Ustanovitelji Andrade, slovenski avtomobilski podjetniki in družbe, med njimi Iztok Seljak, Peter Tibaut, proizvajalec akumulatorjev TAB, ACH Invest in drugi, so boljšo rešitev za uresničitev 35-milijonske naložbe našli v kraju Sóskútu, blizu Budimpešte. Kot so navedli v sporočilu za javnost, bo tovarna predvidoma v februarju, ko pridobijo vsa potrebna dovoljenja, začela najprej delovati v tej madžarski vasi, ki je od Murske Sobote oddaljena približno 270 kilometrov, sledile pa bodo tudi druge lokacije na Madžarskem in širše v Evropi, začenši s Španijo, v načrtih pa je tudi Slovenija. V naslednjih dveh letih načrtujejo skupno 160 novih delovnih mest.
Preberite še
Odpri v novem zavihkuTibaut za madžarski portal spregovoril o podrobnostih največje slovenske naložbe na Madžarskem
Peter Tibaut, izvršni direktor novoustanovljene družbe Andrada, ki bo v Alsozcolci postavila tovarno za reciklažo baterij za električne avtomobile, v intervjuju za madžarski spletni portal Index umirja tamkajšnje lokalne strasti in zagotavlja, da ponujajo varno in okolju prijazno rešitev.
V drugi fazi širitev zmogljivosti in celovita presoja vplivov na okolje
»Andrada bo pomemben evropski akter v procesu zelenega prehoda na segmentu zelene električne mobilnosti, saj je varno in okoljsko prijazno recikliranje litij-ionskih hranilnikov energije zadnji še manjkajoči del v popolnoma trajnostni dobavni verigi. Tehnologija podjetja Andrada omogoča recikliranje strateških materialov, ki se uporabljajo za hranilnike energije. Andrada bo tako giga tovarnam, ki že in še bodo hranilnike energije proizvajale na Madžarskem, ki postaja epicenter te proizvodnje v Evropi, omogočala, da te materiale reciklirajo in ponovno uporabijo lokalno,« je poudaril Peter Tibaut, eden od ustanoviteljev inizvršni direktor Andrade, ki prihaja iz Pomurja.
»V prvem koraku bo februarja naša tovarna začela delovati kot tovarna za recikliranje nenevarnih odpadkov iz proizvodnje hranilnikov energije z začetno preizkusno nizko zmogljivostjo. V drugem koraku, bo podjetje razširilo zmogljivosti recikliranja na celoten odpad iz giga tovarn. Na tej podlagi bomo zaprosili za uporabno dovoljenje s celovito presojo vplivov na okolje (PVO). Naše delovanje sledi najvišjim okoljskim zahtevam in standardom EU,« je še pojasnil izvršni direktor madžarske družbe v slovenski lasti.
Andrada bo na svojem začetku izvajala mehansko predelavo neaktivnega odpada hranilnikov energije. Njeni končni izdelki bodo komponente za proizvodnjo aktivnih katodnih materialov, ter aluminij, baker in jeklo. Primerljiva tehnologija mehanskega recikliranja se na varen in trajnosten način že izvaja na drugih lokacijah v zahodni Evropi, med drugim tudi v Nemčiji, Švici in Franciji. Andrada bo pri tem uporabljala svojo lastno inovativno in še naprednejšo različico te tehnologije, poudarjajo v družbi. »Andrada je več kot le še ena naložba v zeleno električno mobilnost. Pomeni predstavitev najbolj napredne tehnologije za reciklažo litij-ionskih hranilnikov energije, pri čemer znanost in inovacije povezujemo z varnostjo in okoljsko odgovornostjo,« je izpostavil Iztok Seljak, soustanovitelj skupine Andrada. »Popoln nadzor emisij in tozadevno preseganje zakonskih norm, trajnostno ravnanje z dragocenim odpadom in dolgoročna okoljska vzdržnost vseh procesov so ključni vidiki Andradine tehnologije in njenega celotnega poslovnega modela. Naš cilj je vzpostaviti proces, ki zagotavlja v celoti trajnostni krožni tok strateških materialov za litij-ionske hranilnike energije in s tem dela baterijska električna vozila resnično okolju prijazna,« je izpostavil.
Sodelovali bodo tudi s slovenskimi strokovnjaki
»Madžarska prevzema vodilni položaj pri proizvodnji litij-ionskih hranilnikov energije za električna vozila v Evropi, s tem pa naraščajo njene potrebe po reciklaži tozadevnega proizvodnega odpada lokalno. Zato smo se odločili da podjetje ustanovimo in z njegovo dejavnostjo začnemo na Madžarskem. Pri tem bomo tesno sodelovali tudi s priznanimi slovenskimi strokovnjaki in znanjem. Prvi lokaciji na Madžarskem bodo hitro sledile druge lokacije po Evropi, začenši s Španijo, ki ji bo med drugimi sledila tudi Slovenija.« je v sporočilu za javnost še navedel Seljak. Andradin projekt ima namreč tudi poseben medsosedski pomen - pomeni doslej največjo slovensko investicijo v sosednji Madžarski in s tem pomemben pospešek nadaljnji rasti sodelovanja med Slovenijo in Madžarsko, so še izpostavili v Andradi. Projekt je sicer finančno podprla tudi madžarska država.