Cilj je šolo usmeriti v še bolj trajnosten razvoj na vseh področjih, kar poskušajo doseči z obravnavo ekoloških vsebin, iskanjem pravilne poti za digitalizacijo pouka, vključujočo šolo in internacionalizacijo šole.
Učenci so s prijatelji iz Nemčije in Francije v vseh treh partnerskih državah na izmenjavah v tujini raziskovali pomen vode za naš vsakdan in iskali rešitve za ohranitev čiste vode. Delovni jezik projekta je bil nemščina, zato so projekt poimenovali Wasserleben. Nastala je lična spletna knjižica, ki vsebuje tudi mednarodni zvočni slovar in govori o kapljici Tropfi, ki raziskuje vodni svet po Evropi. Metoda Ljubec, koordinatorica projektov Erasmus+ na dotični šoli omeni, da so postali tudi Vodna šola, kar pomeni da učenci v šoli pijejo samo vodo. Dostop do vode jim je omogočen skozi celoten čas v šoli, učencem so podarili tudi reciklirano aluminijasto flaško Taluminko in s tem zmanjšali uporabo plastičnih flašk za enkratno uporabo. V tednu otroka in v sklopu dni dejavnosti so vodo raziskovali na različne načine.
Preberite še
Odpri v novem zavihku(V premislek) Pomembno je, kako živimo zdaj - ker za jutri nihče ne jamči
Kako je pravično, da nas trenutek slabosti, morda niti ne naš, stane vsega?
Spoznavali tematiko enakosti
V sklopu angleškega projekta (E)quality starts at school so učenci s prijatelji iz Nemčije in Grčije spoznavali tematiko enakosti. Na mednarodnih izmenjavah so v vseh treh partnerskih šolah potekale številne aktivnosti, kjer so raziskali in podrobneje analizirali stanje enakosti v teh šolah. Ustvarili so tudi anketo in navodila, kako postati bolj strpen in sočuten do vseh. Plakat s kratkimi opomniki, kako postati bolj vključujoč, so ustvarili tudi za učitelje. V sklopu projekta so ustvarili razstavo plakatov s pomembnimi osebnosti iz posameznih držav, ki pomembno vplivajo na širjenje enakosti in strpnosti, izoblikovali pa so tudi umetniške razglednice.
Učili so se tudi učitelji
"V tem šolskem letu pa so se marsikaj novega naučili tudi naši učitelji in učiteljice. Pet učiteljev in učiteljic naše šole je meseca novembra 2022 obiskalo inkluzivno šolo na Danskem, kjer so opazovali pouk danskih kolegov in spoznali danski šolski sistem. Domov so prinesli veliko novih idej iz področja vključevanja vseh otrok v pouk in poučevanjem z IKT," opisuje Ljubčeva.
Učiteljici, ki ju je predvsem zanimalo poučevanje tujega jezika na narodnostno zelo raznoliki šoli, sta opazovali pouk v evropski šoli v Nemčiji. Seznanili sta se z vnašanjem informacijsko komunikacijskih tehnologij v poučevanje pri nemških kolegih in spoznali njihov šolski sistem. Ravnatelj se je medtem odpravil v Francijo, kjer je dodobra spoznal francoski šolski sistem in domov prinesel veliko novih idej.
Ljubčeva doda, da so vse nove ideje predstavili na strokovnih zborih tudi ostalim sodelavcem, vsa dobra praksa videna v tujini pa je bila s strani sodelujočih učiteljev preizkušena tudi pri pouku. Za vse zainteresirane bo predstavljena v zborniku dobrih praks kot spletna knjiga.
Svoja vrata pa so odprli za učitelje iz Nemčije in Poljske, predstavili so jim potek pouka pri nemščini in angleščini ter delo pri dodatni strokovni pomoči na naši šoli. Zanimalo jih je tudi vpeljevanje formativnega spremljanja, ki ga na šoli izvaja kar nekaj učiteljev na razredni in predmetni stopnji. Učitelji iz tujine so bili nad videnim navdušeni in so izrazili željo za nadaljnje sodelovanje.