vestnik

Koncesijska pogodba končno podpisana: AP Murska Sobota v osmih letih 82 milijonov evrov

Rok Šavel, 22. 9. 2023
MOPE
Na fotografiji (od leve proti desni): Aleš Mesec, izvršni direktor za operativo in komercialo, in Miha Tavčar, glavni izvršni direktor, Nomago; Bo Erik Stig Karlsson, direktor, Arriva; Bojan Kumer, minister za okolje, podnebje in energijo; Darko Kovač, direktor AP Murska Sobota; Rok Vihar, namestnik direktorja, LPP.
Aktualno

Na ministrstvu za okolje, podnebje in energijo so s štirimi izbranimi koncesionarji, Arriva, Avtobusni promet Murska Sobota, Javno podjetje Ljubljanski potniški promet in Nomago, podpisali pogodbe za izvajanje gospodarske javne službe v linijskem prevozu potnikov v notranjem cestnem prometu.

Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo je letos objavilo javno naročilo »Izbira koncesionarjev za izvajanje gospodarske javne službe javni linijski prevoz potnikov na območju Republike Slovenije«, v sklopu katerega je 12. maja 2023 sprejelo odločitev o oddaji javnega naročila. Razpis se je nanašal na celotno ozemlje Republike Slovenije, ki je razdeljeno na 12 koncesijskih sklopov oziroma območij, ki so prometno zaključene enote. Izbrani so bili štirje koncesionarji, in sicer Nomago, Arriva, Avtobusni promet Murska Sobota (AP Murska Sobota) in Javno podjetje Ljubljanski potniški promet, s katerimi je ministrstvo danes podpisalo koncesijske pogodbe za obdobje petih let, z možnostjo podaljšanja še za tri leta in z začetkom izvajanja 1. 7. 2024. Nomago je bil izbran za izvajanje medkrajevnega avtobusnega potniškega prometa v naslednjih regijah: Savinjska, Jugovzhodna, Goriška, Koroška, Posavska, Primorsko-Notranjska in Zasavska. Avtobusni prevoznik Arriva bo izvajal prevoze na področju Gorenjske, Podravske in Obalno-Kraške regije. Arriva in Javno podjetje Ljubljanski potniški promet sta izbrana koncesionarja za Osrednjeslovensko regijo, Avtobusni promet Murska Sobota pa za Pomursko.


Država zapovedala več kilometrov



Do začetka izvajanja novih koncesij bodo pripravljeni novi podrobni vozni redi in ustrezno prerazporejeni resursi za izvajanje razpisanega posla, so sporočili na ministrstvu. Minister Bojan Kumer je ob podpisu pogodb izpostavil: »S podpisom teh pogodb gre za pomemben korak pri razvoju medkrajevnega linijskega potniškega prometa v Sloveniji, saj se bo povečal standard dostopnosti, torej ponudba javnih prevozov. To pomeni, da bomo imeli glede na leto 2019, ko smo pričeli s temi načrti, 20 % več ponudbe javnega potniškega prometa, se pravi več kilometrov, z 48 na 58 milijonov kilometrov letno. Pomembno je tudi poudariti, da bo Slovenija bistveno okrepila upravljanje javnega potniškega prometa s pomočjo Družbe za upravljanje javnega potniškega prometa, katere ključna naloga bo boljša integracija različnih oblik javnega potniškega prometa in zagotavljanje standarda dostopnosti in kakovosti.« S tem pa, kot so poudarili, na ministrstvu zasledujejo cilj zmanjšati razvojni zaostanek celotnega javnega potniškega prometa, kateremu v zadnjih desetletjih ni bila namenjena zadostna pozornost.



Spomnimo, na prejšnjem razpisu sta si v Pomurju v lase skočila Arriva in AP Murska Sobota, saj je Arriva ponudila ceno 1,8 evra za kilometer, AP Murska Sobota pa 1,94 evra za kilometer, ob tem pa je najvišja možna ponudbena cena v lanskem razpisu bila določena pri 1,95 evra za kilometer. Zdajšnja skupna cena družbe AP Murska Sobota za osemletno izvajanje prevozov v Pomurju znaša dobrih 82 milijonov evrov oziroma dobrih 90 milijonov evrov, če k temu prištejemo še davek, na leto pa bodo v soboškem prevozniku opravili dobrih 4,6 milijona kilometrov. Lanski razpis je po več razpletih, javnih obtožbah in pritožbah, kjer sta bila v glavni vlogi ravno Arriva in AP Murska Sobota, na koncu padel v vodo in je bilo javno naročilo razveljavljeno. Na novem javnem naročilu za avtobusne koncesije je v Pomurju ponudbo oddal le AP Murska Sobota, ki je, tako kot ostali ponudniki v drugih sklopih, ponudil za cent nižjo ponudbo od najvišje možne. AP Murska Sobota je imel sicer veljavno koncesijo do konca novembra 2023, ob tem pa velja dodati, da država že od leta 2004 preprosto podaljšuje veljavnost koncesij obstoječih koncesionarjev brez javnega razpisa, kar je v nasprotju z evropskimi pravili, zato je tokratni uspeh skorajda zgodovinskega pomena.

ap-murska-sobota koncesija avtobusni-prevozi-otrok podpis-pogodbe ministrstvo