Obdobje pred božično-novoletnimi prazniki je za nekatere tudi čas za nakupovalno mrzlico. V prednovoletnem času se poveča prodaja elektronskih in gospodinjskih naprav, ta je bila decembra 2017 kar za slabih 52 odstotkov višja od povprečne mesečne prodaje v tem letu, naraste pa tudi prodaja kozmetike, oblačil ter živil. Podatki Statističnega urada Republike Slovenije (SURS) kažejo, da ljudje decembra vsako leto porabimo več denarja. Prodaja v trgovini na drobno je bila v lanskem decembru za 5,1 odstotek višja kot v decembru 2016. Za zadnji mesec v letu je značilen tudi porast nakupov prek interneta. V decembru 2017 so bili ti od povprečne mesečne prodaje v tem letu višji za 19,8 odstotka.
Preberite še
Odpri v novem zavihkuDobro vino je še vedno cenjeno, ocenjujejo v Vinogradništvu Kolarič
Družina Kolarič je prve trte zasadila daljnega leta 1946. Na sedmih hektarjih vinogradov pridelujejo dvanajst sort, posebej ponosni so na svojo penino.
Lani se je v prednovoletnem obdobju najbolj povečal uvoz igrač (uvozili smo za 44 milijonov evrov igrač), sledijo čokolada in čokoladni bonboni (za 22 milijonov evrov), parfumi (za 11 milijonov evrov), peneča vina (za dober milijon evrov) ter čestitke in poštne razglednice (za skoral pol milijona evrov).
Kljub večji razsipnosti v decembru, smo glede na ostale evropske države pri prazničnih nakupih bolj preudarni. Po podatkih SURS je bila razlika med decembrsko in povprečno mesečno prodajo neživil v letu 2017 nižja kot pri nas le na Hrvaškem. V Sloveniji je bila prodaja v decembru višja za 11,6 odsotkov od mesečnega povprečja celega leta, na Hrvaškem pa za 11,5 odstotkov. Največja razlika je bila zaznana v Združenem kraljestvu, kjer so zabeležili 37,7-odstotno porast prodaje neživil. Če pogledamo še živila, na tem področju smo v decembru porabili za 16,6 odstotkov več denarja. Evropsko povprečje pa znaša 17,9 odstotkov. Se je pa prodaja živil samo pri nas in na Malti povečala bolj kot prodaja neživil.