Izobraževanje je organiziral s pomočjo zunanjega izvajalca Center za zdravje in razvoj Murska Sobota v okviru čezmejnega sodelovanja med Slovenijo in Madžarsko v projektu Green Exercise, v katerega je kot partner vključena tudi Občina Šalovci. Kandidati, ki že vrsto let aktivno kolesarijo in tudi dosegajo uspehe, so pod mentorstvom predavateljev komisije za turno kolesarstvo (KTK) pri Planinski zvezi Slovenije (PZS) pridobivali nova znanja ter se usposobili za kolesarsko vodenje skupin oziroma posameznikov po že označenih ali novih kolesarskih poteh. Poleg osnov servisiranja koles, opreme kolesarja in tehnike vožnje so strnjeno spoznavali tudi druge pomembne veščine, ki jih morajo imeti vodniki.
Preberite še
Odpri v novem zavihkuČrno-beli pripravljeni na derbi z vodilnimi zmaji: "Ne bomo jih šparali," sporoča Drobne
Fazanerija bo sredi nedeljskega popoldneva prizorišče derbija med Muro in Olimpijo.
Niso manjkala predavanja o osnovah prava in zakonodaje, varstva in ohranjanja narave, načrtovanja kolesarskih tur, psihologije vodenja ter prve pomoči. Poleg poslušanja predavanj so slovenski in madžarski kandidati za kolesarske vodnike opravili tudi veliko praktičnega dela. Lotili so se servisiranja kolesa, v okolici centra spoznavali pravilno držo na kolesu ter tudi sami pripravili in izvedli kolesarsko turo v bližnjih krajih, ki je štela za zaključni izpit. Pri praktičnem delu so jih spremljali mentorji, ki so bili nad njihovim predhodnim znanjem navdušeni, še bolj pa jih je navdušila gorička pokrajina. Kot je povedal načelnik KTK Atila Armentano, po Goričkem do izvedbe tega izobraževanja še ni kolesaril, vendar se bo sedaj zagotovo vračal pogosteje. Pogosteje se bodo v ta del Goričkega vračali tudi udeleženci izobraževanja, sedaj že licencirani kolesarski vodniki, saj so po njihovih besedah razmere za kolesarjenje odlične.
Vse več je tudi turistov, ki na dopust vzamejo kolo in na turah spoznavajo okolico, sami ali v družbi vodnikov.
Potencial za razvoj kolesarskega turizma na Goričkem je ogromen, vendar se morajo tega lotiti s skupnimi močmi in s sodelovanjem Javnega zavoda Krajinski park Goričko, saj ta, kot pravijo kolesarji, velikokrat ovira razvoj kolesarstva. "Razumemo, da morajo skrbeti za naravo, kar je prav, vendar je bistvo turnega kolesarstva pristen stik z naravo. Torej se ne morejo togo držati pravil, ampak moramo stopiti skupaj in najti rešitev. Strogi predpisi, dolgotrajni postopki, birokracija zavirajo razvoj teh krajev, medtem ko je le streljaj stran v isti pokrajini, le da na avstrijski in madžarski strani, kolesarski turizem v razcvetu, proge urejene, zadovoljni pa tako turisti kot domačini," pravijo kolesarji. Poleg tega bi kolesarji radi dobili priložnost, da vsaj pokažejo načrte, kako bi razvijali trajnostni turizem. "Zavedamo se, kako pomembna je narava, in bi jo seveda ohranjali, želimo si, da bi se s predstavniki Krajinskega parka Goričko o tem začeli vsaj pogovarjati, ker se zdi, da smo še vedno vsak na svojem bregu," še dodajajo kolesarji. Da se ne zavedamo še ene prednosti goričke narave, kaže tudi dejstvo, da obstaja slovenska turnokolesarska pot, ki poteka po vseh hribih in gričih Slovenije, razen v Pomurju.