Tekmovanje bo zaradi epidemije potekalo v prilagojeni obliki. »Odločili smo se, da tekmovanje izpeljemo s pomočjo tehnologije in spleta, v obliki vnaprej posnetih videoposnetkov. To pomeni, da se tekmovalci posnamejo doma in nam pošljejo posnetke,« je povedal vodja organizacijskega odbora Boštjan Baša. Posnetke bodo nato razvrstili po disciplinah in kategorijah ter jih pripravili za ogled in ocenjevanje žirije. »Člani žirije, ki se lahko v teh razmerah s spoštovanjem pravil NIJZ udeležijo ocenjevanja posnetkov v naših prostorih, bodo posnetke ocenjevali v vnaprej pripravljenih sobah s pomočjo avdio-video tehnologije, preostali člani žirije, ki se dogodka ne bodo mogli udeležiti, pa dobijo posnetke po spletu in bodo ocenjevali od doma,« pojasni Baša.
Preberite še
Odpri v novem zavihkuBine Pušenjak se je vrnil z zdravljenja v tujini, doma so jim pripravili sprejem
Bine Pušenjak je pri dveh letih in pol zbolel za tumorom osrednjega živčevja. Zadnjih šest tednov so z družino preživeli v Italiji na zdravljenju.
Kljub drugačni izvedbi se ocenjevanje ne bo spremenilo. Ocenjevalo se bo upoštevanje obveznih skladb, čisto in brezhibno igranje po notnem zapisu, izvirnost, muzikalnost in umetniški vtis posameznika. Cilj je, da se tekmovalci čim bolj približajo originalu, hkrati pa v izvedbo vključijo lasten značaj. Dodatno bodo morali upoštevati le, da bodo posnetki pristni in poslani pod pogoji, ki so bili zahtevani na razpisu. »Letos imamo prijavljenih nekaj čez sto tekmovalcev, ki prihajajo iz kar sedmih držav – Slovenije, Hrvaške, Srbije, Bosne in Hercegovine, Madžarske, Avstrije in Poljske, kar je v teh razmerah odlična spodbuda za naprej,« pove Baša. Žirijo, ki bo ocenjevala posnetke, sestavljajo domači in tuji profesorji harmonike, ki poučujejo na uglednih akademijah in so hkrati priznani umetniki, ki koncertirajo po vsem svetu. V običajnih časih bi igrali tudi v času tekmovanja, kar pa letos zaradi razmer odpade.
Sledijo jim lahko po vsem svetu
Da se tak dogodek izpelje, je potrebna priprava vse leto, pove Baša. »Organiziram sestanke društva, kjer urejamo razpis za tekmovanje, izbiramo člane žirije in določamo koncerte, ki naj bi potekali v času tekmovanja – to je osnova. Potem je treba poskrbeti za promocijo, komunikacijo prek telefona in e-pošte v več jezikih, zagotoviti in urediti prostore za tekmovanje ter koncerte v času tekmovanja in mnogo drugih stvari, ki jih tak dogodek zahteva pred tekmovanjem, med njim in po njem. Kot vodja organizacijskega odbora razdelim naloge med člane društva, ko je to potrebno.« Priprava na letošnje tekmovanje, ki se je preselilo na splet, v primerjavi s tekmovanjem v običajnih razmerah je drugačna. »To posebno leto je poleg vsega že naštetega prineslo še ogromno dela z videoposnetki in notno literaturo, ki so nam jih morali poslati tekmovalci, saj je bilo treba vsak posnetek in notno literaturo pregledati ter pripraviti za ocenjevanje. Veliko prednost letošnjega tekmovanja pa vidim v promociji – dogodek se spremlja prek spleta, kar pomeni, da nam lahko sledijo kjer koli po svetu in se tako prepričajo o kakovosti naše vsebine.«
Namen tekmovanja je, da harmonikarji razvijajo znanje na podlagi mnenj strokovnjakov (priznanih umetnikov, profesorjev), ki bi jih sicer težko pridobili. »Vemo, da če imaš na primer več vzornikov, se pri vseh ne moreš učiti, lahko pa se udeležiš tekmovanja, kjer jih imaš priložnost srečati vse na enem mestu,« pojasni Baša. Pomemben del tekmovanja sta tudi lastna kritika tekmovalca v primerjavi z drugimi tekmovalci in spoznavanje razlik v poučevanju in učenju med posameznimi državami. »Pomembna je tudi promocija instrumenta – predstaviti harmoniko, ki ponuja ogromno možnosti za igranje vseh zvrsti, in vse to zapakirano ponuditi in približati tudi obiskovalcem, ljubiteljem oz. poznavalcem tega glasbila,« doda. Posebnost mednarodnega tekmovanja PannoniAccordion pa je tudi v tem, da lahko tekmovalci tekmujejo v več disciplinah, in sicer v klasični glasbi, zabavni ali variete glasbi in narodnozabavni glasbi. Tekmovalec se na dogodku sreča s priznanimi umetniki, vzorniki, ki bi jih sicer težko srečal. »Že to je za marsikoga velik uspeh, da ga ocenjuje vzornik in mu pokaže pravo pot. Dober rezultat na priznanih mednarodnih tekmovanjih pa zagotovo odpira tudi vrata v svet – dostopnejši vpis na akademije v tujini, sodelovanje z uglednimi umetniki, koncertiranje v tujini … In to je tudi naš cilj – povezati se z vseh strani na mednarodni ravni in delati za skupno dobro.«
Zgodovina tekmovanja
»V preteklosti je današnji ravnatelj Glasbene šole Beltinci Matej Zavec vodil harmonikarski orkester, s katerim se je udeleževal priznanih tekmovanj doma in v tujini. Vsako tako srečanje je za celoten orkester pomenilo posebno doživetje, ki ostane v spominu za vse življenje. Tako se je porodila ideja, da bi ta doživetja in občutke lahko ustvarili tudi v našem kraju. Okoliškim ljudem in vsem drugim entuziastom bi harmoniko predstavili v vsej njeni lepoti. Tako sta leta 2005 Matej Zavec in Dejan Prasl ustanovila Društvo harmonikarjev Murska Sobota in leto za tem organizirala Mednarodno tekmovanje harmonikarjev, ki je prva leta potekalo v Moravskih Toplicah. Kasneje smo tekmovanje preselili v Beltince, kjer pa je leta 2017 zaradi finančnih težav društva odpadlo. Sam sem dobil idejo, preden bi se dokončno odpovedali organizaciji dogodka in društvu na splošno, da prevzamem odgovornost kot vodja organizacijskega odbora, seveda ob podpori članov društva. Prišli smo do sklepa, da bi bilo dobro tekmovanje preseliti v Mursko Soboto in poskusiti vsaj še enkrat na novi lokaciji, z novimi, drznejšimi idejami in velikimi cilji … S posluhom Mestne občine Murska Sobota in Občine Beltinci ter nekaterih drugih sponzorjev in seveda s predanostjo članov društva nam je to uspelo več kot odlično,« sklene Baša.