vestnik

Evropska komisija bo pregledala prevzem OMV s strani MOL-a. Kaj pravijo v naftnem gigantu?

Rok Šavel, 2. 7. 2022
Jure Zauneker
MOL Slovenija ima sedež v Murski Soboti.
Aktualno

Evropska komisija je začela poglobljeno preiskavo, da bi ocenila predlagano pridobitev družbe OMV Slovenija s strani družbe MOL v skladu z uredbo EU o združitvah, saj je zaskrbljena, da bi lahko predlagana transakcija zmanjšala konkurenco na maloprodajnih trgih motornih goriv v Sloveniji.

Eden največjih lanskih poslov v Sloveniji, nakup 119 bencinskih servisov družbe OMV Slovenija s strani madžarskega naftnega trgovca MOL, ki naj bi bil po neuradnih podatkih vreden 346 milijonov evrov, s tem, da je pri poslu sodelovala tudi hrvaška INA, se je znašel pod drobnogledom Evropske komisije. Kot je sporočila izvršna podpredsednica Margrethe Vestager, pristojna za politiko varstva konkurence, morajo konsolidacijo pozorno spremljati, da bi preprečili umetno napihnjene cene goriv na črpalkah zaradi pomanjkanja konkurence. Družbi OMV Slovenija in MOL sta med vodilnimi dobavitelji goriva v Sloveniji in sta neposredno konkurenčni na številnih lokalnih območjih. "Skrbno moramo oceniti, ali bi spremembe v konkurenčnem okolju, ki jih bo povzročila predlagana pridobitev, vplivale na cene ali kakovost storitev," so zapisali v Evropski komisiji.

murska-sobota, podražitev-benzina
Jure Zauneker
OMV Slovenija upravlja 119 črpalk pri nas.


Vpliv združitve druge in tretje največje dobaviteljice na konkurenco



Družbi Mol in OMV Slovenija sta za družbo Petrol, ki je delno v državni lasti, tretja oziroma druga največja dobaviteljica goriva v Sloveniji. Družba MOL bi imela s pridobitvijo družbe OMV Slovenija visoke tržne deleže na maloprodajnih trgih goriv in skupaj z družbo Petrol tudi zelo velik tržni delež. Vsi drugi konkurenti so znatno manjši in po transakciji verjetno ne bodo pomenili znatnega konkurenčnega pritiska na družbo MOL niti na družbo Petrol, so poudarili. Evropska komisija je namreč izrazila zaskrbljenost, da bi lahko transakcija znatno zmanjšala konkurenco pri maloprodaji motornih goriv (bencina in dizelskega goriva) za posameznike in podjetja v Sloveniji. Predhodna preiskave tako kaže, da sta stranki neposredna konkurenta na številnih lokalnih območjih po vsej Sloveniji. Transakcija bi tako odpravila glavni konkurenčni pritisk, s katerim se trenutno soočata družbi MOL in Petrol na trgu. Poleg tega je trg zelo pregleden in transakcija bi lahko olajšala usklajevanje med družbama MOL in Petrol. Ob tem so, kot je že varuh konkurence v Sloveniji ugotovil v svoji analizi, za maloprodajo motornih goriv v Sloveniji za vstop na trg in širitev značilne razmeroma visoke ovire, kot so stroški vzpostavitve mreže bencinskih črpalk, regulativne omejitve in pomanjkanje privlačnih lokacij. Poleg tega se zdi, da v kratko- do srednjeročnem obdobju ni velike verjetnosti omembe vrednega vstopa na trg. Evropska komisija bo zdaj poglobljeno preiskavo učinkov transakcije, da bi ugotovila, ali je verjetno, da bo znatno zmanjšala učinkovito konkurenco. "Transakcija je bila Komisiji priglašena 13. maja 2022. Družba MOL se je med prvotno preiskavo odločila, da ne bo predložila zavez za odpravo predhodnih pomislekov Komisije. Komisija ima zdaj za sprejetje odločitve na voljo 90 delovnih dni, to je do 28. oktobra 2022. Začetek poglobljene preiskave ne vpliva na njen izid," so še sporočili iz Evropske komisije.

murska-sobota, podražitev-benzina
Jure Zauneker
S prevzemom bi postal MOL drugi največji naftni trgovec pri nas.

Ob zaključku 600-milijonske investicije v Reki večja zanesljivost oskrbe na trgu


Skupina MOL ima na maloprodajni ravni omrežje približno 2000 bencinskih črpalk v devetih državah (Madžarska, Romunija, Republika Srbija, Črna gora, Republika Bosna in Hercegovina, Republika Hrvaška, Republika Slovenija, Češka republika in Slovaška). Družba MOL ima v Sloveniji sedež v Murski Soboti, upravlja pa 53 bencinskih črpalk, ki ponujajo vrsto standardnih in nadstandardnih goriv ter različne druge pomožne proizvode in storitve. Kot so sporočili za Vestnik.si, bodo še naprej sodelovali z Evropsko komisijo v drugi fazi revizije nakupa družbe OMV Slovenija, z zagotavljanjem vseh dejstev in argumentacij potrebnih za analizo Evropske komisije o trgu in transakciji. V MOL-u so prepričani, da bo nakup prispeval k ugodnemu rezultatu za slovenski trg goriv in k boljšim okoliščinam za potrošnike. "MOL je že vnesel več konkurence na trg, Skupina MOL pa bo svoj položaj v prihodnje še izboljšala, ko bo v INI zaključena 600 milijonov dolarjev vredna investicija v nadgradnjo rafinerije v Reki. S to investicijo bo rafinerija v Reki postala ena izmed najmodernejših rafinerij v regiji, Skupina MOL pa bo lahko Slovenijo oskrbovala tudi iz te rafinerije, s čimer bo zagotavljala ekonomijo obsega, kakor tudi večjo zanesljivost oskrbe na trgu," so še poudarili za naš medij.

mol-slovenija omv-slovenija združitev trg-pogonskih-goriv evropska-komisija