Gostujoča osnovna šola je za učence pripravila trinajst različnih delavnic, ki so jih v večini izvajali domači učitelji, k nekaterim delavnicam pa so povabili tudi zunanje izvajalce. Učenci so svoje izdelke na koncu predstavili v šolski telovadnici na sklepni prireditvi, ki so si jo ogledali tudi številni starši.
Delavnico izdelave nakita sta vodili Melita in Maša Bačič iz lokalnega podjetja MeliArt. Za delavnico so se navdušila predvsem dekleta, ki so izdelala različne vrste nakita po svojem okusu. "Dekleta moram pohvaliti, saj so njihovi izdelki čudoviti, sploh glede na dejstvo, da to delajo prvič," je povedala Melita Bačič.
Glasbeno delavnico je vodila učiteljica Mateja Klement, v njej pa so se učenci naučili skladbe, ki so jo izvedli z ritmičnimi in lastnimi inštrumenti, zapeli pa so tudi dve pesmi in ju pospremili z naučeno koreografijo.
Delavnico risanja stripov je vodila učiteljica Ane Mari Čerpnjak. Učenci so se spoznali z različnimi stripovskimi različicami (tehnikami, prostorskimi postavitvami, možnostmi izvedbe in jezikovnimi variantami), nato pa so izdelali vsak svoj strip na temo Jurij je zašel v pravljico.
Preberite še
Odpri v novem zavihkuPrvi sneg zapadel tudi po nižinah
Na cestah velja večja previdnost.
Delavnico Kemija v domači kuhinji in kopalnici je pripravil učitelj Marjan Peček. Udeležile so se je učenke, ki so se spoznale s snovmi, ki jih najdemo v domači kuhinji in kopalnici in s katerimi se lahko veliko naučimo o kemijskih in fizikalnih lastnostih. Zbranim na zaključni predstavitvi so predstavile nekaj svojih poskusov, najbolj so jih navdušile z mešanjem tekočin, ki so spreminjale barvo.
Dramska delavnica je bila namenjena mlajših učencem, 5. in 6. razreda, vodili pa sta jo učiteljici Andreja Burina in Klavdija Gomboc. Učenke so uprizorile krajšo dramatizacijo z lutkami, v glavni vlogi katere je bil petelinček.
Veliko učencev je navdušila tudi delavnica poslikave lesenih škatlic s pirografi, ki so jih na koncu še aranžirali. Delavnico sta vodili učiteljici Nataša Rajšp in Brigita Gomboc.
V eni od delavnic so slikali na svilo. Gre za več kot 2000 let staro tehniko, učenke pa so tokrat nanjo slikale s konturno tehniko. Delavnico je vodila učiteljica Rozvita Jančič.
Čebelarsko delavnico so pripravili s pomočjo zunanjih izvajalcev, in sicer so učenci obiskali Čebelji gradič v Serdici, kjer so spoznavali življenje čebel in panjsko končnico kot kulturno dediščino Slovencev. Andrej in Herman Kisilak sta ob pomoči učiteljice Valerije Horvat učencem predstavila delo čebelarja, razkazala čebelnjak in panj, udeleženci delavnice pa so se na koncu tudi posladkali z medom.
Športne delavnice se je udeležilo veliko športnih navdušencev, katerim je učitelj Igor Šuša ob pomoči učiteljice športne vzgoje iz kuzmiške osnovne šole predstavil nekaj elementov gimnastike. Učenci so pokazali osnovne gimnastične prvine ter akrobatske skoke na trampolinu. Najpogumnejši so za konec prikazali še zabijanje žoge pri košarki s pomočjo trampolina.
V slaščičarski delavnici so učenci ob pomoči učiteljice Sandre Forjanič Čantala spekli sladke breskvice, ki so jih na koncu ponudili zbranim – z receptom vred.
Še ena delavnica, ki so jo učencem pripravili s pomočjo zunanjih izvajalcev, je bila taborniška delavnica. Suzana in Samuel Kuzmič iz Društva Royal Rangers sta skupino učencev popeljala na nekajkilometrski pohod, kjer so se spoznali z osnovami preživetja v naravi – pripravo taborniškega ognja, delanjem vozlov in vezi ter orientacijo.
Delavnice lego robotike in računalniške delavnice so se udeležili sami fantje. Prvo je vodila učiteljica Bojana Škaper Mertelj. V njej so najprej izdelali robotske modele, nato pa so jih povezali z računalniki in s pomočjo programa Lego Mindstorms Education EV 3 upravljali z njimi. Vsakemu so vgradili svojo funkcijo (npr. zaznavanje ovir), kar so na koncu praktično predstavili zbranemu občinstvu.
Računalniško delavnico je vodila učiteljica Martina Lebar, kjer so se učenci spoznali s hologrami. Ustvarili so tridimenzionalno premikajočo so sliko.
Sobotne šole se je udeležilo nekaj čez 100 učencev. Prijavljenih je bilo okrog 115, nekaj pa se je je zaradi bolezni in drugih stvari ni moglo udeležiti. "Med dekleti je največ zanimanja za ustvarjalne delavnice, med fanti pa za športno, računalniško in delavnico lego robotike," je povedala šolska psihologinja Anita Fartek.
Sobotna šola za nadarjene učence je nastala na pobudo svetovalnih delavk pred leti. "Želeli smo narediti nek skupen projekt, da se učenci različnih šol srečajo in se lahko pripravi večje število dejavnosti. Na začetku so sodelovale štiri šole, zdaj nas je šest. Projekt je dobro zaživel, sedaj smo že v drugem krogu, ko gostimo ta dogodek," še pove Fartekova.
Sobotna šola za nadarjene se organizira enkrat letno, vsako leto pa jo pripravi druga od šestih sodelujočih šol. Učenci se sami odločijo, ali in katere delavnice se bodo udeležili. "So pa s projektom zelo zadovoljni, veseli so, da se nekaj dogaja, vidijo druge šole, spoznajo druge učence. Letos so se še posebej veselili naši učenci in bili pravzaprav ponosni, da gostimo ta dogodek. Tudi učitelji so vedno zadovoljni," doda Fartekova in zaključi: "Možnosti za delo z nadarjenimi učenci je veliko. Ideja za naprej je morda ta, da bi se v prihodnje pripravili še kakšni tabori. Seveda pa imajo že sedaj dodatne možnosti za delo znotraj samega pouka, pripravljajo se jim dodatni programi, aktivnosti, glede na interese vsakega posameznega učenca."