vestnik

Komu in zakaj so bile zbrisane napotnice?

Majda Horvat, 12. 11. 2022
Vanesa Jaušovec
Fotografija je simbolična.
Aktualno

V SB Murska Sobota je sistem izbrisal okoli 600 napotnic, vendar le 17 bolnikom neupravičeno. Sistem brisanja neizkoriščenih napotnic vzpostavlja nek red, nima pa čuta za razumevajoča odstopanja.

Bolnik prihaja na redne kontrole v urološko ambulanto. Na eno od njih ni prišel iz nekega razumnega razloga. Ker so bili zdravstveni delavci  razumevajoči, so mu ponudili nov termin čez nekaj dni, ko se je za to ponudila možnost. Na primer, da je nekdo napovedal svoj izostanek.

Na naslednje kontrole je taisti bolnik spet prihajal tako kot je bil naročen, na osnovi iste napotnice pa ima tudi termine še za nekaj kontrolnih pregledov vnaprej. Toda zaradi centralnega spremljanja čakalnih dob in čakajočih na zdravstveno storitev v vseh javnih zdravstvenih zavodih  v Sloveniji in ker zaposleni, ki upravljajo z evidencami čakajočih v bolnišnici opisane spremembe pri bolniku niso ustrezno vnesli v sistem, je računalnik veljavnost napotnice avtomatsko izbrisal iz seznama. S tem pa je bila izničena tudi veljavnost napotnice za naslednje kontrolne preglede.

b3a1fc11ef8fa11110848e4bb36be10a
Nataša Juhnov
Fotografija je simbolična.

Služba za naročanje v Splošni bolnišnici Murska Sobota je ugotovila 17 bolnikov, ki so bili na tak način neupravičeno izbrisani, torej da še niso opravili pregleda, ki jim ga je napotnica še omogočala. Je pa bilo iz bolnišničnih evidenc brisanih skupaj okoli 600 čakajočih pacientov, torej takih, ki so se imeli napotnico za pregled ali zdravstveno storitev že v sistemu, vendar na termin, ki so ga imeli niso prišli in se za izostanek niso upravičili. Prav tako so med njimi bolniki, ki so morda storitev že opravili, vendar tega zaposleni niso pravilno vnesli v sistem.

čakalne-vrste, splošna-bolnišnica-murska-sobota, zdravstvo, bolniki
Nataša Juhnov
Fotografija je simbolična.

In kako so v bolnišnici sploh lahko ugotovili število izbrisanih napotnic? Sistem deluje tako, da zaposleni v naročniški službi lahko vsak dan vidijo, katere vse paciente je sistem "zaključil", oziroma je napotnico opredelil kot izkoriščeno. Zato tudi lahko preverjajo med vsemi izbrisanimi poimensko, katerim so bile napotnice neupravičeno izbrisane. 

Teh 17 bolnikov, ki so jih doslej odkrili, bodo z bolnišnice osebno poklicali in jih zaprosili, da si pri osebnem zdravniku pridobijo novo napotnico. Vsaj takšna so zdaj navodila. Kljub temu, da je bila napotnica razveljavljena pa so bolnikom ostali vsi termini, ki so jih ti že imeli na osnovi te napotnice za naslednje preglede.

kartoteke
Nataša Juhnov
Fotografija je simbolična.

Ob pregledovanju napotnic, katere je sistem zaznal kot izkoriščene, vsi postopki naročanja v bolnišnici tečejo naprej na enak način kot doslej. Ob tem pa še naprej ostaja tudi problem, da vsi bolniki ne pridejo na naročene preglede ali storitve ter se za svoj izostanek ne opravičijo, ne prej niti 30 dni po dnevu, ko so imeli termin in bi to bili dolžni storiti.

Od 1200 naročenih bolnikov na teden v SB Murska Sobota, jih na pregled ali zdravstveno storitev ne pride okoli 100.

izbris napotnice sb-murska-sobota