vestnik

Ljutomerski dijaki predšolske vzgoje v Nemčiji in Angliji

V. T., 15. 11. 2018
Arhiv Gfml
14-dnevno praktično usposabljanje ljutomerskih dijakov v nemških in angleških vrtcih.
Aktualno

Dvajset dijakinj in dijakov Gimnazije Ljutomer, smer predšolska vzgoja, je bilo na dvotedenskem praktičnem usposabljanju v nemških ali angleških vrtcih. Nabirali so izkušnje in spoznavali druge kulture.

Projektnemu timu ljutomerske gimnazije se je ponovno uspelo uspešno prijaviti na razpis programa Erasmus + in tako so ponovno začeli dvoletno sodelovanje pod naslovom Include You.Ta temelji na opazovanju in spoznavanju načina dela pri vključevanju otrok iz drugačnega kulturnega okolja v vrtce ter premagovanju kulturno-jezikovnih ovir. Ena od teh metod je komunikacija z znakovnim jezikom. Skozi projekt bo 30. dijakom omogočeno spoznati dva evropska koncepta predšolske vzgoje in metode, s katerimi ti vrtci izvajajo integracijo in inkluzijo otrok iz drugih kultur.



Priprave na bivanje in delo v nemških ali angleških mestih so v Ljutomeru stekle junija letos. Z dijaki so bile izvedene delavnice, v katerih so spoznali obe kulturi, nadgradili svoje znanje iz predšolske pedagogike in razvojne psihologije, utrdili svoje znanje strokovnega jezika v nemščini ali angleščini ter izpolnili Europass življenjepis.

bb874ddd61ff94099c59a4f0e2a8ebb0
Arhiv Gfml
14-dnevno praktično usposabljanje ljutomerskih dijakov v nemških in angleških vrtcih.


V tujino se je najprej odpravilo 10 dijakov, ki so potovali v nemško mesto Paderborn. Tam so od 6. do 20. oktobra bivali pri družinah, spoznavali nemško kulturo, mesto Paderborn in njegovo okolico. Vsi dijaki so se uspešno vključili v vsakdan tamkajšnjih vrtcev, spoznali so njihov način dela.

ff7ce10a0fdd9f10f443b80904846b84
Arhiv Gfml
14-dnevno praktično usposabljanje ljutomerskih dijakov v nemških in angleških vrtcih.


Druga skupina 10. dijakov je od 13. do 27. oktobra spoznavala angleško kulturo in tamkajšnje vrtce v mestu Leeds. Dijakinje so tako spoznavale, kako poteka delo vzgojiteljev v teh vrtcih, kaj so posebnosti angleških vrtcev, kako vzgojitelji spremljajo razvoj otrok ter tudi kakšne metode dela uporabljajo pri delu z otroki iz drugačnih kulturnih okolij, katerih materni jezik ni angleščina.
Iris Benkovič, udeleženka mobilnosti v Nemčiji:»Na praksi v Nemčiji sem spoznala nove kulture, s katerimi se nisem še nikoli srečala. Spoznala sem njihov način dela v vrtcih, pri čemer mi je bila v veliko podporo nemška mentorica. Navdušena sem nad njenim delom z otroki in odnosom do zaposlenih. Tudi v družini, pri kateri sem bivala, so me lepo sprejeli, bili so prijazni in vedno pripravljeni pomagati. Skratka, izkušnja za življenje, ki bi jo z veseljem še kdaj ponovila.«

3ed9e2f3878e825a9a2909f126e5e781
Arhiv Gfml
14-dnevno praktično usposabljanje ljutomerskih dijakov v nemških in angleških vrtcih.

Eva Herman, udeleženka mobilnosti v Angliji:»Delovna praksa v tujini je bila zelo pozitivna izkušnja. Prvič sem odpotovala tako daleč od doma in se seznanila z različnimi kulturami. Ker smo živeli pri angleških družinah, se je izboljšalo moje znanje angleščine. V teh dveh tednih sem pridobila več samozavesti, postala sem iznajdljivejša, saj sem se pogosto znašla v novih in nepredvidljivih situacijah.«
Barbara Špilak, koordinatorica projektnega tima za Erasmus +:»Dijaki se ne odpravljajo na prakso v tujino, ker bi bili tamkajšnji vrtci boljši, ampak ker želijo razširiti svoja obzorja, spoznati druge koncepte dela s predšolskimi otroki in si nabrati dragocene izkušnje. Domov se vračajo samostojnejši, samozavestnejši in polni vtisov.«

Arhiv Gfml
14-dnevno praktično usposabljanje ljutomerskih dijakov v nemških in angleških vrtcih.
Gimnazija Ljutomer Predšolska vzgoja Anglija in Nemčija