vestnik

(FOTO) Na OŠ Kapela so spoznavali dediščino svojega kraja in šole

M. Ha., 28. 3. 2022
Arhiv OŠ Kapela
2. razred
Aktualno

V okviru UNESCA bo OŠ Kapela v prihodnjem letu »posvojila« spomenik ali običaj

Ob svetovnem dnevu voda so na OŠ Kapela pripravili dan dejavnosti, ki ga že vrsto let pripravljajo kot zaključni dogodek vsakoletnega UNESCO-vega projekta Živimo skupaj. Ta dan so izbrali, ker se je dobro zavedati, kako pomembna je voda za naša življenja. Kot je povedala vodja omenjenega projekta Nina Budja Zalokar, skušajo učence opomniti in navajati na preudarno in gospodarno ravnanje z vodo in uzavestiti miselnost, da vsak posameznik s svojimi dejanji prispeva.

Letos je projekt potekal znotraj dveh delavnic. V prvi delavnici so učenci s svojimi mentorji znotraj razreda, ki ga obiskujejo, izdelali vsaj en izdelek, ki predstavlja njihov kraj, šolo in vse, ki tukaj živijo. Učenci so mentorjem lahko podali tudi svoje predloge, kaj po njihovem mnenju najbolj predstavlja kraj in šolo. Predloge bodo na šoli skušali upoštevati pri pripravi daril za obiskovalce iz celotne mreže UNESCO šol Slovenije, ki jih bodo obiskali v septembru 2022. 

Kapela 1_2
Arhiv OŠ Kapela
1. razred

Druga delavnica je bila namenjena spoznavanju kulturne, naravne in snovne ter nesnovne dediščine. Spoznavali so običaje, zgodbe o preteklosti in lokacije, ki so bili skozi zgodovino pomembni za te kraje ter so se ohranili kot dediščina, ki jo je dobro poznati in spoštovati. Tudi tukaj so bili predlogi učencev pomembni. V okviru UNESCA bo OŠ Kapela namreč v prihodnjem letu »posvojila« spomenik ali običaj, ki ga bodo izbrali med predlogi in je značilen za njihov kraj. Posvojeni spomenik bodo nato z raznolikimi dejavnostmi predstavili ljudem v njihovi okolici in znotraj mreže UNESCO šol.
Ob koncu dneva dejavnosti so se učenci in učitelji zbrali pred šolo po razredih in posneli skupno fotografijo za UNESCO srečanje. Predstavniki posameznih razredov so nato predstavili, kaj so v delavnicah izdelovali in zakaj so izbrali določen motiv ter na kakšen način so se ukvarjali z dediščino. 
Učenci 1. razreda so iz papirja izrezali obris grozdja ter ga okrasili s krep papirjem, izdelano grozdje pa so zalepili na vinsko trto. S to dejavnostjo so povezali naravno in kulturno dediščino svojega kraja. Izdelali so tudi rožice iz lokalnih storžev. Storže so pobarvali z akrilnimi barvami in rožice okrasili, s tem pa izpostavili njihovo povezanost z naravo.

Kapela 1
Arhiv OŠ Kapela
1. razred

V drugem razredu so izdelovali košarico domačega sadja in s tem spomnili na naravno dediščino svojega okolja. Uporabili so glino za posodo in različne materiale za sadje. Obiskali so grob pesnice Ljudmile Poljanec in izvedeli nekaj več o njenem delu in življenju na Kapeli.

Kapela 2_2
Arhiv OŠ Kapela
2. razred

V tretjem razredu so izdelali stensko dekoracijo iz odpadnega materiala – rožice, ki jih najdejo v svojem okolju. Spoznavali so tudi kulturno dediščino domačega kraja, podrobneje so spoznali župnijsko cerkev sv. Marije Magdalene, ki so si jo tudi ogledali. 
V 4. razredu so se pogovarjali o značilnostih pokrajine, kjer stoji kapelska šola, ter se glede na poraščenost gričev z vinogradi navezali na pomen klopotca, ki so ga izdelali iz lesa. Temo so razvijali naprej in na glineno ploščico oblikovali grozd, s čimer so izpostavili pomen trte. Nastal je lep okrasek za na steno. 

