vestnik

KOC HRANA 2 - Kompetenčni center za razvoj kadrov

Vestnik, 21. 10. 2021
Arhiv
KOC HRANA 2
Aktualno

Z (ne)formalnim izobraževanjem do tehnološkega napredka, znanja in dviga kompetenc zaposlenih v pomurskih podjetjih.

Kompetenčni center za razvoj kadrov KOC HRANA 2 – dve in pol letni projekt (september 2019 - maj 2022), katerega partnerstvo tvorijo Gospodarska zbornica Slovenije (Zbornica kmetijskih in živilskih podjetij, Združenje za kemijo, Združenje za papirno in papirno predelovalno industrijo), Pomurska gospodarska zbornica ter 25 podjetij iz kmetijske in živilske industrije, 5 podjetij iz plastično predelovalne industrije ter 5 podjetij iz papirne dejavnosti, kjer proizvajajo material ali embalažo za živila.

Pomembno in dobro zastopana v partnerstvu so prav pomurska podjetja, od katerih so iz članic Zbornice kmetijskih in živilskih podjetij podjetja Pomurske mlekarne d.d., Skupina Panvita (Panvita kmetijstvo d.o.o., Panvita d.d., Panvita Mir d.d., Panvita Agromerkur d.o.o.), Kodila d.o.o., Paradajz d.o.o., Friško d.o.o., Radgonske gorice d.o.o., Radenska d.o.o. in podjetje Roto Slovenija d.o.o., kot član združenja kemijske industrije.



Izboljšanje ključnih kompetenc zaposlenih, povečanje njihove učinkovitosti, zaposljivosti ter pri njihovem delu uporabnega znanja, so eni od ciljev projekta, ki vključenim podjetjem nudijo in omogočajo dodatno (ne)formalno izobraževanje zaposlenih na vseh ravneh in sektorjih v podjetju. Kot so pomurska podjetja izpostavila je v teh »novih razmerah« dodatno izobraževanje še bolj pomembno, zaposleni si pa želijo komuniciranja z ljudmi in pridobivanja dodatnega znanja, kar so še posebej izpostavili v Skupini Panvita.


Uspešnost poslovanja, nenehen razvoj ter osebnostna rast zaposlenih so ključnega pomena tudi v podjetju Roto Slovenija, ki v trenutnih razmerah poseben poudarek, poleg izobraževanja, daje tudi ozaveščanju zaposlenih o pomenu krepitve imunskega sistema.


V družbi Radgonske gorice je izobraževanje pri starejših zaposlenih doseglo izredno pozitiven učinek tudi druženje, sodelovanje in komunikacija med zaposlenimi so se okrepili. Vsebino izobraževanj so v tem obdobju v podjetju Radenska nadgradili z izobraževanji s področja promocije zdravja, kar so zaposleni dobro sprejeli. Izmenjava izkušenj, druženje in vzpostavitev novih vzorcev ter načinov sodelovanja je le nekaj opažanj, ki jih v teh negotovih časih v Pomurskih mlekarnah s projektom KOC HRANA 2 lahko uspešno dopolnijo. Novim načinom poslovanja in delovnim procesov ter posledično pridobljenemu znanju in veščinam zaposlenih v teh časih v podjetju Kodila pripisujejo veliko vlogo.

Vsa podjetja so si enotna, da sredstev, ki jih namenjajo izobraževanju svojih zaposlenih, letos, nikakor niso zmanjševala, ravno obratno, povečala so jih, saj so podjetja v okviru projekta KOC HRANA 2 deležna sofinanciranja izobraževanj, ki jih izberejo za svoje zaposlene in se jih lahko udeležujejo ter se izvajajo tako doma kot v tujini. Podjetja izpostavljajo, da s sodelovanjem v projektu, prejmejo veliko dodatnih predlogov o usposabljanju zaposlenih, ki jih lahko nato prilagodijo konkretnim potrebam v podjetju. Želja in motiviranost zaposlenih za dodatno usposabljanje sta se v tem obdobju opazno in dodatno okrepili.


Strateška korist in pomen nenehnega izobraževanja zaposlenih za doseganje ter uresničevanje dolgoročnih ciljev in vizije v podjetjih so, pri sogovornikih in v projekt KOC HRANA 2 vključenih pomurskih podjetjih, izrednega pomena.

Seznam kompetenc, iz katerih se podjetja v KOC HRANA 2 usposabljajo

- usmerjenost na izboljšave procesov

- osredotočenost na kupce, nove pristope trženja in marketinga

- izboljšanje znanj digitalizacije, avtomatizacije, robotizacije in logistike

- strokovnost na področju naprav, strojev, opreme in materialov

- skrb za kakovost, gospodarnost in odgovorno ravnanje

- poznavanje zakonodaje

- inovativnost

- eko design

- skrb za trajnostni razvoj

- vodenje, odločanje, prevzemanje odgovornosti

- veščine prenašanja znanja, vseživljenjskega učenja in mentorstva

- medsebojno sodelovanje, komunikacija in timsko delo 

Kot so v podjetju Radenska še posebej izpostavili jim vključenost v projekt omogoča dostop do dobrih praks pri izobraževanju drugih podjetij v branži. Dostop do usposabljanj, katerih vsebina je prilagojena posebnostim in standardom branže, pa so povdarili v Skupini Panvita. Za nenehni dvig kulture varne hrane, v okviru standarda IFS Food, so s pomočjo izobraževanj vodij dosegli želene učinke v podjetju Pomurske mlekarne.



Izobraževanju zaposlenih na določenem delovnem procesu (logistika, prodaja, proizvodnja), pa so velik pomen pripisali v podjetju Kodila. Izobraževanja v okviru delavnic v manjših in intenzivnih skupinah pa so se kot dobra poteza pokazala v podjetju Radgonske gorice. Še večje število izobraževanj in usposabljanj, kot jih letno že načrtujejo, lahko s pomočjo projekta uspešno izvajajo v podjetju Roto Slovenija, kjer sredstva za izobraževanja razporejajo po oddelkih in znotraj tega še po posameznih delovnih procesih.


Medsebojno sodelovanje, povezovanje in izmenjava izkušenj ter mnenj so med partnerskimi podjetji že praksa in si jih v prihodnje želijo še intenzivneje poglobiti in razširiti, o čemer so si vsa podjetja enotna, saj takšen način sodelovanja prispeva k širitvi znanj, kompetenc kot tudi k sklepanju morebitnih poslovnih odnosov. To pa je nenazadnje tudi velika dodana vrednost povezovanja in sodelovanja podjetij v kompetenčnih centrih, kot je KOC HRANA 2.




ZDRUŽUJEMO SLOVENSKO INDUSTRIJO S KOMPETENCAMI PRIHODNOSTI.

KOC hrana logotipi
Arhiv
KOC HRANA 2


Projekt KOC HRANA 2 sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega socialnega sklada

koc-hrana-2 izobraževanje razvoj-kadrov