Računsko sodišče je 13. decembra lani petrovski občini za pravilnost poslovanja v letu 2019 izreklo negativno mnenje. Kot je bilo zapisano v 66 strani dolgem poročilu, je morala občina od dneva izdaje mnenja v devetdesetih dneh predložiti odzivno poročilo, v njem pa navesti popravljalne ukrepe in ustrezna dokazila o njihovi izvedbi za odpravo ugotovljenih nepravilnosti.
Preberite še
Odpri v novem zavihkuZnanih je več podrobnosti o pretepu na soboški tržnici
Dve osebi sta iskali pomoč v regijski bolnišnici.
Po ugotovitvah računskega sodišča je bila na občini pomanjkljiva priprava posameznih proračunskih dokumentov, izplačila so presegla načrtovana sredstva na proračunskih postavkah, sistema spremljanja prevzetih obveznosti v breme proračunov prihodnjih let občina ni vzpostavila, prav tako ni zagotovila notranje revizije poslovanja za leto 2019. Nepravilnosti so bile pri prodaji nepremičnega premoženja, javnih naročilih, pri odhodkih, ko je na primer občina prevzela več obveznosti, kot je imela zagotovljenega denarja, in plačala dela, ki še niso bila izvedena, bila je tudi brez ustrezne gradbene dokumentacije in nadzora. Nepravilnosti so bile ugotovljene pri šolskih prevozih učencev, sofinanciranju programov športa, javnih razpisih v športu, kulturi in turizmu, pri zadolževanju, pridobivanju podatkov o stanju zadolženosti pravnih oseb javnega sektorja na ravni občine ter na drugih področjih.
Kaj pravi računsko sodišče?
Kot je razvidno iz danes objavljenega porevizijskega poročila, je občina nedavno z eno od revizijskih hiš sklenila pogodbo o izvajanju storitev notranje revizije poslovanja občine za leta 2022, 2023 in 2024. Prav tako je predstavila prenovljeni način knjigovodstva regresiranja šolskih prevozov. Le delno zadovoljni so bili revizorji z izkazanimi ukrepi na področju zadolževanja občine, saj ta vse do predložitve odzivnega poročila občinskega sveta in nadzornega odbora ni seznanila s stanjem vseh zapadlih obveznosti ob koncu lanskega leta, prav tako v načrtu odplačil ni izkazala odplačila vseh zapadlih obveznosti do leta 2026. So pa zadovoljni s tem, da je občina o stanju zadolženosti redno poročala ministrstvu za finance.
Nezadovoljiv pa je bil po mnenju računskega sodišča ukrep glede neimenovanja tajnika občine. Čeprav so sprva napovedali, da bo župan za tajnika imenoval eno od uslužbenk v občinski upravi, naj bi občina šele decembra letos izvedla javni razpis za delovno mesto tajnika, ki ga nameravajo zaposliti z letom 2023.