Dijaka Dvojezične srednje šole Lendava (DSŠ) smeri strojni tehnik Luka Gostan in Žan Škrban sta se med 20. februarjem in 1. marcem letos udeležila mobilnosti v okviru projekta Erasmus+ oziroma programa Segamo čez meje v finskem mestu Rovaniemi. Mesto ob severnem tečajniku so pred dvema letoma že obiskali štirje učitelji DSŠ Lendava, kar je privedlo do tega, pove koordinatorica projektov Erasmus+ na šoli Lučka Bačič, da so tam videli priložnost tudi za praktično izobraževanje dijakov.
Preberite še
Odpri v novem zavihkuNa soboški tržnici je spet prišlo do pretepa
Na kraju je bilo več policijskih patrulj.
Kot sta povedala Gostan in Škrban, sta pred odhodom pričakovala veliko, moderno šolo in delavnice z najsodobnejšo opremo in njuna pričakovanja je izobraževalni center REDU v Rovaniemiju, mestu z več kot 60.000 prebivalci, kjer sta preživela deset dni, tudi izpolnil. Na šoli je več kot 5000 dijakov in več kot 600 učiteljev s specialnimi znanji, koordinatorjev in svetovalcev, saj je pri njih izobraževanje prilagojeno individualnim potrebam posameznika. »Za vsakega, ki se vpiše, naredijo individualni načrt izobraževanja. Na šolo se lahko vpišeš tudi med šolskim letom, prineseš potrdila, kaj vse znaš, in na podlagi tega ti naredijo načrt, katera znanja potrebuješ, da dosežeš želeni cilj. Ob dijakih se izobražuje tudi veliko odraslih. Nimajo razredov kot pri nas, temveč se posameznik pridruži posameznim skupinam oziroma sklopom, jih opravi in tako pridobi naziv npr. varilca s temi in temi veščinami. Prav zato imajo zaposlenega toliko osebja, da lahko vse to organizirajo. Vse delajo v smeri čim večje zaposljivosti in pridobivanja kompetenc, da se lahko delovna sila prilagaja trgu dela,« je pojasnila Bačičeva.
Poudarek je na praktičnem izobraževanju, kar sta spoznala tudi Luka Gostan in Žan Škrban. »Za vsak dan sva imela urnik in sva natančno vedela, kaj bomo delali. V šolo sva prišla vsak dan ob 8.30 in končala ob 14.30. Najprej sva spoznala delavnico, stroje in specifike dela z njimi. Približno osem dni sva se učila dela na različnih strojih, imeli smo vse od varjenja do upogibanja idr. Med drugim sva se naučila osnov varjenja TIG, zadnja dva dni pa sva vse pridobljeno znanje združila v končnem izdelku. Lahko povem, da sva skoraj vse delala samostojno, morda sva le tu in tam dobila kakšen nasvet mentorja,« je opisal Luka Gostan in dodal, da imajo Finci veliko več praktičnega znanja, manj pa so uspešni v obvladovanju teorije, denimo v računalniškem modeliranju. Oba sta se strinjala, da je bila mobilnost zelo dobra izkušnja, ki bi jo z veseljem ponovila, predvsem zaradi pridobivanja novih praktičnih znanj, pa tudi sicer jima je bila Finska zelo všeč. Popoldneve sta preživljala z obiski muzejev, mestne knjižnice, na sprehodih, sankanju, drsanju, vožnji s haskiji, obiskala sta Božičkovo vas in celo lovila znamenito avroro – tokrat žal brez sreče.
In kakšne načrte imata mlada dijaka po koncu šolanja? »Najprej bom poskušal izkoristiti čas in se čim več naučiti v šoli, po tem pa nameravam nadaljevati s študijem v tej smeri in se zaposliti,« je povedal Luka Gostan, medtem ko si Žan Škrban po srednji šoli želi čim prej najti zaposlitev. Teh za dobre strojnike trenutno ne manjka.