Minister je nagovoril obiskovalce proslave in dejal, da je slovenska skupnost v Porabju morda številčno res majhna, a so njene korenine močno prepletene in napajajo steblo, ki se bohoti s številnimi socvetji. Navezal se je na jezik in spomnil, da učenje jezika ni le pridobivanje veščine komunikacije, temveč tudi ohranjanje kulturne dediščine in izražanje identitete. "Pri tem je vloga staršev, učiteljev in skupnosti velika in odgovorna, saj oblikujejo bodoče generacije, ki bodo ohranjale slovenski jezik in kulturo."
Preberite še
Odpri v novem zavihku(S tribune) Norvežani so krivci za navijaško evforijo
Še sporočilo za NZS: Čeprav so Stožice razprodane, še vedno ne dihajo kot Bežigrad ali mariborski Ljudski vrt.
V sklopu obiska je Felda obiskal še dvojezično šolo in vrtec na Gornjem Seniku. V Porabju delujejo trije narodnostni vrtci in dve osnovni šoli, kjer se izobražujejo učenci slovenske narodnosti. Kot navaja ministrstvo, v Porabju v aktualnem šolskem letu dvojezični šoli obiskuje 115 otrok, od tega 69 na Gornjem Seniku in 46 v Števanovcih, v vrtce v Sakalovcih, Števanovcih in Gornjem Seniku pa je vpisanih 65 otrok. Slovenski jezik na srednješolski stopnji je prisoten v Srednji strokovni šoli Bela III. v Monoštru, a samo kot narodnostni predmet. Kot tak ali kot izbirni predmet je na voljo tudi na gimnaziji v Monoštru.
Felda se je na delovnih srečanjih sestal še s predstavniki slovenske manjšine v Porabju. Aktualno stanje in izzive, s katerimi se srečujejo v Porabju, so mu predstavili predsednik Državne slovenske samouprave Karel Holec, predsednica Zveze Slovencev na Madžarskem Andrea Kovacs, slovenska zagovornica v madžarskem parlamentu Erika Köleš Kiss ter vodja šolske komisije pri samoupravi Eva Lazar. Minister je zagotovil, da bo delovanje ministrstva še naprej usmerjeno v ohranjanje in krepitev slovenskega jezika in kulture, zagotavljali bodo strokovno podporo šolstvu za pripadnike slovenske narodnosti in delovali v smeri krepitve stikov z matično Slovenijo.