V sodobnem kmetijstvu je traktor osrednji stroj: njegova naloga je vleka različnih priključkov in priklopnikov. Čeprav vozijo v zadnjih letih v prometu čedalje hitrejši traktorji, še vedno ovirajo druge udeležence. Večji traktor namreč lahko za seboj vleče tudi dve prikolici ali daljši sklop priključkov. Vozniki preostalih vozil pri prehitevanju vse hitrejših in daljših kmetijskih kompozicij zato ne smejo podcenjevati prostora in časa, ki ga zahteva varno prehitevanje.
Traktorist mora poskrbeti za ustrezno razsvetljavo in dodatno označitev nevarnih delov priključka. Traktoristi morajo biti posebej pozorni pri prehitevanju kolesarjev, da jih ne poškodujejo s širokimi priključki oziroma da pri prehitevanju pustijo dovolj prostora. Pri srečanju z velikim traktorjem morajo biti drugi udeleženci prav tako posebej pozorni. Če traktor vozi pred nami, morajo paziti na nenadno zavijanje traktorja, na morebitno umazano, zakrito ali nedelujočo svetlobno opremo na zadnji strani in na priključke, ki so neoznačeni in segajo čez rob traktorja.
Preberite še
Odpri v novem zavihku(KAVČ #15) Nika Kovač: "Redko sem očarana, doma so me učili, da moram biti kritična – še posebej do politikov"
Sociologinja, antropologinja in vodja Inštituta 8. marec je postala sinonim za gibanja, ki spreminjajo družbo – od pravic žensk in enakopravnosti do pitne vode, medijske svobode in volilne participacije.
Po drugi strani zaradi razmeroma počasi vozečih traktorjev, kombajnov in drugih kmetijskih strojev občasno nastajajo na cestah kolone. Naloga traktorista, za katerim nastaja daljša kolona vozil, je najti primeren kraj zunaj vozišča in hitrejša vozila pustiti mimo. Ob srečanju s predimenzioniranim traktorjem pa morajo drugi udeleženci zmanjšati hitrost in se previdno umakniti, da je srečanje čim bolj varno.
Vsak traktor mora biti registriran in tehnično brezhiben s prižganimi in čistimi lučmi ter odsevniki. Traktorist s traktorjem dela v zelo neugodnih razmerah, zato so okvare posameznih sklopov, ki vplivajo na varnost, pogoste. Naloga traktorista je tako, da pred vsako uporabo preveri posamezne sklope, kot so svetlobna signalizacija, zavorni sistem, krmilni sistem in pnevmatike.
Slaba ocena najpogostejši vzrok
Vseeno prihaja do nesreč s kmetijsko mehanizacijo. Glede na kraj se največ nesreč z udeležbo traktorja in tovrstne mehanizacije zgodi na travnikih. Na travni ruši imajo namreč traktorske gume zelo slab oprijem. Zanimivo pa je, da traktor prej zdrsne na dolgi suhi travi kot na pravkar pokošeni mokri. Nevarno je tudi oranje na strmini, kjer mora traktorist s traktorjem premagovati velike vlečne upore. Zato polagamo brazde vedno proti bregu, pri obračanju na koncu njive pa vedno zavijemo proti bregu.
Vožnja po hribu je zaradi konstrukcije traktorja prav tako nevarna. Traktorist mora dobro poznati traktor in njegove zmogljivosti, da bo izbral pravilno prestavo za vožnjo po klancu navzgor in navzdol. Prvo pravilo pri vožnji po strmini je, da ne prestavljamo. Pred vzponom mora traktorist izbrati ustrezno prestavo, da traktorju na sredini klanca ne bo zmanjkalo moči. Pri vožnji po klancu navzdol pa moramo izbrati tako prestavo, da se hitrost ne poveča tako, da bi morali zavirati.
Najpogostejši vzroki nesreč so slaba ocena terena, ki vodi do zdrsa, vožnja čez rob, ki pripelje do prevrnitve, nepravilna prestava ali hitrost, neprevidna vožnja, skakanje na traktor, ki se premika, nezavarovana priključna gred in padec s traktorja ali prikolice.
Seveda mora biti traktor registriran in tehnično brezhiben, če pa ima pripet širši priključek, mora biti opremljen tudi z rumeno rotacijsko lučjo. Nanj se lahko usede toliko ljudi, kolikor je sedežev, pri tem pa prevoz ljudi na priključkih ni dovoljen. Na priklopnem vozilu se sme prevažati do pet ljudi, potrebnih za nalaganje in razlaganje tovora, vendar morajo sedeti znotraj stranic. Na tovoru se je v vsakem primeru prepovedano peljati.