vestnik

Erasmus+: Zapleti na letališču, spoznavanje novih krajev, ljudi in kultur

AG, 17. 5. 2018
Aktualno

Osnovnošolka Eva Filipič iz osnovne šole v Stručji vasi nam je zapisala dnevni s prvega potovanja v Španijo.

Na naši šoli poteka projekt Erasmus +. Tokrat smo priložnost, da s tem projektom odpotujemo v Španijo, dobile jaz – Eva Filipič, Ana Nemec ter učiteljici Nataša Rus in Daniela Škrobar.
Dan 1
Zbudila sem se nekje ob dveh, saj nas je pred šolo ob 2.30 čakal taksi, ki nas je odpeljal na Brnik. Preden smo odšle, je ravnateljica preverila, če imamo s sabo vse potrebne dokumente, nato smo se poslovile ter se usedle v taksi. Čez dobri dve uri smo že jedle svoj »zajtrk« na letališču v Ljubljani. Sledil je enourni let v Zürich in nato štiriurno čakanje na letališču. Let iz Züricha do Madrida je trajal približno dve uri. V Madridu smo vzele svoje kovčke ter odšle do avtobusa pred letališčem, saj so nas tam že čakali učenci ter učitelji, ki so prileteli iz drugih držav. Sledila je vožnja do Arande de Duero. Ko smo končno prispele na cilj, smo se namestile v sobah v hotelu. Do konca dneva nam je ostalo še nekaj časa, zato smo vsi otroci, ki smo prišli na Erasmusovo srečanje, skupaj z dvema učenkama iz Španije odšli v McDonald's ter potem še po mestu. Tako smo se malo spoznali ter nato utrujeni, vendar polni pričakovanj odšli spat.
Dan 2

Z Ano sva se zbudili ob 7.50, se uredili in odšli na zajtrk. 8.45 smo se zbrali pred šolo naših gostiteljev. Razdelili so nas po skupinah, v katerih smo izvajali različne delavnice. Še prej smo si ogledali zanimiv nastop španskih učencev. Kasneje smo se odpravili na kosilo, nato pa je sledil potep po Arande de Dueru. Obiskali smo tudi župana. Sledila je večerja, po kateri smo se vrnili v hotel.
Dan 3
Z Ano sva se zbudili, pozajtrkovali in nato smo spet šli v šolo, kjer nas je čakal avtobus. Z avtobusom smo se odpeljali v mesto Burgos. Tam smo se lahko učenci v kratkem »odmoru« sprehodili po trgovinah in nato odšli nazaj na avtobus, ki nas je odpeljal do Karitasove ustanove v Burgosu. Na Karitasu nas je čakal gospod, ki nam je razkazal zgradbo ter povedal, kaj v njej počnejo. Kmalu za tem smo spet imeli čas za kosilo. Naša naslednja postaja je bil muzej evolucije. Bližal se je konec dneva in vsi smo bili že izčrpani, zato sem hitro zaspala.

2cb18feb7bbeea1eb137a0b8668e7a3b
Erasmus+ da mladim možnost, da spoznajo svet.

Dan 4
Enako kot ostale dni je bil odhod izpred hotela načrtovan ob 8.45. Program za ta dan se je glasil: ogled mesta Segovia. Šli smo do šole, kjer nas je spet čakal avtobus. Do Segovie smo se peljali uro in pol. Segovia je zelo lepo mesto. A nam je vsem takoj »padel v oči« tamkajšnji akvadukt, o katerem nam je učiteljica iz Španije povedala tudi kratko legendo. Imeli smo kratek ogled mesta. Potem smo imeli nekaj prostega časa, ki smo ga preživeli učenci posebej ter učitelji posebej. Čez dobri dve uri smo se vračali z avtobusom v hotel. Pred hotelom smo še malo posedeli z učenci iz Španije. Zvečer smo imeli zabavo v bližnjem klubu z učenci, s katerimi smo se spoznali prvega dne (vsak dan so bili z nami drugi učenci). Eno uro sem bila na zabavi, potem pa sva šli z Ano še eno uro na bowling z učenci, ki sva jih spoznali danes. Ura je hitro minila in s težkim srcem smo se poslovili.
Dan 5

V petek je bil naš zadnji dan v Španiji, zato smo lahko dlje časa spale, saj nas je avtobus na letališče odpeljal komaj ob 11.30. Že v prvih minutah na letališču je prišlo do zapletov. Imele smo težave z letalskimi kartami oziroma s sedeži na letalu, ki naj ne bi bili več prosti. Na koncu smo prišli do naslednje rešitve: jaz in učiteljica Nataša naj bi odpotovali s prvim letalom in bi prestopili v Zürichu, Ana in učiteljica Daniela pa z drugim letalom in bi prestopili v Frankfurtu. Na koncu se je izkazalo, da sta morali Ana in učiteljica Daniela ostati še eno noč v Madridu, saj na letalu, na katerega bi se naj vkrcali, ni bilo več prostora. Z učiteljico Natašo sva imeli srečo. Doma sva bili že ob 2.00 zjutraj. Čeprav je bil zadnji dan kar »napet«, se je na koncu vse dobro razrešilo.
Moj najljubši dan je bil četrtek, saj je bila Segovia krasna in tudi z učenci, s katerimi sva preživeli ta dan, smo se zelo dobro razumeli. Kaj je najlepši spomin, ki ga bom ohranila na Španijo? Ljudje.
Obisk Španije je bil res lepa nepozabna izkušnja.

91a766ba6d1520dbf5e07d6abf90b771
Osebni Arhiv
Eva Filipič, Ana Nemec ter učiteljici Nataša Rus in Daniela Škrobar.