Kapela 4_1
Arhiv OŠ Kapela
4. razred

Kapela 4_2
Arhiv OŠ Kapela
4. razred

Kapela 4_3
Arhiv OŠ Kapela
4. razred

V 5. razredu so izdelali zapestnice, ki upodabljajo grozdje, na obesku z upodobitvami kapelskih značilnosti, ki so jih ilustrirali. Zašili so kokoš iz blaga in jo napolnili z lipovimi cvetovi, ki dišijo po Kapeli, kjer ob cerkvi stoji mogočna lipa. Lipo so si tudi ogledali, hkrati pa še okroglo vinsko klet in prešo turističnega društva. 

Kapela 5_3
Arhiv OŠ Kapela
5. razred

Kapela 5_2
Arhiv OŠ Kapela
5. razred

Šestošolci so ustvarjali z glino. Izdelovali so tradicionalne izdelke za vsakdanjo rabo, kot so čaše, vrči, vaze, sklede z motivi grozdja, vinske trte in z odtisi pomladnih rastlin. Nekateri so izdelali spominske ploščice z motivi, povezanimi s temo dediščine kraja. V drugem delu dneva so se podali po delu Atilove poti in spoznali legendo, povezano s hunskim kraljem Atilo. Obiskali so mesto, kjer naj bi stal njegov grad, poučili pa so se tudi o zgodovinskih dejstvih, povezanih z Atilo, in iz knjižice Atilova pot prebrali nekaj zgodb (legend), ki krožijo o njem v njihovem kraju.  

Kapela 6_3
Arhiv OŠ Kapela
6. razred

Kapela 6_1
Arhiv OŠ Kapela
6. razred

Kapela 6_2
Arhiv OŠ Kapela
6. razred

Sedmošolci so šivali kazalke iz filca in jih opremili s simboli, ki so značilni za Kapelo. Izdelali so grozd na stojalu iz lesa, ki so ga izžgali, in zloženko o znamenitostih Kapelskega Vrha.  

Kapela 7_¸1
Arhiv OŠ Kapela
7. razred

Kapela 7_2
Arhiv OŠ Kapela
7. razred

V 8. razredu so se najprej pogovarjali o kulturnih in naravnih znamenitostih kraja. Potem so slikali na bombažne vrečke motive in simbole, ki so značilni za kraj in šolo. Tudi oni so obiskali grob pesnice in učiteljice Ljudmile Poljanec.

Kapela 8_1
Arhiv OŠ Kapela
8. razred

Kapela 8_2
Arhiv OŠ Kapela
8. razred

Devetošolci so se lotili oživljanja in ohranjanja kulinarične in kulturne dediščine domače pokrajine. Poiskali so recepte za ocvirkove pogače, prleško in prekmursko gibanico. Recepte so zapisali tudi v narečju. V drugi delavnici so iskali informacije o cerkvi in župniji sv. Marije Magdalene na Kapeli. 

Kapela 9_1
Arhiv OŠ Kapela
9. razred

Kapela 9_2
Arhiv OŠ Kapela
9. razred

OŠ Kapela je že vrsto let članica UNESCO šol, na njej je tudi UNESCO središče za šole iz Pomurja. Vse članice izvajajo dejavnosti, ki učencem pomagajo razvijati raznolika zanimanja – interese in sodelujejo v široki paleti raznovrstnih projektov, ki jih mreža UNESCO šol ponuja. 
Na daljavo se je v projekt Živimo skupaj prijavilo 21 šol in zavodov, ki zajemajo vrtce, osnovne in srednje šole ter centre za delo z otroki s posebnimi potrebami. Na podlagi smernic, ki so jih razpisali in objavili na UNESCO strani in spletni strani OŠ Kapela ob začetku šolskega leta, so zavodi oblikovali in poslali svoje prispevke, ki so jih nato na Kapeli razstavili na panoju šolskega hodnika. Navadno letno ob učencih OŠ Kapela na daljavo sodeluje še okoli 500 zunanjih učencev z velikim številom mentorjev. Letošnja številka vseh sodelujočih še ni znana. 
Prek UNESCO projekta Živimo skupaj skušajo učencem vsako leto na zabaven in njim ljub praktičen način dela predstaviti, kar jih dodatno zanima, in približati znanje, ki jim bo v življenju koristilo.
oš-kapela unesco živimo-skupaj