V infrastrukturo so se odločili investirati zaradi nerealiziranega predvidenega letnega poseka lesa s strani Zavoda za gozdove Slovenije (ZGS) oziroma zaradi težav pri transportu tega lesa iz gozdov, ki gravitirajo v doline Lendavskih goric, Čentibe in Doline. Slaba je tudi nosilnost cest po klancih, prav tako je lokalna skupnost zaprla ceste za težki gozdarski transport, zato so skušali poiskati rešitve iz zaledja.
Novi gozdni cesti, ki ju je v celoti investiral SiDG, sta skupaj dolgi 1950 metrov, po celotni trasi pa je bilo posekanega približno 800 kubičnih metrov lesa.
Preberite še
Odpri v novem zavihkuZnanih je več podrobnosti o pretepu na soboški tržnici
Dve osebi sta iskali pomoč v regijski bolnišnici.
Kot je pojasnil Jan Mihelič, specialist za gozdno gradbeništvo v SiDG ter nadzornik gradnje obeh cest, je maja in junija lani potekala sečnja dreves, avgusta je sledila uvedba v gradbena dela, ki so trajala vse do konca letošnjega maja. Dela je s podizvajalcem izvajalo podjetje Gozd Ljubljana.
Še pred tem je ZGS izdal soglasje za gradnjo gozdnih cest, pridobljeno je bilo tudi soglasje Občine Lendava za priključek na občinsko cesto, ter naravovarstveno in vodno soglasje ter soglasje vseh zasebnih lastnikov gozdov ob trasi.
"Vrednost celotnega projekta je bila 250 tisoč evrov brez davka na dodano vrednost, zgornja cesta je stala 75 tisoč evrov, spodnja pa 175 tisoč evrov," je še pojasnil Mihelič.
Pri projektu je sodelovala tudi murskosoboška območna enota ZGS, ki je izdelala elaborat ničelnice za gozdno cesto, kar pomeni, da so v prostoru določili kardinalne oziroma pomembne točke na poti. "Za gospodarjenje z gozdom v tem prostoru je to res velika pridobitev, tovrstne investicije pa so v našem prostoru res redke," je povedal Štefan Kovač, vodja enote.
Obe gozdni cesti so namenu uradno že predali, trak ob predaji pa sta prerezala Mihelič in Janja Kelec, vodja gozdnega obrata Ljutomer, ki deluje pod okriljem murskosoboške poslovne enote SiDG.
Več o novih gozdnih cestah pa v prihodnji številki Vestnika.