vestnik

Hrvaški prevozniki grozijo

Majda Horvat, 5. 6. 2019
Nataša Juhnov
Potem ko je Hrvaška ustavila tovorni promet do mejnega prehoda v Petišovcih, je zdaj enako storila za nekatere druge mejne prehode še Slovenija. fotografija nataša juhnov
Aktualno

Začelo se je s tovornjaki skozi Mursko Središče

Hrvaško ministrstvo za morje, promet in infrastrukturo je z odlokom, ki je začel veljati marca, omejilo uporabo ceste skozi Mursko Središče do mednarodnega mejnega prehoda Petišovci za tovorna vozila, ki presegajo maso 7,5 tone. S to enostransko potezo je Hrvaška spremenila uporabnost mejnega prehoda za ves težki tovorni promet.
Temu so nasprotovali tako hrvaški kot slovenski prevozniki, saj so se morali tovornjaki preusmeriti na daljše poti in druge mejne prehode, vendar so bili pri tem neuspešni. Neuspešni pa so bili očitno tudi poznejši pogovori na ravni obeh držav. Slovenska vlada je z namenom reševanja problema avtoprevoznikov in pretočnosti mejnih prehodov tudi na drugih lokacijah že marca imenovala delovno skupino, nato pa je s 1. junijem direkcija za infrastrukturo prepovedala tranzitni promet težkih tovornih vozil nad 7,5 tone na več mejnih prehodih s Hrvaško. Združenje hrvaških cestnih prevoznikov je zato napovedalo proteste. Izračunali so namreč, da znašajo dnevne izgube zaradi večurnih zastojev na meji približno 200 evrov za tovornjak, izgubljajo pa tudi morebitne druge posle, kar bo vse poslabšalo poslovanje prevoznikov. Opozarjajo pa tudi na nevzdržne razmere, ki bodo nastale na mejnih prehodih v turistični sezoni. Kdaj in kje bodo protestno ovirali oziroma zaprli promet, predsednik hrvaškega združenja cestnih prevoznikov Dragutin Kranjčec ni napovedal, prav tako ne, ali v Sloveniji ali na Hrvaškem.
Majda Horvat