vestnik

Izbrana nova trasa polemičnega daljnovoda pri kliniki Rimska čarda

Rok Šavel, 13. 9. 2023
Rok Šavel
Nadaljevanje postopkov pri spremembi trase daljnovoda med 16. in 21. stebrom.
Aktualno

Vlada se strinja s predlogom najustreznejše variante novega poteka daljnovoda Murska Sobota - Mačkovci.

Trasa že postavljenega daljnovoda, ki je pomemben za oskrbo prebivalstva in gospodarstva z električno energijo, prav tako pa za napajanje elektrificirane železniške proge Pragersko–Hodoš, je že vse od projektiranja predmet polemik. Nasprotujejo ji namreč lastniki bližnje klinike Rimska čarda, ki menijo, da so navedeni stebri preblizu klinike. Sprožen je bil tudi upravni spor in nazadnje je upravno sodišče odpravilo odločbo soboške upravne enote o služnosti, prav tako je bilo v sodbi razveljavljeno delno gradbeno dovoljenje za odsek daljnovoda v problematičnem delu od stojnega mesta 16 do 21. Po skorajda dveh letih od postopka študije variant za izvedbo državnega prostorskega načrtovanja za daljnovod Murska Sobota–Mačkovci, od stojnega mesta 16 do 21 je vlada le podala zeleno luč in se strinja s predlogom najustreznejše variante novega poteka trase daljnovoda na prej navedenem odseku.

Z novo traso daljnovoda na odseku med SM 16 in SM 21 bo zagotovljen predpisan odmik daljnovoda od obstoječega objekta Puconci 251 na zemljišču s parc. št. 1099/3, k. o. 77 Puconci, gre za objekt klinike Rimska čarda v lasti Saša Šraja, ki je trenutno v manjšem delu v varovalnem pasu daljnovoda, zgrajenega na podlagi Uredbe o državnem lokacijskem načrtu (DLN).



"Kot del pomembne energetske zanke Goričkega vpliva na izboljšanje zanesljivosti in kakovosti elektroenergetske oskrbe regije in ima obenem izrazit vpliv na železniški promet na mednarodni železniški progi Pragersko–Hodoš. Na njej bi v primeru nedelovanja predmetnega daljnovoda morali izrazito omejiti moč električnega napajanja na železniškem odseku Murska Sobota–Hodoš," so sporočili z ministrstva za naravne vire in prostor po seji vlade.


Do gradnje še dolgo


Kaj sledi? Na potezi je sedaj Elektro Maribor, ki bo izvedel javna naročila za pridobitev izdelovalcev podrobnejših strokovnih podlag, dopolnitev okoljskega poročila in predloga državnega prostorskega načrta (DPN) za daljnovod na odseku med SM 16 in SM 21. Izvedena bo javna objava predloga DPN in izdelanih gradiv. Sledila bo pridobitev drugih mnenj nosilcev urejanja prostora in mnenja o sprejemljivosti plana na okolje. Postopek priprave DPN pa se bo zaključi z izdajo uredbe o DPN.



Po ocenah Elektra Maribor, ki so jih nam podali leta 2021, bo nato potrebno še vsaj kakšno leto za preostali del: služnosti, pridobivanje dovoljenj za gradnjo, naročilo izvedbe in sama izvedba. Daljnovod Murska Sobota–Mačkovci, ki je dolg 14 kilometrov in ima 63 stebrov, je sicer stal okoli 7 milijonov evrov, po predlanskih ocenah Elektra Maribor pa bo sprememba trase stala do 800 tisoč evrov. Glede na dolgotrajnost postopka do same izvedbe je seveda ta ocena daleč od zanesljive.

daljnovod murska-sobota-mackovci rimska-carda saso-sraj vlada elektro-maribor