V letu 2019 so izvedli skupaj 53.450 teoretičnih delov izpitov vseh kategorij. Uspešno je bilo opravljenih 27.800 izpitov oziroma 48 odstotkov. Nekoliko večja je uspešnost na izpitni vožnji. Lani so opravili 45.600 voženj. Uspešnih je bilo 26.500 oziroma 56 odstotkov, so pojasnili na AVP.
Preberite še
Odpri v novem zavihku(S tribune) Norvežani so krivci za navijaško evforijo
Še sporočilo za NZS: Čeprav so Stožice razprodane, še vedno ne dihajo kot Bežigrad ali mariborski Ljudski vrt.
Teoretični del kandidati opravljajo na računalniku. Na AVP sta ob opravljanju izpita prisotna dva ocenjevalca, čeprav je predpisan le en. Vsak kandidat dobi novo geslo za prijavo v sistem in pristop k izpitu. Kandidate razporedijo na naključna mesta, računalnik pa med 2500 vprašanji naključno sestavi izpit. Kandidati prav tako ne smejo uporabljati telefonov ali drugih avdiovizualnih naprav. Zagotavljajo tudi sledljivost dostopov do strežnika, sledijo pa tudi IP naslovom.
Težave povzroča tudi skromen besedni zaklad
Kandidati imajo največ težav s poznavanjem omejitev hitrosti, vzvratne vožnje, položajem vozila na vozišču in prevozom tovora. Agencija je analizirala neuspešne teoretične izpite za B kategorijo iz leta 2015 in ugotovila, da kandidati napačno odgovarjajo tudi na vprašanja o vleki pokvarjenega vozila, zimski vožnji in varnosti v avtomobilu. Kandidatom težave povzročajo še znanja o pnevmatikah in sistemu proti blokiranju koles (ABS), izhaja iz poročila.
Ugotovili so še, da kandidati izpita pogosto ne opravijo zaradi skromnega besednega zaklada. Med besedami, ki so pogosto nerazumljene, navajajo preudarno, napere, mavec, oglasni pano, aquaplaning, defenzivna vožnja, dezen, viadukt, nadvoz, podvoz, homologacija, zožitev, posteljica in makadamska površina. Med vožnjo pa kandidatom največ izzivov predstavlja opazovanje okolice, spremljanje prometa, predvidevanje prometnih situacij in upoštevanje pravil o prednosti, so pojasnili v odgovoru za STA.
"Teorija je temelj za poznavanje cestno prometnih pravil in ravnanja v prometu. Dobro osvojena teorija je pogoj za nadaljnje praktično izobraževanje kandidata za voznika in vožnjo v prometu," so še zapisali.