vestnik

(Puconski učitelji v Turčiji) Poleg strokovnega znanja pomembno tudi spoznavanje kulture države

Vestnik.si, 27. 4. 2022
Osebni arhiv OŠ Puconci
Ključno je bilo sodelovanje vseh.
Aktualno

Trije strokovni delavci so se odpravili na Erasmus –TAG oz. mobilnost v Turčiji, ki pripomore k osebni rasti in posledično dodani vrednosti pri delu z otroci

Trije strokovni delavci iz OŠ Puconci, Alenka Benko, Melita Kolmanko in Gregor Nemec, so se udeležili 4. mobilnosti v okviru Erasmus+ TAG projekta. Obiskali so osnovno šolo v Turčiji in sicer šolo Faik Ȿahenk Primary School, ki se nahaja v mestu Darica. V projektu sodelujejo še šole iz Nemčije, Španije, Grčije in dve šoli iz Turčije.  

"Učenci šole so za nas pripravili lep sprejem, prikazali so tradicionalne plese in glasbo. Gostujoča šola ima kar 1100 učencev od 1. do 4. razreda, v povprečju 40 učencev na oddelek. Šolske učilnice so primerljive z našimi, normativ pa skoraj dvakrat večji kot pri nas," so sporočili. Šolske prostore koristi tudi vrtec, ki je obvezen za otroke, eno leto pred vstopom v šolo. 

Tema tokratne izmenjave je bila Naravoslovje, znanost in tehnologija. Bistveni del srečanja je izmenjava primerov dobrih praks in izkušenj, ki so si jih izmenjali v obliki delavnic, demonstracij pouka z učenci ter izvedbo jezikovnih delavnic in tradicionalnih iger. 

erasmus-tag, mobilnost, turčija
Osebni arhiv OŠ Puconci
V mesecu marcu so trije strokovni delavci iz OŠ Puconci, Alenka Benko, Melita Kolmanko in Gregor Nemec obiskali osnovno šolo v Turčiji Faik Ȿahenk Primary School, ki se nahaja v mestu Darica.

Sodelovati so morale vse ekipe

Gostujoča šola je prikazala zanimive aktivnosti, ki so neposredno prenosljive v prakso tudi pri nas. Puconski učitelji so se tako preizkusili v orientaciji v parku z zanimivo igro, v kateri so posamezne skupine sledile namigom za pridobitev posameznih kosov sestavljanke. Sestavljanko pa je bilo mogoče sestaviti le s sodelovanjem vseh ekip. Učenci zadnjih razredov so prikazali različne projekte, uporabe mikro računalnika “pino” s stikali in različnimi senzorji. Ustvarili so samostojno zapornico, vodenje figure s pomočjo stikal iz plastelina in podobno. Na delavnici obnovljivih virov energije so učenci in gostujoči učitelji tekmovali v sestavi delujočega modela vetrne elektrarne, kar je zahtevalo timsko delo. Učenci so s strokovnimi delavci delili različne tehnike ročnih del, tudi pletenja, ki so se ga z nekoliko skepticizma, tudi lotili. 

"Gostujoči učitelji smo izvedli učne ure za tamkajšnje učence. Učence smo naučili nekaj slovenskih besed z uporabo različnih iger. Predstavili smo se tudi v tradicionalnih slovenskih gibalnih igrah na prostem, kot so Noč in dan, Mačka in miš, Lisica, kaj rada ješ. Učenci so bili pri dejavnostih sproščeni in izjemno motivirani. Komunikacija, ob manjši pomoči tamkajšnjih učiteljic, je potekala brez težav," so zapisali. 

Druga pomembna plat izmenjav pa je spoznavanje krajev, znamenitosti, kulinarike in kulture države. Darica je mesto, ki je neposredno v bližini Istanbula, 18 miljonskega mesta z bogato tradicijo in zgodovino. "Ogledali smo si prečudoviti palači Topkapi in Dolmabahçe, mošejo Hagio Sofio, skozi katere se izraža različna kulturna, religiozna in arhitekturna dediščina. Obiskali smo središče mesta in se povzpeli na stolp Galata, s katerega smo lahko občudovali celotno mesto in Bosporsko ožino. Obiskali smo veliki bazar, in zaključili s panoramsko vožnjo po Bosporski ožini. Naši gostitelji so zelo dobro poskrbeli, da smo Turčijo doživeli tudi kot kulinarično deželo z vsemi dobrotami.  

Na izmenjavah se tkejo dobre prijateljske vezi med vsemi udeleženci, kar prispeva k osebni rasti in dodani vrednosti pri delu z učenci," so sklenili ob vrnitvi iz Turčije. 

oš-puconci erasmus-–tag naravoslovje znanost-in-tehnologija