Vlada je ob spremembi režima regulacije cen pogonskih goriv zaradi blažitve pritiska višjih cen na potrošnike začasno ukinila ali znižala posamezne dajatve in prispevke, ki sestavljajo maloprodajno ceno bencina in dizla. Tako je ukinila tudi prispevek za energetsko učinkovitost. Vmes je 2. avgusta vrnila okoljsko dajatev, zdaj pa je med vladnimi gradivi predlog spremembe uredbe, s katero se ponovno uvaja tudi prispevek za energetsko učinkovitost, ki ga je junija za eno leto ukinila, in določi njegova višina, kakor je bila določena pred takratno spremembo.
Preberite še
Odpri v novem zavihku(FOTO) V Monoštru odprli razstavo umetniških del
Na ogled je v Slovenskem kulturnem in informativnem centru.
Za dizelsko gorivo je višina prispevka s predlogom te uredbe 0,8 centa, za motorni bencin pa 0,736 centa, ne glede na to, ali je gorivo točeno na avtocestah ali na cestah izven avtocestnega križa.
Brez prispevka ogrožen program Eko sklada
Kot je navedeno v obrazložitvi, je prispevek za energetsko učinkovitost nujno potrebno uvesti nazaj, ker se s s pomočjo teh sredstev sofinancira ukrepe preko Eko sklada. S temi sredstvi se tako podpirajo investicije, ki zvišujejo energetsko neodvisnost, povečujejo energetsko učinkovitost in povečujejo delež obnovljivih virov energije. Uvedba prispevka je nujna tudi zato, ker lahko daljše obdobje brez tega prispevka ogrozi tudi izvajanje že potrjenega programa Eko sklada in javnih razpisov, ki so v izvajanju. Ponovna uvedba prispevka za energetsko učinkovitost pa bo, kot je navedeno v vladnem gradivu, vplivala na višjo ceno dizelskega goriva in motornega bencina. Uredba naj bi ob sprejetju začela veljati 17. avgusta.
Glede na majski sklep prejšnje vlade lahko sicer Eko sklad v letošnjem letu računa na 1,7 milijona evra iz deleža zbranih sredstev iz prispevka za energetsko učinkovitost, ki ga mora porabiti za izvajanje programa izboljšanja energetske učinkovitosti.