vestnik

Krivda se zlahka prevali na žensko

A. Nana Rituper Rodež, 13. 2. 2020
Arhiv Društva Evangeličanka
Srečanje žensk, ki ga je organiziralo društvo Evangeličanka, je potekalo v ekumenskem duhu, saj so se ga udeležile tudi ženske rimskokatoliške in binkoštne veroizpovedi.
Aktualno

Žensko društvo Evangeličanka je v Lendavi pripravilo tridnevni seminar, na katerem se je zbralo 40 žensk iz vseh slovenskih evangeličanskih gmajn, v ospredju pogovora pa je bila tema Gender – vidik spola.

Na srečanju so se jim pridružile tudi ženske rimskokatoliške in binkoštne veroizpovedi, tako da je seminar potekal v ekumenskem duhu. »Za aktualno temo vprašanja spolov smo se odločili,« je povedala evangeličanska duhovnica in predsednica društva Simona Prosič Filip, »tudi na pobudo Svetovne luteranske zveze (SLZ), ki želi, da se tematiki enakosti med spoloma da večji poudarek.« Ženske so v svojih razpravah izhajale iz življenjskih izkušenj, pogovori pa so temeljili tudi na svetopisemskih odlomkih, dokumentu SLZ in istanbulski konvenciji.


Med drugim so na delavnicah govorile o odnosih med spoloma, vlogi ženske v vsakdanjem življenju in kako poteka njihov vsakdan, o delitvi vlog na moške in ženske, primerjale so življenje in delo v Sloveniji in razvitejših državah z življenjem v revnejših predelih sveta. Govorile so tudi o tem, kako se danes uresničuje enakopravnost med spoloma, in med drugim poudarile, da so ženske za enako delo še vedno manj plačane kot moški, ter spoznale, da so plačila še najbolj uravnotežili na Islandiji in v skandinavskih državah. 

Kakšno je življenje žensk na vojnih območjih? 

K sodelovanju so med drugim povabile tudi Katjo Vlaj Golež, svetovalko za vidik spola v Centru vojaških šol v Mariboru. Predstavila jim je življenje žensk na območjih, kjer divja vojna. Ženske pri nas najbolj preseneti dejstvo, pravi, da je v nekaterih islamskih državah za moške najhuje, če jih ubije ženska. Zato je danes tam tudi veliko bojevnic. »Čeprav je približno polovica moških in polovica žensk, je tako, da v kriznih časih ali situacijah za mnenje najpogosteje vprašajo moške in s tem je izključeno mnenje druge polovice populacije, torej žensk, ki v veliki meri skrbijo za družino in otroke. Ženske so v življenju tudi velike borke in se znajo boriti kot levinje, ko gre za njihove otroke, družino in najbližje. In to ne glede na vero, narodnost, barvo kože ali kulturo, iz katere prihajajo. Pogosto pa doma podpirajo tri, kdaj pa tudi štiri vogale hiše,« je še povedala.

Oba spola sta enakopravna

V razpravi so izhajale tudi iz Svetega pisma in tega, kaj pravi glede enakopravnosti spolov. Za to priložnost so prebrale zgodbo o ženski, ki so jo zasačili pri prešuštvovanju, iz Janezovega evangelija. »To prešuštnico so pripeljali pred Jezusa, da bi ji sodil po Mojzesovem zakonu in da bi jo kaznovali s kamenjanjem. Piše tudi, da se je Jezus ob tem dvakrat sklonil, s čimer je sporočil, da ženska ni sama prešuštvovala in da sta za to potrebna dva. Pred njega pa so pripeljali le žensko,« razlaga Simona Prosič Filip. Jezus je na neki način pokazal, kakor izhaja iz Svetega pisma, da sta pred njim enakopravna oba, da se ne smejo delati razlike med moškim in žensko. Med drugim je zbranim povedal: »Kdor izmed vas je brez greha, naj prvi vrže kamen vanjo.« Še danes pa je žal pogosto tako, da se krivda prevečkrat prevali na žensko, češ da je ona tista, ki zapelje moškega, ženske so tudi bolj na udaru kritike. »V svoji pridigi sem želela poudariti tudi to,« še pove duhovnica Simona Prosič Filip, »da se morajo ženske med seboj bolj spoštovati, da morajo najprej ceniti same sebe, da jih bodo potem tudi drugi, da se ne smejo pustiti podcenjevati ali molčati, ko se jim godi krivica, samo zaradi ljubega miru. Predvsem pa ne smejo dopustiti, da jim kdor koli jemlje dostojanstvo ali jih ponižuje. Veliko bi lahko ženske tudi same storile, da bi jim bilo v današnji družbi bolje, s tem da bi se med seboj bolj podpirale.«

evangeličanka seminar žensko-društvo