Peter Podlunšek, generalni direktor podjetja Medicop, ki je eno redkih v Sloveniji za proizvodnjo medicinskih naprav, in edino, ki proizvaja reševalna ter druga specialna vozila, se je v torek zvečer vrnil s službene poti v Nemčiji. Za predstavitev podjetja v kategoriji naj... pomurski zaposlovalec v letu 2019 nam je odmeril čas, ker so ga čakale številne obveznosti, vendar se je nato pogovor zavlekel. Generalni direktor je ob tem poudaril, da je prav odprta komunikacija v podjetju eden ključnih dejavnikov, da so danes med petimi najuspešnejšimi podjetji v svoji panogi na svetu. »Z vsakim našim izdelkom, ki ga lansiramo na trg, se njegova zgodba šele začne. Mnenja uporabnikov usklajujemo s sodelavci v razvojnem oddelku in proizvodnji. Edino tako lahko pridemo do pomembnih ugotovitev. Tako smo lahko le še boljši, naprednejši in kakovostnejši.« Prav zaradi teh odlik so v Avstriji, Nemčiji, Švici in na Hrvaškem prodrli na trg reševalnih in posebnih vozil, kar denimo zaradi že pregovorne natančnosti in zahtevnosti Nemcev in Švicarjev ni bilo ravno lahko.
Družba, ki ima danes 106 zaposlenih, se je po razpadu Jugoslavije, ko je izgubila 80 odstotkov dotedanjega trga, morala usmeriti na zahodne trge. Pri tem se je morala spopasti z najboljšimi. Ker so zagrizli v ta izziv in dolgoletne izkušnje nadgrajevali z lastnim znanjem in razvojem, se tudi oni uvrstili med najboljše. Njihov trg obsega več kot 50 držav, vse od Azije, Kitajske, Vietnama, že omenjenih Nemčije in Švice, do Skandinavije in Rusije. Danes tako njihov konkurent v panogi, ki ima 30 tisoč zaposlenih, od njih kupuje opremo, ki jo vgrajuje v svoje izdelke. »Mi nobene opreme ne uvažamo in potem prodajamo kot svojo, vse, kar prodamo, je plod našega domačega znanja,« je podčrtal Podlunšek.
Preberite še
Odpri v novem zavihkuZnanih je več podrobnosti o pretepu na soboški tržnici
Dve osebi sta iskali pomoč v regijski bolnišnici.
Njihova vizija je reševanje življenj
Pandemija koronavirusne bolezni je spremenila njihove usmeritve. Danes tako 95 odstotkov proizvodnje naprav za podporo pri dihanju in opreme za medicinske plinske sisteme izvozijo. So pa njihovi izdelki umeščeni tudi na slovenski trg, saj se zavedajo družbene odgovornosti, predvsem pa odgovornosti do slovenskega zdravstvenega sistema in države same, čeprav so se kot Medicop, je nekoliko piker Podlunšek, znašli pod plazom neupravičenih obtožb o netransparentnosti pri nabavi zaščitne opreme med prvim valom epidemije. V pandemiji covida-19 so dokazali, je prepričan sobesednik, da kvantiteta in s tem zaslužek nista njihova prioriteta in vrednota. Sleherni dan vsi, ki so v družbi vključeni v delovne procese, stremijo k uresničevanju vizije, ki temelji na ustvarjanju izjemnih rešitev na področju medicinske opreme in specializiranih vozil. Zaradi tega jih partnerji v tujini še posebej opazijo in cenijo. Vseskozi so v stikih z njimi. Posebej iz skandinavskih držav so prejeli mnogo pohval, da so prav z njihovo opremo rešili veliko življenj. »Sporočili so nam, naj zdržimo v tej svetovni krizi in izrednih razmerah ter se še naprej trudimo, saj rešujemo tisto, kar je najdragocenejše, in to so življenja.« Tudi zato v družbi Medicop dosledno izvajajo ukrepe za preprečevanje širjenja okužb. Zaposleni jih spoštujejo na vsakem koraku in imajo, tudi glede na to, da so v novih prostorih, dobre razmere za delo.
Nočejo robotizacije proizvodnje
Pred šestimi leti je bilo v podjetju zaposlenih 58 ljudi, z lansko jesenjo, ko so se preselili v nove proizvodne in poslovne prostore v obrtni coni v Nemčavcih, ki se raztezajo na 6500 kvadratnih metrih površine, so zaposlili dodatnih 19 ljudi in se konec leta ustavili pri številu 91. Kader zaradi povečanega obsega proizvodnje iščejo nenehno – pogosto tako zaposlijo koga, ki je pred tem delal v sorodni panogi. Prav tako je zanimivo, da zaposleni v Medicopu prihajajo tudi iz drugih delov Slovenije, kar je precej neznačilno za Pomurje in tukajšnja podjetja. »Po svoje pa je to razumljivo. Iz bazena 30 tisoč ljudi ne moreš dobiti 300 vrhunskih strokovnjakov.« V družbi iščejo mlad kader, saj si prizadevajo za dolgoročnejše sodelovanje. Nabor poteka na treh ravneh – o novi zaposlitvi odločajo vodje oddelkov, kadrovska služba, na koncu razgovor s kandidatom opravita generalni direktor in izvršni direktor Tadej Ružič. V podjetju je povprečna plača za 50 odstotkov višja glede na povprečje v regiji. »Med kandidati izbiramo tiste, ki imajo visoke moralne vrednote. Če jih cenimo in spoštujemo ter seveda primerno nagradimo, zaposleni kažejo odlične rezultate in so zelo motivirani. Ni nujno, da je denar edina motivacija. So pa razlike. Nekoga za proizvodnjo iščemo glede na določene spretnosti, za delo denimo v razvojnem oddelku pa človeka z visokim tehnološkim znanjem. Razpon plač je v našem podjetju zato velik,« je pojasnil generalni direktor.
Zgodilo pa se je že, da je nekdo med delom pokazal bistveno več kot na razgovoru za službo, zato dajo slehernemu delavcu priložnost, da pokaže svoje znanje in strokovnost in napreduje. »Medicop smo ljudje, mi si ne želimo robotov in robotizacije proizvodnje. Samo človek na začetni točki razvojnega procesa lahko razume potrebe človeka, ki mu je izdelek namenjen,« je sklenil Podlunšek.