Razpis za podelitev koncesije za izvajanje avtobusnih linijskih prevozov v Pomurju še kar ni končan. Vse od marca, ko je infrastrukturno ministrstvo odločilo, da koncesijo podeli kranjski Arrivi in ne dosedanjemu koncesionarju, domači družbi Avtobusni promet (AP) Murska Sobota, soboško podjetje bije oster boj, ki je pravzaprav eksistenčne narave, saj so prihodki iz koncesije dobršen del vseh njegovih poslovnih prihodkov. Postopek izbire sta pod drobnogled kot zagovornika javnega interesa vzela tudi računsko sodišče in javna agencija za varstvo konkurence. Zahtevek za revizijo, ki ga je vložilo računsko sodišče, je ministrstvo sprva zavrnilo, a po pritožbi je revizijska komisija odločitev razveljavila in zahtevek vrnila v vsebinsko presojo ministrstvu. Tudi zahtevek za revizijo, ki ga je vložila družba AP Murska Sobota, je ministrstvo sprva zavrnilo in tudi sedaj je državna revizijska komisija presodila v prid soboškemu prevozniku, ko je odločila, da je zahtevek utemeljen. Ni pa ji bilo treba razveljaviti odločitve o oddaji koncesije za prevoze v Pomurju, saj je to storilo že infrastrukturno ministrstvo na podlagi prejšnjega zahtevka računskega sodišča.
Preberite še
Odpri v novem zavihkuPrvi sneg zapadel tudi po nižinah
Na cestah velja večja previdnost.
Ustreznost ponujene cene
Kot so za Vestnik pojasnili na ministrstvu, gre zgolj za razveljavitev izbora ponudnikov, pri čemer se je postopek sedaj vrnil v fazo pregleda ponudb. To pomeni, da bo infrastrukturno ministrstvo ponovno pregledalo ponudbo Arrive glede ustreznosti ponujene cene v Pomurju. To je bil eden največjih očitkov, ki so jih navajali v družbi AP Murska Sobota, saj so Arrivo javno obtoževali, da je ponudila »dampinško in predatorsko ceno«, kar naj bi dokazovali z analizo ekonomista Aljoše Feldina. AP Murska Sobota je za prevoze v Pomurju ponudil ceno 1,94 evra za kilometer, Arriva pa 1,80 evra za kilometer, pri čemer je bila povsod drugod v Sloveniji, razen za obalno-kraško območje, kjer je cena za cent nižja, ponujena cena 1,95 evra za kilometer. V Arrivi so vseskozi očitke zavračali in poudarjali, da je bila cena oblikovana na podlagi ekonomskih in prometnih analiz ter preteklih dolgoletnih izkušenj in da je ekonomsko vzdržna. Pri zahtevku za revizijo se družba AP Murska Sobota sicer ni sklicavala na ponujeno ceno, ampak na kršitve, ki se nanašajo na pravico do vpogleda v dokumentacijo, izbiro ponudbe izbranega ponudnika ter vrstni red oddaje in objavo sklopov.
V skupini Arriva so v odzivu za naš časopis pojasnili, da je državna revizijska komisija sedaj zgolj potrdila odločitev infrastrukturnega ministrstva o razveljavitvi oddaje javnega naročila za Pomurje, ministrstvo pa da je takšno odločitev sprejelo, ker je želelo opraviti dodaten posvet z družbo Arriva v zvezi s ceno prevozov. »V Arrivi smo predstavnikom ministrstva za infrastrukturo že v začetku avgusta predstavili, kako smo oblikovali ceno storitev v tem sklopu, ki je, upoštevaje predvidene kilometre na letni ravni za 655 tisoč evrov, nižja od konkurence. Nove odločitve o izboru ministrstvo do danes še ni sprejelo,« so še dodali v kranjski družbi, ki je v lasti Nemških železnic. Ministrstvo se lahko sedaj odloči tudi, da koncesije v Pomurju sploh ne bo oddalo, kar pomeni, da bo sledil verjetno nov razpis za pomurski sklop. Avtobusni promet Murska Sobota, ki mu mora ministrstvo v skladu z odločitvijo državne revizijske komisije tudi povrniti stroške v višini dobrih 27 tisoč evrov, ima sicer veljavno koncesijo do konca novembra 2023, na ministrstvu pa so prepričani, da jim bo do takrat vendarle uspelo dobiti koncesionarja, in to na podlagi razpisa iz lanskega leta. Ob tem velja dodati, da država že od leta 2004 preprosto podaljšuje veljavnost koncesij obstoječih koncesionarjev brez javnega razpisa, kar je v nasprotju z evropsko direktivo, na kar je v reviziji opozorilo tudi računsko sodišče.