Idejno rešitev so predstavili Luka Trček, študent gradbeništva, ter študentki arhitektureEva Matijaševič in Petra Lukovac. Kot je bilo povedano, se v Moravskih Toplicah vse steka po centralni osi (predstavlja jo Kranjčeva ulica), zato je to tudi ključno območje, na katerem je bila vizija pripravljena. To os so želeli študenti z različnimi intervencijamo približati posameznikom, pešcem, kolesarjem in jih popeljati čez raznolike ambiente, ki se ožajo, širijo in obenem ponujajo marsikatere kvalitetne prostore.
Preberite še
Odpri v novem zavihkuLelosi obuja duh Mure: V soboškem proizvodnem obratu se obeta več kot 100 novih zaposlitev
Hitro rastoče kamniško podjetje del proizvodnje iz Kitajske seli v kompleks nekdanjega tekstilnega giganta v Murski Soboti.
Njihova idejna rešitev ob vstopu v kraj, če pridemo iz smeri Murske Sobote, je taka, da nas z mestom najprej seznani drevored, nato upočasni krožno krožišče, nato pa se nam skozi določeno zožanje, ki ga določajo stavbni gabariti odpreta prostoren trg in park. Nato sledi cerkev, preko nje so že obstoječa zelena parkirišča, še naprej pa spet promenada z drevoredom, kar popestrijo razne kavarne, lokali in butične trgovine. Nova občina, ki naj bi bila neposredno zraven glavnega trga, okrog katerega so zeleni otoki, še naprej pa je stanovanjsko orientirana ulica, ki jo želijo še dodatno ozeleniti in združiti s centralno osjo.
Trček, ki je predstavil prometno situacijo, je med drugim dejal, da obstaja v kraju možnost optimizacije parkirnih površin. Prevladuje namreč javno mnenje, da jih je premalo, a po njegovem mnenju se lahko nekatera obstoječa parkirišča drugače označijo, pri hotelu Livada pa bi bil smiselen zasuk parkirišča za 45 stopinj. Ocenjje, da skozi kraj dnevno pelje okrog 5500 vozil. Študenti so razmišljali tudi o tem, da bi kolesarska pot potekala ob cestnem pasu, saj ni nujno, da bi se zaradi tega prometna varnost poslabšala. Na južnem delu pa so si zamislili tudi pol poglobljeno garažno hišo z več etažami, ki bi bila nek ozelenjen objekt, njegova zahodna stranica pa bi se lahko uporabila kot tribuna za igrišče.
Trije značilni prerezi centralne osi:
1. Prvi se nanaša na obstoječo občinsko zgradbo, za katero lahko dobimo dvorišče, ki se koristi za javno pritličje s pekarno, kavarno, kot že dosedaj. Parkirišče ob cesti bi študenti umaknili in dodali ozelenitev. Tu bi se nato tudi pričel drevored še na levi strani, to pa bi omogočilo, da razširjeni trg pred cerkvijo postane bolj dominanten.
2. Ta se nanaša na okolico cerkve, preko katere je ozelenjeno parkirišče. Študentom se zdi pomembno, da na tem mestu, kljub vrsti različnih pasov, ni višinskih razlik. Tako bi bilo to središče kraja, ki je pešču in kolesarju bolj namenjeno kot voznikom avtomobilov.
3. Na pretežno stanovanjskem območju pa niso želeli ukiniti kolesarskih poti in pešpoti, zato so se odločili za nekonvencionalne posege. Sugerirajo, da bi lastnikom zasebnih zemljišč predali knjižico z načinom ozelenitve roba ceste, prav tako pa bi tudi tu lahko postavili drevored, ki bi obiskovalce pospremil v ali izven središča.
Del idejne rešitve so tudi trije paviljoni, glavni cilj vizije pa je povezati kraj in različne dejavnosti. Menijo namreč, da je trenutno kraj preveč ločen na hotelski in lokalni del ter na naravne površine. Na ideje študentov so se odzvali tudi obiskovalci, ki so njihove zasnove pohvalili, nekateri med njimi pa so izrazili tudi nekaj pomislekov. Metod Grah, direktor Term Vivat, je med drugim izpostavil, da mora občina najprej urediti lastništva določenih objektov in zemljišč, da bi se lahko ideje uresničile. Kot predstavnik turizma pa si razvoja kraja želi predvsem zaradi privabitve gostov. Športni funkcionarji pa si želijo v kraju izgraditve športne infrastrukture, predvsem dvorane, govora pa je bilo tudi o igriščih z umetno travo. Izpostavljali so razmah športnega turizma tako pri nas kot v svetu in pa pomanjkanje površin za treninge, s katerimi se soočajo moštva, ki pridejo v te kraje.