Šolstvo v Puconcih se je začelo v času vladanja cesarja Jožefa drugega, ki je 20. oktobra 1781 izdal dekret o obveznem šolanju vseh otrok od 6. do 12. leta starosti. "Zagovarjal je stališče, da mora biti število pismenih čim večje in podpiral razvoj osnovnega šolstva. Prednost je dajal pouku manjših otrok, da bi se vsak naučil vsaj brati, pisati, računati," je bilo povedano na prireditvi. Učenka je v nagovoru nadaljevala, da se je učitelj ob ustanovitvi šole financiral iz donacij družin, na začetkih pa so bili k pouku vključeni le trije odstotki otrok.
Pouk se je nato 16 let izvajal v zasebnih hišah, leta 1800 pa so na pobudo pastorja Berkeja postavili leseno poslopje z večjo učilnico in dvosobnim stanovanjem za učitelja. "Leta 1810 je pouk v Puconcih obiskovalo le šest otrok," so navedli. Eden od pomembnih mejnikov se je zgodil leta 1860, ko so začeli zidati stavbo, v kateri je pouk potekal v dveh delih. Leta 1869 je šolo v Puconcih obiskovalo 118 učencev prvega razreda in 90 drugega. V prvem razredu so bili učenci stari od 6. do 13. let in v drugem pa tisti, ki predhodno niso hodili v šolo. "V Puconcih je šolo obiskovala le polovica šolo obveznih otrok, iz bližnjih vasi pa kljub prigovarjanjem in kaznim še manj. Leta 1871 je bilo po popisih sedem razredov, ki jih je obiskovalo skupaj 180 otrok," še pravi šolska kronika.
Po prvi svetovni vojni je bil dan velik poudarek praktičnemu pouku, izvajali so ročna dela, imeli so kmetijski pouk iz živinoreje, poljedelstva in sadjarstva. Leta 1927 se je šola razširila v štirioddelčno. Po drugi svetovne vojni so nove oblasti v šolo vnesle duh novih časov, začeli so obeleževati praznike, ki so bili v povezavi s prelomnimi dogodki. 1946 je bila šola nato tako kot ostale zgradbe v Puconcih elektrificirana.
Preberite še
Odpri v novem zavihkuDecembra bo volilna skupščina MNZ Murska Sobota
Medobčinska nogometna zveza Murska Sobota bo desetega decembra opravila volilno skupščino za mandatno obdobje 2024-2028.
Avgusta 1950 je bila sedemletna osnovna šola preimenovana v nižjo gimnazijo. Imela je v začetku tri oddelke, v šolskem letu 1957/1958 sta bili zgrajeni dve učilnici v gasilskem domu, osnovna šola in gimnazija pa sta se v tem letu združili in število učencev se je povečalo.
V šolskem letu 1966/1967 je bil vpeljan nov učni načrt. Zaradi obsega dela je bilo šoli odobreno delovno mesto pomočnika ravnatelja. To funkcijo je prevzel Jože Matis, ki je po odhodu Štefana Dravca postal ravnatelj in to delo opravljala do 1993/1994. Celotno šolsko leto 1981/1982 so potekale priprave in izgradnja novega šolskega poslopja. Pouk na novi šoli se je začel 6. septembra 1982, uradna otvoritev je bila mesec pozneje. Čez eno leto je šola pridobila nove prostore. Oktobra 1985 je bila otvoritev štirirazredne podružnične šole v Mačkovcih. S prvim septembrom 1993 je vodenje šole prevzel Ernest Nemec, ki je funkcijo ravnatelja opravljal do 2014, ko je ravnatelj postal Štefan Harkai. Tega leta je šola dobila tudi novo športno dvorano.
Zbrane goste je nagovoril aktualni ravnatelj Štefan Harkai. Dejal je, da v začetkih šolstva ni bilo lahko, ker je manjkala širša zavest o potrebi po izobraževanju, a se je to pozneje spremenilo. "Danes se v sodobnih učilnicah srečujejo nove generacije, ki pridobivajo nova znanja in veščine za življenje v hitro spreminjajočem se svetu," je povedal in dodal, da prihodnost izobraževanja prinaša številne izzive, ki zahtevajo premišljen pristop in prilagoditve v šolskem sistemu. Za naprej se mu zdi pomembno, da bodo zagotavljali kakovostno izobraževanje in ustvarjali pogoje, kjer bo vsak učenec dobil enako priložnost za uspeh. To pa mora temeljiti na praktičnosti in uporabnosti, da učenci pridobijo spretnosti, ki jim bodo koristile v vsakdanjem življenju in na trgu dela.
"V digitalno zasičenem svetu, kjer se pozornost hitro izgublja, postaja motiviranje učencev vse težje, za kar bo treba uporabljati inovativne pristope. Digitalizacija izobraževanja pa naj pomeni zgolj izkoriščanje tehnologije za bolj učinkovito učenje. Več pozornosti bo treba nameniti okoljskim vprašanjem, trajnostnemu razvoju, klimatskim spremembam. Vedno večji izziv postaja duševno zdravje učencev," je še naštel. Ob koncu svojega nagovora pa se zahvalil učiteljem, ravnateljem, zaposlenim, ki so postavljali temelje kakovostnega izobraževanja, učencem, staršem, skrbnikom in odločevalcem v lokalni skupnosti, ki skrbijo in razumejo, kaj pomeni kvalitetna šola.
Ob jubileju so šoli čestitali tudi puconski župan Uroš Kamenšek, vodja murskosoboške območne enote Zavoda za šolstvo Darja Farič Klemenčič in direktorica Direktorata za srednje in višje šolstvo ter izobraževanje odraslih Branka Hrast Debeljak.