vestnik

Imate rezerviran dopust, vendar so v tistih krajih naravne nesreče? Preverite, kakšne so vaše pravice

Vestnik.si, 25. 7. 2023
Jure Kljajić
Fotografija je simbolična.
Aktualno

Na grškima otokoma Rodos in Krf zaradi požarov že več dni poteka evakuacija prebivalcev in turistov. Mnogi, ki imajo tam rezervirane poletne počitnice, se sprašujejo, kaj storiti v primeru naravne katastrofe, kakšne so njihove pravice in kaj lahko storijo.

Na Zvezi potrošnikov Slovenije (ZPS) pravijo, da lahko potnik, če je bilo rezervirano paketno potovanje, odstopi od pogodbe o paketnem potovanju pred začetkom turističnega paketa brez plačila odškodnine, če na destinaciji ali v njeni neposredni bližini nastopijo neizogibne in izredne okoliščine, ki pomembno vplivajo na izvedbo turističnega paketa ali prevoz ljudi do destinacije. "Take okoliščine vključujejo tudi naravne nesreče, kot so poplave, požari ali izredne vremenske razmere. Dokazno breme o izrednih okoliščinah nosi potnik," tako ZPS. 

Zatrjujejo, da mora organizator potovanje v primeru odstopa od pogodbe iz zgoraj navedenih razlogov brez nepotrebnega odlašanja, najpozneje pa v 14 dneh po odstopu od pogodbe vrniti potrošniku vsak opravljena plačila. 

Kaj storiti, če so potniki že na destinaciji? 

"Če so potniki že na destinaciji in zaradi požarov ali drugih izrednih vremenskih razmer pomembnega dela potovalnih storitev ni mogoče zagotoviti v skladu s pogodbo, mora organizator potovanja brez plačila dodatnih stroškov potniku ponuditi alternativne možnosti za nadaljevanje potovanja oz. dopusta, ki so po možnosti enake ali boljše kakovosti od dogovorjenih. V primeru izgube kakovosti ima potnik pravico do znižanja cene. Potnik lahko predlagane alternativne aranžmaje zavrne le, če ti niso primerljivi s storitvami, dogovorjenimi v pogodbi o paketnem potovanju, ali če znižanje cene ni ustrezno (izjema so primeri neposredne življenjske ogroženosti potnikov zaradi izrednih razmer)," tako ZPS. Nadalje pojasnjujejo, da lahko potnik brez plačila odškodnine odstopi od pogodbe o turističnem paketu in zahteva znižanje cene, v primeru bistvenih neskladnosti pri izvedbi turističnega paketa, ki jih organizator potovanja ne odpravi v razumnem roku, ki ga določi potnik. 

Kdaj potnik ne more zahtevati odškodnine? 

Tega ne more storiti, če je neskladnost posledica neizogibnih in izrednih okoliščin, na primer preprečitev uporabe plaže zaradi gozdnih požarov.

V primeru, da je prevoz del paketnega potovanja, mora organizator nositi dodatne stroške, ki nastanejo zaradi predčasnega odhoda. To pomeni, da so potniki upravičeni do takojšnjega prevoza nazaj v kraj odhoda brez dodatnih stroškov in tudi do znižanja cene za dele potovanja, ki niso bili izpeljani skladno s pogodbo. Prav tako v primeru, da povratni prevoz potnika, kot je dogovorjen v pogodbi o paketnem potovanju, zaradi neizogibnih in izrednih okoliščin ni mogoč, organizator potovanja nosi stroške potnikove namestitve za največ tri prenočitve. Organizator mora potniku v težavah takoj in na primeren način zagotoviti pomoč. Zagotoviti mora na primer ustrezne informacije, pomagati potnikom pri evakuaciji in zagotoviti namestitev.

potovanje odpoved izredne-razmere