Osnovna šola Kapela vse od leta 1998 sodeluje v projektu Zdrava šola in pri uresničevanju ciljev sledijo smernicam NIJZ. Tako vsako leto za učence, starše in zaposlene na šoli ponujajo in izvajajo dejavnosti, s katerimi spodbujajo in krepijo zdravje na telesnem, duševnem, socialnem in okoljskem področju. Kot pravi Tina Klemenčič, šolska koordinatorica projekta, so skozi več šolskih let izoblikovali pet prednostnih nalog, ki so njihovo glavno vodilo pri načrtovanju in evalvaciji dejavnosti. Pozornost pa posvečajo tudi področjem, ki je katero šolsko leto rdeča nit projekta. V letošnjem je to misel 'za varno in vključujoče šolsko okolje'.
Preberite še
Odpri v novem zavihkuBine Pušenjak se je vrnil z zdravljenja v tujini, doma so jim pripravili sprejem
Bine Pušenjak je pri dveh letih in pol zbolel za tumorom osrednjega živčevja. Zadnjih šest tednov so z družino preživeli v Italiji na zdravljenju.
"Po obdobju dolgotrajnega zaprtja šol zaradi epidemije koronavirusa smo začutili, da je treba ublažiti posledice, ki jih je delo na daljavo in omejevanje družbe pustilo na učencih. V ta namen z učenci znotraj pouka ali v okviru dnevov dejavnosti priložnostno izvajamo sprostilne in dihalne vaje, čuječnost, različne vizualizacije ali vodene meditacije, jogo in podobno, pozornost pa namenjamo tudi izvajanju gibalno aktivnega pouka z uporabo Fit4kid metod," je opisala. Zaznavajo tudi porast mnogih oblik odvisnosti, na primer od digitalnih medijev, energijskih pijač, vseh oblik kajenja, in ker se zavedajo, da lahko pravočasna in ustrezna preventiva prepreči marsikatero posledico, s timskim načrtovanjem izbirajo delavnice za posamezne razrede. "Vse večje število primerov fizičnega in predvsem besednega nasilja med učenci v zadnjem času nas je spodbudilo, da se načrtno lotevamo različnih preventivnih delavnic, skozi katere učence učimo ustreznega reagiranja in ravnanja v določenih situacijah. V luči razvijanja pozitivnih odnosov veliko pozornosti namenjamo tudi pomenu sodelovanja in druženja otrok v živo – brez digitalnih naprav in družbenih omrežij, zato delo občasno organiziramo tako, da se otroci različnih starosti pri športnih in drugih aktivnostih medsebojno družijo in se pomerijo v mešanih ekipah, izvajajo pa tudi različne oblike timskih oz. sodelovalnih iger," tako Klemenčičeva.
V zadnjih nekaj letih so projektu Zdrava šola načrtno posvetili skupni dan dejavnosti z naslovom 'Sijem od zdravja', ki ga izvajajo bodisi ob svetovnem dnevu duševnega zdravja v mesecu oktobru bodisi ob svetovnem dnevu zdravja v mesecu aprilu. Letos so ga zaznamovali oktobra." Za dober in aktiven začetek dneva so se učenci in učitelji najprej zbrali v večnamenskem prostoru, kjer jih je najprej nagovorila ravnateljica šole Andreja Strmšek, nato pa so se gibalno ogreli ob zabavni zgodbi šolskega knjižničarja. Sledile so delavnice z razredničarkami, kjer so se posvečali različnim temam; odpravi vseh vrst nasilja, skrbi za duševno zdravje, različnim oblikam odvisnosti itd. Osmo- in devetošolci so se v tem času udeležili delavnice z zunanjo sodelavko na temo spolnosti," je razložila Tina Klemenčič. Dodala pa še, da so se vsi razredi nato izmenjevali v krajših delavnicah s poudarki na zdravi prehrani, gibalnih in sodelovalnih igrah ter življenju nekoč. Skrbeli so tudi za urejeno okolico šole. "Za razburljiv zaključek dneva so se nekateri razredi preizkusili še v igri iskanja skritega zaklada ter se posladkali s pečenimi kostanji."