vestnik

(Naj... malo podjetje 2022) S premišljenimi koraki naprej

Maja Hajdinjak, 9. 10. 2023
Maja Hajdinjak
"Zame je pomembno to, da so sodelavci zadovoljni in da ekipa dobro dela. Samo na ta način lahko podjetje obstaja in raste," pravi direktor Benko-Tehne Simon Benko.
Aktualno

V podjetju Benko-Tehna želijo svojim kupcem ob dobrem izdelku ponuditi še dodatne storitve.

Benko-Tehna je podjetje z 32-letno tradicijo. Oče in stric zdajšnjega direktorja Simona Benka sta leta 1991 odprla kovinarsko delavnico in trgovino z gradbenim materialom, nato se je dejavnost podjetja leta 2005 spremenila in preusmerili so se v trgovino s kovinskimi proizvodi. Danes so njihova glavna področja prodaja pohodnih rešetk, ekspandiranih in perforiranih pločevin, varjenih in valovitih mrež, pločevinastih rešetk, okovij za vrata in drugo. Trgovsko dejavnost zadnja leta dopolnjujejo z dodelavnimi posli – imajo stroje za obdelavo kovin, laserski in plazemski razrez, upogibne stroje, škarje za razrez pločevine. »Naše stranke tako ne dobijo zgolj golega proizvoda, ampak ga lahko dodelamo, obrežemo, upognemo … To je tudi naša ciljna strategija, da stranki ne ponudimo le proizvoda, ampak še neki dodaten servis. V prodajnem programu kovinskih izdelkov se trudimo imeti takšne, kot jih naša konkurenca nima, se pravi vedno iščemo neke tržne niše za bolj specialne proizvode, poiskati želimo tisto, kar kupci na trgu iščejo in ne moreš dobiti na vsakem koraku,« opiše poslovno filozofijo direktor Simon Benko.

benko-tehna, benkotehna, puconci
Jure Kljajić
V podjetju Benko-Tehna želijo svojim kupcem ob dobrem izdelku ponuditi še dodatne storitve.

Priporočila najboljša reklama

Od 70 do 75 odstotkov njihovih strank so industrijski porabniki, to so velike tovarne in obrtniki, ki so njihovi podizvajalci. Izdelke podjetja Benko-Tehna najdemo v avtomobilski industriji, gradbeništvu, trgovskih centrih, hotelih, parkirnih hišah … »Ekspandirana pločevina se recimo uporablja v klimatizaciji, na fasadah, pohodne rešetke so na strehah hotelov, v proizvodnih linijah za avtomobile, tudi v živilski industriji in skladiščih, kjer je pomembna požarna varnost. Gre torej za nišne produkte,« opiše Benko.

Ciljne kupce nagovarjajo prek strokovnih revij, z neposrednim marketingom, najboljša reklama pa so priporočila kupcev drugim, pravi sogovornik. Na začetku so se predstavljali tudi na obrtnih in gradbenih sejmih po Sloveniji, danes pa več vlagajo v spletno trženje, spletno trgovino, predstavitve, veliko investirajo v kataloge. Se bodo pa prihodnje leto udeležili mednarodnega industrijskega sejma v Celju, kjer bodo predstavili nove produkte.

benko-tehna, benkotehna, puconci
Jure Kljajić
Oče in stric zdajšnjega direktorja Simona Benka sta leta 1991 odprla kovinarsko delavnico in trgovino z gradbenim materialom, nato se je dejavnost podjetja leta 2005 spremenila in preusmerili so se v trgovino s kovinskimi proizvodi.

