Ministrstvo za infrastrukturo je aprila zavrnilo zahtevek Avtobusnega prometa Murska Sobota za revizijo izbora koncesionarjev v linijskem avtobusnem prevozu, na katerem ni bil izbran. Avtobusni promet je za pomurski sklop prevozov ponudil ceno 1,94 evra, Arriva pa 1,80 evra za kilometer. Povsod drugod po Sloveniji je cena enotna, 1,95 evra za kilometer, izjema je le obalno-kraško območje s ceno 1,94 evra.
Preberite še
Odpri v novem zavihku(KAVČ #15) Nika Kovač: "Redko sem očarana, doma so me učili, da moram biti kritična – še posebej do politikov"
Sociologinja, antropologinja in vodja Inštituta 8. marec je postala sinonim za gibanja, ki spreminjajo družbo – od pravic žensk in enakopravnosti do pitne vode, medijske svobode in volilne participacije.
Direktor Avtobusnega prometa Murska Sobota Darko Kovač je tedaj izrazili prepričanje, da je skupina Arriva ponudila "dampinško in predatorsko ceno". V Arrivi so očitke zavrnili in pojasnili, da je ponujena cena oblikovana na podlagi ekonomskih in prometnih analiz in izkušenj ter je ekonomsko vzdržna.
Postopek izbire koncesionarjev sta pod drobnogled kot zagovornika javnega interesa vzela računsko sodišče in javna agencija za varstvo konkurence. Računsko sodišče je v začetku junija vložilo zahtevek za revizijo in predlagalo, da se postopek za podelitev koncesij zaradi očitanih kršitev razveljavi v celoti.
Na računskem sodišču so namreč navedli, da ministrstvo za infrastrukturo v objavo ni poslalo pravilnega obvestila o javnem naročilu, temveč napačno obvestilo o koncesiji. Prav tako je ministrstvo po oceni računskega sodišča določilo merila in enega izmed pogojev za priznanje tehnične sposobnosti na nezakonit način ter ni preverilo, ali obstoja obvezni razlog za izključitev ponudnikov glede sklenitve dogovora, katerega cilj ali učinek je preprečevati, omejevati ali izkrivljati konkurenco.
Bo javno naročilo padlo v vodo?
Ministrstvo je zahtevek zavrnilo, češ da ga je računsko sodišče vložilo prepozno, s čimer so se strinjali tudi izbrani ponudniki na razpisu. V Nomagu so med drugim navedli, da zagovornik javnega interesa skuša zasledovati parcialne interese, ki se prekrivajo z zasebnimi interesi gospodarskega subjekta Avtobusni promet Murska Sobota, ne pa javnega interesa.
Računsko sodišče se je zoper odločitev pritožilo, državna revizijska komisija pa mu je prikimala in razveljavila odločitev, da se zavrže zahtevek za revizijo. To pomeni, da mora sedaj naročnik, to je ministrstvo za infrastrukturo, v skladu z zakonom delno ali v celoti razveljaviti postopek javnega naročanja ali odpraviti kršitev.
Že junija je državna revizijska komisija prikimala tudi zahtevku Ljubljanskega potniškega prometa (LPP) in razveljavila odločitev ministrstva za infrastrukturo, da javnega naročila za osrednjeslovensko regijo ne bo oddalo. LPP je oddal skupno ponudbo z Arrivo.Ministrstvo je razpis za podelitev koncesij za javni linijski prevoz potnikov objavilo lani poleti.