vestnik

Kodila 25 let: "Bili so dnevi, ko nismo vedeli, ali bomo imeli plačo"

Adriana Gašpar, 27. 6. 2018
Aleš Cipot
Janko Kodila pravi, da želijo prodajo v glavnem širiti na tuje trge. 
Aktualno

Janko Kodila, ki je najbolj znan po prekmurski šunki, slavi 25 let obstoja podjetja. A to je le nasledstvo dolgoletne tradicije Kodile, pravi Janko, saj kri ni voda. Kmalu želi prodreti na japonski trg. 

Podjetje je v bistvu na trgu že 27 let, pojasni Kodila, a prvi dve leti so se ukvarjali s predelavo hrane za male živali. "Čez dve leti pa smo oče, mama, sestra in jaz začeli s prodajo mesa in mesnih izdelkov povsem lokalnega značaja," se začetkov spominja Janko Kodila. Z leti trdega dela je podjetje raslo.

"Prelomnica za podjetje je bila leta 2000, ko mi je oče predal krmilo podjetja. Star sem bil 30 let, on pa 54 let. V celoti mi je predal vso družinsko podjetje in premoženje, s tem pa tudi odgovornost. Zaupal mi je in lotili smo se novih dimenzij, načinov predelave, usmerili smo se v prodajo," razloži Kodila, ki danes zaposluje 49 ljudi. "Ni bilo lahko začeti zgodbo. Preživeli smo težke noči, bili so dnevi, ko nismo vedeli, ali bomo imeli plačo, ali bomo plačali dobavitelje," razloži Kodila.

Najbolj so ponosni na kakovostne izdelke, trenutno imajo sedem prekmurskih rejcev iz Brezovec, Odranec, Puconec, Črenšovec, ki zanje pitajo prašiče za prekmurske šunke; iščejo pa jih še več. "Prva taka zgodba je s Socialnim podjetjem Korenika, ki po tehnoloških merilih zanje pita BIO krškopoljske prašiče, razloži Kodila, ki namerava prodreti na japonski trg."Zelo resno se bomo lotili prodajne strategije na japonskem trgu, kjer zdaj, od kar je podpisan sporazum, lahko končno prodajamo svoje izdelke," pojasni Kodila in doda, da za uspehe in razvoj podjetja nikakor ni zaslužen sam, ampak mu poleg žene, ob strani stojijo tudi zaposleni, ki prav tako sodelujejo pri razvoju, idejah in napredku.

"Pravijo mi, naj se končno umirim," smeje prizna Kodila in doda, da bodo zdaj največ poudarka dali na proizvodnji še več kakovostnih izdelkov; vlagali bodo v izobraževanje zaposlenih, opremo in računalniške storitve. Prodajo namreč želijo povečati predvsem v tujini, saj pravi, da si številni kupci želijo, da jim izdelke pošiljajo celo po pošti.