Pet metrov čez mejo
Cilj omenjenega projekta je bil zgraditi kolesarsko povezavo med Madžarsko in Slovenijo. Madžarska je v sklopu projekta obnovila obstoječi lokalni cestni odsek od Redicsa proti Čentibi in zgradila nov odsek ceste, ki jo je priključila na lokalno cesto v Lendavskih Goricah, stičišče pa je le kakšnih dvesto metrov od novega vaškega doma, ki je zgrajen na mestu nekdanje stražnice ali slab kilometer nižje od lendavskega razglednega stolpa Vinarium. In šele zdaj, ko je cesta zgrajena in postavljeni tudi prometni znaki, se je (javno) razkrilo, da je sosednja država pet metrov ceste zgradila čez mejo na zemljišču v lasti lendavske občine in da so na slovenski strani postavljeni tudi trije prometni znaki.
Preberite še
Odpri v novem zavihku(V premislek) Pomembno je, kako živimo zdaj - ker za jutri nihče ne jamči
Kako je pravično, da nas trenutek slabosti, morda niti ne naš, stane vsega?
Lendavski župan Janez Magyar je povedal, da je bil šele pred kratkim seznanjen s situacijo in da si prizadeva, da se zadeva med državama uredi dogovorno. Predlog lendavske občine je, da za teh nekaj metrov ceste, ki so jo sosedje zgradili čez mejo in na zemljišču lendavske občine, občina sklene dogovor z upravljavcem ceste, s tem da tako zemljišče kot na njem zgrajena infrastruktura ostaneta oziroma postaneta občinska last. »Mi predlagamo konstruktivno rešitev, saj ne ugotavljamo, da bi bila v storjenem kaka zlonamernost,« je še izjavil lendavski župan. Povedal je tudi, da so takoj, ko so ugotovili stanje, navezali stik z izvajalcem gradbenih del in da se je v reševanje zadeve vključilo tudi ministrstvo za zunanje zadeve.
Mejnikov niso premikali
»Ministrstvo za zunanje zadeve je seznanjeno z navedeno situacijo,« so nam sporočili iz Ljubljane. V okviru slovensko-madžarske komisije za vzdrževanje meje je zahtevalo preveritev položajne točnosti mejnikov na območju posega, vendar odkloni niso bili ugotovljeni. Ministrstvo pa tudi pomaga, še pravijo, vzpostaviti stik med Občino Lendava in madžarskim gradbenim podjetjem, ki je bilo vključeno v projekt, da bi se zaključna dela, ob upoštevanju mejne črte in zakonodaje obeh držav, lahko čim prej izvedla.»Pravila sofinanciranja projektov v okviru programov čezmejnega sodelovanja določajo, da morajo partnerji v projektih delovati po nacionalnih in evropskih predpisih. V prijavnem obrazcu dajo izjavo, da imajo vsa potrebna dovoljenja in da je projekt pripravljen za izvedbo pod kazensko in materialno odgovornostjo. Zagotavljati morajo pravilnost postopkov javnega naročanja in same izvedbe,« pa so nam sporočili iz vladne službe za razvoj in evropsko kohezijsko politiko. Navajajo tudi, da so s celotnim procesom vzpostavitve omenjenih cestnih povezav seznanjeni tudi vsi drugi projektni partnerji z obeh strani meje, torej tudi lendavska občina, in verjamejo, da partnerji sprejemajo rešitve, ki so v korist celotni čezmejni regiji, in da s posebno pozornostjo obravnavajo vprašanja, vezana na državno mejo.
»Na podlagi predhodno pridobljenih dovoljenj menimo, da bodo partnerji projekt ICC izvedli v skladu s potrjeno prijavnico. Morebitna odstopanja bomo ustrezno preverili pri naslednjem potrjevanju poročil o napredku projekta. Projektne partnerje bomo ustrezno usmerili k odpravi morebitnih pomanjkljivosti oziroma ukrepali v okviru svojih pristojnosti,« so še odgovorili iz vladne službe.
Projekt Zalske županije in Bistre Ptuj
Pogodba o sofinanciranju projekta Kolesarjenje ob železni zavesi s sredstvi Evropskega sklada za razvoj je bila podpisana septembra 2017 v Lentiju na Madžarskem, projekt pa se izteče prihodnje leto. Njegova vrednost je 2,2 milijona evrov, 85 odstotkov skupne predračunske vrednosti pa zanj prispeva Evropski sklad za regionalni razvoj. Pogodbo o izvedbi projekta je podpisalo sedem partnerjev, vodilna sta Zalska županija in Znanstvenoraziskovalno središče Bistra Ptuj, sopodpisniki pa so še Zavod za kulturo, turizem in šport Murska Sobota, Železna županija, služba za regionalni in gospodarski razvoj West Pannon Nonprofit, Občina Lendava in madžarska državna družba za razvoj infrastrukture NIF Nemzeti Infrastruktura, ki za izvedbo projektov pridobiva tudi evropska razvojna sredstva.