Vlada tedensko podaljšuje odlok o omejitvah ter načinu ponujanja in prodajanja blaga in storitev neposredno potrošnikom na področju voznikov in vozil. Ta omogoča usposabljanje kandidatov za vožnjo motornih vozil, vendar ob upoštevanju priporočil Nacionalnega inštituta za javno zdravje (NIJZ) in ob negativnem izvidu testiranja na koronavirus. Inštruktorji voženj, izvajalci tečajev in trenerji varne vožnje lahko storitve opravljajo, če imajo negativni test, hitrega ali PCR, ki ni starejši od 72 ur, medtem ko so morali kandidati predložiti negativni test, ki ni starejši od 24 ur.
S 15. februarjem se uvaja novost, in sicer bo tudi za kandidate veljalo, da negativni test ne sme biti starejši od treh dneh.
Aleksander Arnuš, vodja soboške poslovne enote Šole vožnje Relax, je pred dnevi dejal, da so dejavnost postopoma zagnali, vendar še ne z vsemi inštruktorji. »Vse naše kandidate pokličemo in jim predstavimo položaj, veliko je takih, ki ne želijo voziti in bodo počakali. Testiranje je kar težava zanje,« pravi in doda, da je interes nekoliko večji pri tistih, ki so bliže izpitni vožnji ali so bili zanjo že prijavljeni. Po njegovem mnenju se bo čez kakšna dva tedna dejavnost začela bolj dinamično izvajati, za zdaj pa še ne morejo delati z vsemi zmogljivostmi. Ker test doslej pri kandidatih ni smel biti starejši od 24 ur, so se organizirali tako, da so z enim negativnim izvidom opravili vsaj dve vožnji. Poleg opravljenega testa morata imeti inštruktor in kandidat ves čas nadeto zaščitno masko, razkužujejo se tudi površine v avtomobilih. Arnuš pravi, da so v času epidemije do izpita pripeljali za približno tretjino kandidatov manj kot v normalnih okoliščinah. Lani spomladi niso izvajali dejavnosti dva meseca, ob koncu leta pa še mesec in pol.
Preberite še
Odpri v novem zavihkuStorilci vlomili v poslovni prostor, policisti odkrili ukradeno vozilo
Pomurski policisti so v preteklem dnevu obravnavali šest prometnih nesreč z materialno škodo, sedem kaznivih dejanj, tri kršitve javnega reda in miru, tri povoženja divjadi, delovno nezgodo ter dve poškodbi vozil na parkiriščih.
»V več panogah je hitro testiranje pogoj, tako da mislim, da bomo morali to prej ko slej vzeti v zakup in nekaj časa delati na tak način. Vsaj kolikor poslušamo vlado, je to način za sproščanje,« razmišlja sogovornik. Zaveda se, da so nekateri ukrepi nujni za preprečevanje širjenja okužb s koronavirusom, veliko neodobravanje pa zaznava pri starših kandidatov. »Pomisleki se pojavljajo predvsem glede tega, da nismo izenačeni z drugimi izobraževanji, kjer se testirajo enkrat tedensko,« pove. Ob podobnih ukrepih kot ure vožnje potekajo tudi tečaji cestnoprometnih predpisov (CPP). Število slušateljev mora biti prilagojeno velikosti učilnice, vzdrževati se mora medsebojna razdalja, skrbi se za prezračevanje in razkuževanje, tudi tu je nujen negativni izvid testiranja. V Šoli vožnje Relax za tečaje CPP oblikujejo manjše skupine, kar pomeni več predavanj. Enaki pogoji veljajo pri izpitnih vožnjah in v izpitnem centru, kjer tudi za teoretični del izpita treba predložiti negativni izvid testa.
Po štirih letih težko kaj popraviti
Od 30. januarja se lahko izvajajo tudi tečaji varne vožnje. Tako za voznike začetnike kot tudi tečaji za ponovno pridobitev vozniškega dovoljenja in izbris kazenskih točk. Tudi v Centru varne vožnje Murska Sobota so začeli delati, vendar pri tem naleteli na več težav. Polonca Kočar, trenerka varne vožnje in vodja skupinskih delavnic, največjo vidi v podaljševanju veljavnosti vozniškega dovoljenja. Vladni odlok namreč določa, da se vsem tistim, ki jim je oziroma jim bo dovoljenje poteklo med 16. novembrom 2020 in 31. marcem 2021, veljavnost vozniškega dovoljenja podaljša do konca tega leta. »Menim, da bi sedaj morali podaljševanje veljavnosti izpitov odpraviti, ker mi lahko delamo. Če bo to veljalo naprej, ne bo prišel nihče. Odprli so nas, ampak s tem nam onemogočajo delo,« je jasna sogovornica.
Namen tečaja varne vožnje je, da trenerji mladim voznikom, ki že redno vozijo, pokažejo pravilne odločitve v kritičnih položajih in da ti ponovijo pravilne tehnike vožnje. Tisti, ki so vozniški izpit opravili pri 18. letu, so vozniki začetniki do dopolnjenega 21. leta, preostali pa dve leti po opravljenem vozniškem izpitu. Do izteka tega statusa je treba opraviti tudi tečaj varne vožnje. »Mladi vozniki na začetku še ne upajo hitro voziti. Ko nekaj časa vozijo, pa si tudi več upajo. Smisel varne vožnje je, da mladega voznika prizemljiš, mu na poligonu pri majhni hitrosti pokažeš, kaj se lahko zgodi in kako težko je avto ustaviti,« pravi Kočarjeva in doda, da po preteku štirih let trenerji težko popravijo navade mladih.
Drugi razlog za nizko udeležbo treninga varne vožnje je potreba po negativnem izvidu testa na koronavirus. Kočarjeva pravi, da se je vrnilo le okrog deset odstotkov tistih, ki so v preteklih mesecih že bili prijavljeni za tečaj, vendar ga zaradi razmer niso mogli opraviti. »Nisem proti testiranju, ampak naj tudi za nas velja enako kot za učitelje, ki se testirajo enkrat tedensko. Nosimo pa tudi maske. Ni pošteno, da se moramo mi testirati večkrat. Kandidati so pri nas v predavalnici daleč narazen, zunaj na poligonu pa je vsak v svojem avtomobilu in ni tesnega stika,« pristavi.