»Vaščani smo se mostu veselili in ga znamo ceniti. S tem mostom smo spet varno povezani na levem in desnem bregu Ledave,« je poudarila Branka Bensa, predsednica Krajevne skupnosti Pince-Marof - Benica. Na starem mostu, ki so ga zdaj zamenjali z novim, se je namreč junija 2015 zaradi dotrajanosti zgodila nenavadna nesreča, ki bi lahko bila tragična. Leseni ploh mostu, ki ni bil pritrjen na podlago, je prebil sprednji motorni del avtomobila in se zaril v kabino, pri tem pa je mladoletnemu sovozniku dvakrat zlomil golenico. Most čez Ledavo povezuje tudi severni in južni del lendavske občine, hkrati pa pomeni tudi najkrajšo pot od Madžarske prek Slovenije do Hrvaške in je vključen v novo mednarodno mrežo kolesarskih poti. Investicijo, vredno nekaj manj kot 350 tisoč evrov, je vodila lendavska občina, most pa je približno tri mesece gradilo podjetje Legartis. Novi most, ki mu poseben videz daje jekleni lok, je zasnoval in projektiral Tomislav Vajda iz podjetja Projekt »T« inženiring Lendava. Dolg je 30 in širok 10 metrov, vključuje pa tudi enostransko kolesarsko stezo
Preberite še
Odpri v novem zavihku(FOTO) Na slavnostni akademiji nagradili šole, učence in dijake ter mentorje
Murskosoboški regionalni center Zveza za tehnično kulturo Slovenije (ZOTKS) je v sklopu festivala Inovativnosti, Znanosti in Ustvarjalnosti mladih (IZUM) pripravil slavnostno akademijo. Na njej so podelili priznanja učencem in dijakom za državno tekmovanje iz znanja logike, osnovnim in srednjim šolam so podelili statuse raziskovalnih šol, prav tako so nagradili šole, ki so se najbolj izkazale z razstavljenimi izdelki, ter mentorje.
Prvi most so postavili vaščani
Prvi most, ki je bil na tem kraju postavljen ob nastanku vasi, nekje okoli leta 1925, je leta 1938 odnesla visoka voda. Takrat sta skupaj poplavljali Mura in Ledava. Vaščani so morali postaviti nov most in po drugi svetovni vojni še enega. Gradnjo prvega mostu s kovinsko konstrukcijo je leta 1974 vodila krajevna skupnost. Zanj je material prispevalo naftno podjetje, hrastov les pa država, gradili pa so ga, tako kot vse mostove prej, vaščani sami. Istega leta je visoka voda reke Mure utrgala nasip in poplavila Benico, ta most pa je bil edina pot na varno in je tako reševal življenja.
V krajevni skupnosti, na čelu katere je bila dvanajst let Branka Bensa, zdaj pa vodenje prepušča novi ekipi, si tudi v prihodnje obetajo več naložb. Prihodnje leto bodo začeli obnavljati električno napeljavo v vasi s polaganjem kablovodov, zato si krajani želijo, da bi se hkrati s tem zgradilo tudi optično omrežje in s tem izboljšala internetna povezava. V prihodnjih letih pa je v načrtu tudi gradnja mednarodne kolesarske povezave skozi Pince-Marof in Benico. Prav tako naj bi država začela graditi visokovodni nasip pri Murski šumi, za katerega je že lani in letos pridobivala različna dovoljenja. Ob tem pa si bodo krajani še naprej prizadevali za izboljšanje infrastrukture kot tudi za napredek skupnosti na kulturnem in turističnem področju. Oboje namreč dviguje ugled kraja in bogati družabno življenje.