Sedemdeset odstotkov njihovih kupcev je domačih, preostalo izvozijo, med drugim na Hrvaško, v Bosno in Hercegovino, Avstrijo in Srbijo, dobavitelje pa imajo iz celotne Evrope, najpomembnejši so iz Nemčije, Madžarske, Poljske, Češke, Italije in Španije. »Seveda si želimo širitve na tujih trgih, ampak želimo to delati premišljeno in z majhnimi koraki. S prehitro širitvijo, ki je ne bi zmogli obvladati, bi lahko ogrozili dobro ime podjetja na domačem trgu, česar pa si ne želimo,« poudari Simon Benko. V podjetju je zaposlenih 16 ljudi, to število ohranjajo že nekaj let, saj skušajo čim bolj optimizirati procese. Lani so tako vzpostavili avtomatizirano robotsko skladišče in ga aprila letos zagnali v polni meri. »Na ta način smo prihranili pri času, povečali smo preglednost zalog in varnost skladiščnikov. Ker se prodaja vsako leto povečuje za približno 25 odstotkov, imamo tudi za v prihodnje podobne načrte, to pomeni, da bomo še naprej optimizirali tako skladiščne kot poslovne procese. Namesto širitve števila zaposlenih raje ohranjamo to število ljudi in te boljše nagradimo,« razlaga Benko, ki dodaja, da je kader v podjetju zaposlen že vrsto let, fluktuacije nimajo. »Smo kot mala družina, zelo smo povezani, delavci so dobri. Ta kolegialni odnos želimo ohraniti še naprej.«

Pomemben odnos s kupcem

Podjetje je lani povečalo prihodke od prodaje za 26 odstotkov, povečali so tudi izvoz na tuje trge za šest odstotkov, poleg že omenjene vzpostavitve avtomatiziranega robotskega skladišča pa so zagnali tudi laserski rezalnik, ki se je po besedah Benka že izkazal za dobro naložbo, zato bodo v nove tehnologije vlagali še naprej. »Lansko leto ocenjujemo za zelo uspešno, čeprav so se zaradi koronavirusa pojavljale težave pri dobaviteljih. K sreči smo imeli z njimi strateške povezave in smo blago dobivali pravočasno, so pa bile največje težave zaradi nihanja cen. Takrat je bilo težko krmariti, a se k sreči stvari sedaj umirjajo,« pove direktor in dodaja, da so bili cilji realni in zato tudi doseženi.

benko-tehna, benkotehna, puconci
Jure Kljajić
Danes so njihova glavna področja prodaja pohodnih rešetk, ekspandiranih in perforiranih pločevin, varjenih in valovitih mrež, pločevinastih rešetk, okovij za vrata in drugo.

Podjetje je lani dobilo priznanje podravsko-pomurska gazela. »Ta nagrada pomeni, da so tudi drugi opazili naš trud in delo na slovenskem trgu, predvsem pa je to potrditev za sodelavce, da dobro delajo in da gre podjetje v dobro smer,« pravi Simon Benko, ki že snuje nove načrte. Pri spektru produktov bi se v podjetju radi še poglobili, to pomeni, da bi radi prodajali še bolj specifične in tudi tehnološko zahtevnejše produkte. »Za to že delamo in upamo, da jih bomo na trg lahko plasirali v prihodnjih letih, prav tako pripravljamo novosti glede dodelavnih poslov. Radi bi ponudili več dodatnih storitev našim kupcem, kar se tiče dodelave izdelkov. Načrtujemo tudi posodobitev spletne platforme za B2B kupce,« še pove Benko, ki meni, da je uspeh odvisen od več stvari. »Izdelek je samo en del odnosa. Uspeh je odvisen od dobrega izdelka, dobre cene, dobre distribucije, promocije in najbolj pomembno – našega dobrega odnosa s kupcem. Z njimi poskušamo biti dobri partnerji, ker samo z dolgoročnimi in zvestimi kupci lahko zagotavljamo rast in stabilnost podjetja. Obenem pa je zame bistveno to, da so sodelavci zadovoljni in da ekipa dobro dela. Samo na ta način lahko podjetje obstaja in raste.«

pomursko-podjetje-leta-2022 malo-podjetje benko-tehna izbor