Lansko poslovno leto je bilo za podjetje Apolis eno najbolj zahtevnih. Cene materialov na trgu so zelo nihale, ob tem da se nekaterih občasno sploh ni dalo dobiti, to pa je terjalo nenehno prilagajanje pri delu. Hkrati pa je zaradi napovedane skorajšnje spremembe načina letnega obračuna električne energije in omrežnine izjemno poskočilo povpraševanje po fotovoltaiki, kar je bilo za podjetje poslovna priložnost, ki so se ji takoj prilagodili. Zaradi tega in uspešnega obvladovanja nabav materialov je podjetje lani ustvarilo zelo dober poslovni izid.
Razvejena dejavnost
Podjetje Apolis, energetski sistemi, je družinsko podjetje, leta 2006 sta ga zagnala brata Dejan in Matej Kolbl, ki sta sprva delovne in poslovne izkušnje nabirala v očetovem obrtnem podjetju. Osnovne dejavnosti Apolisa so strojne in elektro inštalacije, povezane z energetiko, torej sistemi prezračevanja, ogrevanja in hlajenja. Vzporedne dejavnosti izvajajo v povezanih družbah, s podjetjema Geo-Vrtina, ki pridobiva vodna dovoljenja in izvaja vrtanja, ter Solsis kot projektnim podjetjem za potrebe postavljanja sončnih elektrarn in upravljanja nepremičnin.
Preberite še
Odpri v novem zavihkuSpomnili so se generala Rudolfa Maistra
Slavnostni govornik je bil Marjan Farič, predsednik Prekmurskega društva general Maister.
Biti boljši od konkurence
»Zaradi kaotičnega stanja na trgu je bilo lansko leto eno najbolj turbulentnih, odkar obstaja podjetje,« pove Dejan Kolbl. Na to so se odzvali s takojšnjo prerazporeditvijo zaposlenih v pisarnah na področje nabav, s čimer so lahko zagotavljali potrebne materiale za izvedbo naročil in je imelo dvajset ljudi, kolikor jih je skupaj s podizvajalci vpetih v posel, ves čas delo. Material so občasno kupovali pri dobaviteljih tudi po višjih cenah od realnih, samo da je delo teklo neprekinjeno in da so pri strankah izvedli dogovorjeno naročilo. Pri tem skokov cen niso prenašali na kupca, poudarita brata Kolbl.
V enakih okoliščinah se je seveda znašla tudi njihova konkurenca, priznavata, vendar je bila po mnenju obeh sogovornikov pri iskanju materialov manj uspešna. Kajti celo nekateri največji grosisti v Sloveniji so kupovali posamezne materiale pri Apolisu, saj jih je imel v nekem trenutku edini v Sloveniji.
Ohlajanje gospodarstva izziv prihodnjega leta
Po lanskem letu, ki je bilo poslovno zelo dinamično, se prihodnje že kaže tudi v luči gospodarskega ohlajanja, ki je zajelo nekatere zahodnoevropske države, predvsem Nemčijo, pomembno poslovno partnerico za slovenska podjetja. Prodaja segmenta toplotnih črpalk je pomembno upadla že sedaj, zaradi previdnosti bo pri potrošnikih na splošno manjša naložbena aktivnost, spremembe se kažejo že tudi v njihovem podjetju. A dela imajo še vedno dovolj, saj izvajajo projekte, za katere so se dogovorili z vlagatelji že lani. Se bo pa treba pripraviti na spremembe, ki se obetajo v prihodnje.
Informacije o tem, kaj lahko pričakujejo, pridobivajo od različnih dobaviteljev, imajo pa tudi zaposlenega svetovalca, katerega nalogi sta zbiranje informacij pri različnih ustanovah in analiza trendov, ki so pomembni za pripravo poslovne strategije podjetja. Delati na pamet se danes več ne da, se strinjata sogovornika.
Po drugi strani pa se obeta pocenitev posojil zaradi zniževanja obresti in ob upadu števila izdanih gradbenih dovoljenj za novogradnje usmeritev v obnove. Za Apolis prilagoditev na nove razmere zaradi organizacijske fleksibilnosti in široke palete dejavnosti ter storitev ne bo težavna. »Tega, kar nas čaka, se po vsem, kar smo že doživeli, ne bojimo, ampak nas obvladovanje izzivov dela še bolj močne,« je podčrtal Matej. Ena zadnjih velikih preizkušenj je bilo obdobje epidemije, ko so se razmere za delo spreminjale iz dneva v dan.
Tudi prihodnje leto bodo v podjetju Apolis izvajali storitve na treh ključnih področjih, strojnih in elektro inštalacijah ter fotovoltaiki, pri tem pa se, kot rečeno, sproti prilagajali potrebam trga. Širok prodajni in storitveni program ter prilagodljivost sta ob zadostnem številu zaposlenih, ki jih je v podjetju 15, njihovi največji konkurenčni prednosti. Načrt del lahko glede na potrebo spremenijo čez noč, zelo nujne storitve pa izvedejo takoj. Velik poudarek v podjetju dajejo prav poprodajni oziroma servisni dejavnosti.
Lokalno in z dobrimi delavci
Ne glede na dinamiko trga, ko povpraševanje oziroma priložnosti pogosto presegajo ponudbo, bo podjetje ostalo na ravni zdajšnje velikosti in usmerjeno na lokalni trg, kajti te razsežnosti se dajo tudi dobro obvladovati. Spremembe, ki jih bodo po potrebi uvajali, so povezane z novostmi ali dodatnimi programi. »Raven obvladljivosti za nas pomeni to, da delavce poznam po imenu, vem za njihove lastnosti ali morebitne težave. Skrb za delavce in da so ti v redu, je zelo pomembna. Z delavci poskušamo imeti zelo dobre odnose in sproti reševati stvari,« pove Dejan. Samo z dobrimi delavci je mogoče dosegati neke cilje, pa doda Matej. Oba tudi poudarjata velik pomen, ki ga imajo za skupinsko delo dobri medsebojni odnosi. Ob notranji urejenosti so za celovitost in uspešnost poslovnega kroga pomembni še dobri dobavitelji in naročniki del.
Zaupanje in korekten poslovni odnos
Pomemben dejavnik za obstoj podjetja pa je tudi ustvarjeno zaupanje in sloves korektnega poslovnega odnosa na trgu. Brata Kolbl priznavata, da tudi oni delajo napake, med drugim večkrat s tem, ko telefoni zvonijo v prazno, ampak nobena od teh nikomur ni storjena namerno.
Dober poslovni odnos je pomemben tudi v odnosu do dobaviteljev, ki jih imajo zaradi pridobivanja različnega materiala veliko. Za obstoj podjetja pa sta pomembna še nenehno sledenje povpraševanju na trgu in spremljanje novosti, ki nakazujejo pričakovane trende v njihovi dejavnosti.