»Ministrica mag. Ksenija Klampfer se je seznanila z zaostanki, ki jih imamo na področju reševanja pritožb na odločitve centrov za socialno delo glede uveljavljanja pravic iz javnih sredstev. Ministrici se zdijo takšne zamude pri reševanju nedopustne in zato že načrtuje ukrepe, s katerimi bi zaostanke odpravili,« so nam obrazložili iz kabineta Ministrstva za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti
Preberite še
Odpri v novem zavihkuBine Pušenjak se je vrnil z zdravljenja v tujini, doma so jim pripravili sprejem
Bine Pušenjak je pri dveh letih in pol zbolel za tumorom osrednjega živčevja. Zadnjih šest tednov so z družino preživeli v Italiji na zdravljenju.
Trenutno na področju reševanja pritožb iz naslova pravic iz javnih sredstev redno dela pet javnih uslužbencev, ki v povprečju mesečno rešijo okoli 640 pritožb. V dodatno reševanje pritožb so pritegnili še 14 javnih uslužbencev iz ministrstva, ki poleg svojega rednega dela izvajajo povečan obseg dela in tako na mesec rešijo v povprečju 120 dodatnih pritožb oziroma v celotnem obdobju trajanja projekta predvidoma 1.440 pritožb. »En uslužbenec je bil prav za namen reševanja pritožb zaposlen dodatno za določen čas. S temi ukrepi za odpravljanje zaostankov pri reševanju pritožb bomo nadaljevali tudi v prihodnje in jih še nadgradili. Naš cilj je v obdobju dveh let zaostanke popolnoma odpraviti,« še sporočajo.
Zamudnih obresti stranke ne prejmejo
Prednostno rešujejo pritožbe zoper denarno socialno pomoč in varstveni dodatek, saj gre pri teh dveh pravicah za zagotavljanje sredstev za osnovno preživetje oziroma sredstev za kritje stroškov trajnih potrošnih dobrin za osebe, ki z delom ne morejo več vplivati na svoj socialni položaj. »Druge pritožbe se rešujejo po vrstnem redu, tako kot prispejo na MDDSZ. Okoli 10 % pritožb je rešenih za stranke ugodilno, pravico dobijo izplačano za nazaj, ne prejmejo pa zamudnih obresti.« Na ministrstvu poudarjajo, da se močno trudijo, da bodo zaostanki kar najhitreje odpravljeni ali vsaj bistveno zmanjšani, saj se zavedajo, da je to v interesu tako ministrstva, kot seveda tudi v interesu strank. »Zavedamo se, da so zaostanki pereč problem, zato je ena od glavnih prioritet ministrstva prav njihova odprava, vsem pa se tudi na tem mestu opravičujemo za dolgo čakanje na odločitev o njihovih pritožbah.«
Kako je na območju Murske Sobote?
»Posebne uradne evidence o številu pritožb ne vodimo, bodo pa zajete v letnem poročilu, ko bomo lahko iz informacijskega sistema prenesli podatke. Ker je informacijski sistem v nadgradnji, za enkrat ti izpisi še niso mogoči,« je povedal Branko Petovar, v.d. direktorja Centra za socialno delo Pomurje. Ocenjuje, da je na letni ravni na območju Murske Sobote okrog 150 pritožb. »Od teh jih je večina zavrnjenih, kakšnih deset je vrnjenih v ponovni postopek, dve sta bili v zadnjem obdobju ugodeni strankam.« »Povprečni čas reševanja pritožb je težko oceniti, ker so nekatere rešene razmeroma hitro, torej v roku, v katerem mora organ II. stopnje pritožbo rešiti, se pa občasno še vedno najde kakšna zadeva iz lanskega leta ali še celo starejša. Od vsebine posamezne pritožbe je odvisno ali se lahko reši na I. stopnji ali jo je potrebno odstopiti II. stopnji,« še dodaja Petovar.