Izvajal jo bo Nacionalni inštitut za javno zdravje (NIJZ), v njem pa bodo sodelovali tisti, ki bodo v tem obdobju imeli pregled pri zdravniku specialistu in bodo prejeli vabilo za sodelovanje. S tem želijo na NIJZ prepoznati dobre prakse v slovenskem zdravstvu in izboljšati kakovosti zdravstvene oskrbe.
Preberite še
Odpri v novem zavihku(V premislek) Pomembno je, kako živimo zdaj - ker za jutri nihče ne jamči
Kako je pravično, da nas trenutek slabosti, morda niti ne naš, stane vsega?
Že novembra lansko leto je potekala raziskava, o tem, koliko časa so pacienti čakali od ure, ob kateri so bili naročeni, do začetka obravnave. Rezultati so takrat pokazali, da jih je 48 odstotkov čakalo manj kot 15 minut, 34 odstotkov med 15 in 30 minutami, 15 odstotkov več kot pol ure in manj kot eno uro, 3 odstotki pacientov pa so na obravnavo čakali več kot 60 minut.
Aktualna raziskava v Sloveniji poteka prvič, vanjo pa so vključene dejavnosti kirurgije, gastroenterologije, otorinolaringologije, diabetologije, endokrinologije in presnovnih bolezni, pulmologije in dermatovenerologije. Raziskava poteka anonimno, ima pa več sklopov, in sicer naročanje in sprejem, zasebnost, delo zdravnika, delo medicinske sestre, informacije o pacientovih pravicah in seznanjenost z nadaljevanjem zdravljenja ter splošna ocena. Odgovori pacientov naj bi po oceni NIJZ pomagali pri prepoznavanju težav in pri izboljšanju zdravstvenega sistema. Zdravstvenim izvajalcev pa bo omogočal vpogled v njihovo delo skozi pacientov vidik.