Za razpis natečaja so se na šoli odločili zaradi dolgoletne želje po tem, da bi učence s posebnimi potrebami bolj vključevali in jih seznanjali s folklorno dejavnostjo. Temu primerno so bili zastavljeni cilji natečaja, ki so omogočili razvoj in pripravo folklorno-strokovnih programov za učence s posebnimi potrebami, mreženje šol s prilagojenim programom na področju folklorne dejavnosti in kulturne dediščine ter povezovanje mentorjev otrok s posebnimi potrebami, ki se udejstvujejo v folklorni dejavnosti.
Preberite še
Odpri v novem zavihkuV Kančevcih slovesno ob srebrni maši brata Milana
Župnik Milan Kvas je novo mašo opravil leta 1999, v Kančevce je prišel leta 2016.
Sodelujoče šole so na natečaj morale poslati videoposnetek, v katerem so se učenci s posebnimi potrebami predstavili s folklorno koreografijo, zraven so lahko zapeli tudi ljudsko pesem, priložiti so morali tudi ostale podatke o sodelujočih učencih, njihovih mentorjih, ter naslovih plesov oziroma zapetih pesmi.
Na natečaju je sodelovalo 14 šol, in sicer Osnovna šola (OŠ) Gornja Radgona s Podružnično šolo dr. Janka Šlebingerja, Center za vzgojo, izobraževanje in usposabljanje Velenje, OŠ Brinje Grosuplje, OŠ Cvetka Golarja Ljutomer, OŠ Franja Malgaja Šentjur, OŠ Gustava Šiliha Maribor, OŠ Jela Janežiča Škofja Loka, OŠ Litija - podružnica s prilagojenim programom, OŠ Milke Šobar Nataše Črnomelj, OŠ Minke Namestnik Sonje Slovenska Bistrica, OŠ dr. Slavka Gruma Zagorje ob Savi, Tretja OŠ Slovenj Gradec, OŠ Tončke Čeč Trbovlje in OŠ Stanka Vraza Ormož. Skupno je na natečaju sodelovalo 24 mentorjev in 150 učencev.
Izbor najboljših, ki so se potegovali za prva tri mesta, je potekal na dveh ravneh, in sicer na podlagi ocen strokovne komisije ter na podlagi spletnega medvrstniškega glasovanja. S strani komisije je prva tri mesta določila Tjaša Ferenc Trampuš, strokovnjakinja s področja folklorne dejavnosti, ki je tudi producentka za folklorno dejavnosti pri Javnem skladu RS za kulturne dejavnosti.
Prva tri mesta po mnenju strokovne komisije so osvojile Tretja OŠ Slovenj Gradec, OŠ Jela Janežiča Škofja Loka in OŠ Brinje Grosuplje. Prva tri mesta na osnovi glasov sodelujočih šol so osvojile OŠ Brinje Grosuplje, OŠ Milke Šobar Nataše Črnomelj in Tretja OŠ Slovenj Gradec.
Idejna vodja natečaja je Ariela Abraham, profesorica inkluzivne pedagogike na OŠ Gornja Radgona s Podružnično šolo dr. Janka Šlebingerja. Pri izvedbi natečaja so veliko pripomogli tudi učitelji, ki poučujejo na omenjeni podružnični šoli, skupaj z vodstvom šole na čelu. "Sodelujoči učenci so razvijali prostorsko orientacijo, spoznavali različne oblike gibanja, razvijali psihomotorične sposobnosti in spretnosti, kar pripomore k oblikovanju pozitivne telesne samopodobe in oblikovanje pozitivnega odnosa do lastnega telesa. Razvijali so tudi medosebne odnose in vstop v socialne interakcije z drugimi ljudmi," je pojasnila Abrahamova. Ker je bil natečaj uspešen, ga želijo v prihodnjih letih razširiti, predvsem pa je vodilo organizatorjev inkluzija otrok s posebnimi potrebami v folklorno panogo.