vestnik

Modrim lučem prosta pot

A. B., 8. 8. 2019
Nataša Juhnov
Kar precej voznikov ima še vedno težave z ustreznim ravnanjem, ko zaslišijo zavijajočo sireno in zagledajo modro rotacijsko luč na intervencijskem avtomobilu. 
Aktualno

Največja težava so vozniki, ki se ne umaknejo pravilno pred vozilom na nujni vožnji

Gasilska tovornjaka Prostovoljnega gasilskega društva (PGD) Ljutomer, ki sta bila nedavno poslana na intervencijo zaradi razlitja nevarne snovi na Cvenu, sta imela težave, ko sta se prebijala na prizorišče dogodka. Nekaj voznikov namreč ni upoštevalo predpisa, da se je treba vozilom na nujni vožnji umakniti na rob vozišča, če je treba zagotoviti neovirano vožnjo vozila s prednostjo, pa je treba ob robu ali zunaj vozišča tudi ustaviti.


Dušan Hunjadi, poveljnik PGD Ljutomer, ki letno posreduje v 80 do 90 intervencijah, je povedal, da se jim je letos vsaj trikrat primerilo, tako kot ob vožnji na intervencijo na Cvenu, da so skoraj obstali na gradbišču novega mostu pri ljutomerskem kulturnem domu. Tam namreč promet poteka izmenično enosmerno. »Na srečo je gradbeni delavec avtomobil, ki nam je pripeljal nasproti, spustil na gradbišče, da smo lahko šli mimo.«


Poveljnik Hunjadi opozarja, da morajo vozniki, takoj ko zaslišijo zvok sirene, postati pozorni in poskušati ugotoviti, iz katere smeri se vozilo na nujni vožnji približuje. Prej ko ga voznik opazi, več časa ima na voljo za primerno odločitev, kako ukrepati. »Najbolje je malo pospešiti in poiskati varen kraj za ustavitev svojega vozila. Z desnim smernikom naj vozniki tudi nakažejo, da se bodo pomaknili na rob ceste.« Najpogostejša vozniška napaka ob srečanju z intervencijskim vozilom pa je naglo zaviranje. »Najbolj nevarni za nas so tisti vozniki, ki takoj ustavijo, ko vidijo, da vozimo za njimi,« pove poveljnik.
Voznikom vozil s prednostjo, vozil za spremstvo in vozil v spremstvu sicer ni treba upoštevati prometnih pravil in prometne signalizacije, vendar morajo voziti na tak način in s takšno hitrostjo, da ves čas obvladujejo vozilo in da ne ogrožajo drugih udeležencev cestnega prometa ali njihovega premoženja.

Avtocesta: skrajno levo, skrajno desno
Prostovoljno gasilsko društvo Ljutomer posreduje tudi ob prometnih nesrečah in drugih dogodkih na pomurski avtocesti. Ker je ta ožja kot druge slovenske avtoceste, se zelo hitro ustvarijo zastoji vozil, ki niso udeležena v nesreči. Zato je pomembno, da vozniki pravilno razvrstijo vozila in med kolonama vozil, stoječih na prometnih pasovih, pustijo dovolj prostora za vožnjo intervencijskih vozil. Navodilo je, da se vozniki na prehitevalnem pasu pomaknejo skrajno levo, tisti na prometnem pasu pa skrajno desno.

Čeprav bi bil za gasilce, reševalce in policiste trening varne vožnje več kot dobrodošel, so ti bolj ali manj prepuščeni sebi in lastni iznajdljivosti, ko si urejajo dodatna izobraževanja in usposabljanja. Kljub vsemu pa se vsaj občasno udeležujejo tečajev s področja prometne varnosti, ker obvladovanje vozila na nujni reševalni vožnji zahteva veliko znanja in spretnosti.
ljutomer gasilci intervencija