dolgo vlekel,« meni Šraj.
Naslednji korak bo namreč priprava stališča do pripomb in predlogov javnosti, mnenj nosilcev urejanja prostora in mnenj o ustreznosti okoljskega poročila. Nato sledi dopolnitev izdelanega gradiva na podlagi mnenj in stališč. Po opredelitvi vlade šele sledi izdelava predloga državnega prostorskega načrta. »Po znani praksi pridobivanja tovrstne dokumentacije pričakujemo, da bo postopek sprejetja državnega prostorskega načrta končan konec leta 2023 z uredbo, ki jo sprejme vlada. Ocenjuje se, da bo potrebno še vsaj dodatno leto za preostali del: služnosti, pridobivanje dovoljenj za gradnjo, naročilo izvedbe in sama izvedba,« napovedujejo v družbi Elektro Maribor. Daljnovod Murska Sobota–Mačkovci, ki je dolg 14 kilometrov in ima 63 stebrov, je sicer stal okoli 7 milijonov evrov, po ocenah Elektra Maribor pa bo sprememba trase, odvisno od sprejete najustreznejše variante, stala od 500 do 800 tisoč evrov. Če do zgraditve novega daljnovoda ostane obstoječa 110-kilovoltna povezava, bo tudi v času gradnje še naprej zagotovljena nemotena oskrba z električno energijo, zagotavljajo v energetski družbi.